Hoppas du hittar det du vill ha! Mina funderingar över vad jag vill ha för häst och vad jag vill göra har varit all-over the place i flera år
. Ville ha fjording (eller ville jag ha islandshäst, eller fd galoppör, eller kallblodstravare, eller haflinger eller trygg fd ridskolehäst?), blev importerat kallblod som blev halvblod som blev fjording till sist ändå och hon var allt jag ville ha. Skulle efter försäljningen av henne inte ha häst på länge. Men suget blev för stort och började smygtitta på annonser igen, på fjordingar, islandshästar, fd galoppörer, kallbodstravare plus alla andra hästar jag inte tänkte köpa). Fixade en medryttarhäst som tyvärr gick bort. Övervägde att skaffa foderhäst och hade ett par varmblodstravare och en kallblodstravare aktuella. Eller skulle jag vänta till efter sommaren och hyra en fjording från Taffsnäs? Och så plötsligt gjorde jag det som folk här förmodligen inte ”godkänner”. Jag har köpt en islandshäst! Grön unghäst som nu står i stallet. Det gulligaste jag har sett. Snäll, kelig och nyfiken. Men vet du, det är mitt beslut, mitt liv och inget som buke behöver bekymra sig över! Detsamma gäller ju dig och din framtida häst!