Oemotståndlig kattungemat

sthu

Trådstartare
Maja är visst kräsen av sig. Köpte Applaws kattungemat och enligt henne var det snudd på oätligt. Om någon av de andra två äter duger det, men så kan vi inte ha det. De andra två behöver snarare banta lite till.. Har köpt en surefeed till Maja så hon ska kunna äta lite mer än de andra.

Vilket torrfoder rekommenderar ni till kattunge som behöver lägga på sig lite mer?

Har du någon djuraffär i närheten?
De flesta djuraffärer brukar sälja provpåsar med smakgaranti.

Märken som kan vara värda att prova är Hills, Monster, Eukanuba, Taste of the Wild, Wild Freedom, Applaws, Bozita.

Färskfoder och blötmat (finns en uppsjö olika märken) kan också vara värda att prova.

Provpåsar är toppen 😊

Min hund vägrar äta samma mat två dagar i rad. Till henne köper jag en mängd olika provpåsar och ger en ”ny” smak varje dag 😇

Har du någon djuraffär i närheten?
De flesta djuraffärer brukar sälja provpåsar med smakgaranti.

Märken som kan vara värda att prova är Hills, Monster, Eukanuba, Taste of the Wild, Wild Freedom, Applaws, Bozita.

Färskfoder och blötmat (finns en uppsjö olika märken) kan också vara värda att prova.

Provpåsar är toppen 😊

Min hund vägrar äta samma mat två dagar i rad. Till henne köper jag en mängd olika provpåsar och ger en ”ny” smak varje dag 😇
Arken Zoo ska öppna nästa vecka, så då kommer jag kunna testa lite mer. Just nu har jag bara Granngården och Lantmännen.

Hon får blötmat också, men nu vill jag ha torrfoder som kan stå framme lite längre utan att bli dåligt.

Applaws, Bozita, Purizon, Mjau, Royal Canin och Monster har testats och duger inte alls till fröken. Jo, steriliserad innekatt av Bozita och Monster dög. Men hon behöver mer energi än så.

Just nu bryr jag mig inte om det är ett "bra foder", huvudsaken är att hon äter och att det är tillräckligt med energi i det. Hon är väldigt aktiv och växer fortfarande.

Min äter Pure Natural från Arken zoo, först hade jag kattungematen och den verkade smaklig. Nu har jag för steriliserad katt och han gillar den med. Så kanske något att testa? 😊

Vi har testat kalkon och har numera kyckling.

Min äter Pure Natural från Arken zoo, först hade jag kattungematen och den verkade smaklig. Nu har jag för steriliserad katt och han gillar den med. Så kanske något att testa? 😊

Vi har testat kalkon och har numera kyckling.
Ja, får testa nästa vecka :)

Det blir dyrt det här.. Även om jag köper små påsar plockar det på snabbt när man måste testa varenda märke.

Du kan testa att blanda ihop de olika sorterna du köpt. Vissa katter tycker det helt plötsligt blir ätbart när det serveras så, så det kan bli en bit här, en där, av olika smaker.

Sen har jag hört att man inte ”ska” låta en katt vara kräsen och att man lär den att vara det genom att erbjuda annat - men hur det ska funka i praktiken med ett djur som både är envist och så känsligt för svält… nej, då trugar jag hellre trots att även jag anser att jag inte borde, men anser missen annorlunda är det vad det är 🙃

Du kan testa att blanda ihop de olika sorterna du köpt. Vissa katter tycker det helt plötsligt blir ätbart när det serveras så, så det kan bli en bit här, en där, av olika smaker.

Sen har jag hört att man inte ”ska” låta en katt vara kräsen och att man lär den att vara det genom att erbjuda annat - men hur det ska funka i praktiken med ett djur som både är envist och så känsligt för svält… nej, då trugar jag hellre trots att även jag anser att jag inte borde, men anser missen annorlunda är det vad det är 🙃
Bra tips! Ska testa det.

Nä precis, hur gör man om de inte äter liksom?

Nu är det visserligen ett test gällande torrfoder till vuxna katter och inte kattungar, men det kan kanske ge en fingervisning? Råd och Rön hade nyligen ett test och där fick Orijen bästa betyget, men både Optimal Balance (Coop) och Coshida (Lidl) fick betyget bra köp.

Nu är det visserligen ett test gällande torrfoder till vuxna katter och inte kattungar, men det kan kanske ge en fingervisning? Råd och Rön hade nyligen ett test och där fick Orijen bästa betyget, men både Optimal Balance (Coop) och Coshida (Lidl) fick betyget bra köp.
Ska kolla in det testet. Vore ju bra om Coop eller Lidl mat dög, det är lätt att få tag i!

Liknande trådar

Katthälsa Jag vill ju helst att Norris äter en blandning av torr och våtfoder, lite torrfoder för tänderna och för att det kan stå framme för...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 446
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 327
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025