Varför är det en blixt istället för ”Nytt”?

Det är helt klart alldeles för länge sedan jag gjorde den här typen av ändringar, jag har lite mer på gång.
Ändra färger eller fixa med smilies brukar skapa mest upprördhet.
Oavsett vad ni tror är det för att försöka vidareutveckla och förbättra samt att det ibland kan vara trevligt med lite förändring :)

Ni som har lite större skärmar ser både blixten och Nytt. Precis som ni ser ert användarnamn, Inkorg, Notiser och Sök.

Har man mobil eller mindre skärm syns inte denna text utan enbart symboler syns och även dessa kan kanske vara lite svåra att greppa som ny antar jag.
Men möjligheten att nå och använda dessa funktioner får nog anses vara värt det om alternativet är att gömma dem på något sätt?

Funderade på hur länge det skulle dröja ;)
Tog inte många minuter. Jag har som ni ser arbetat lite med menyn.

Jag kan hålla med om att blixten inte är en helt bra symbol. Har ni förslag på någon bättre?
1743364441980.webp

Fast en blixt är bara konstigt
Att det är en blixt är för att de som skapat forumprogramvaran valde just den symbolen och de allra flesta forum därför valt att ha just den kvar. Den har funnits på andra forum i många år nu.
Men tipsa gärna om andra förslag.

Ni som har lite större skärmar ser både blixten och Nytt. Precis som ni ser ert användarnamn, Inkorg, Notiser och Sök.

Har man mobil eller mindre skärm syns inte denna text utan enbart symboler syns och även dessa kan kanske vara lite svåra att greppa som ny antar jag.
Men möjligheten att nå och använda dessa funktioner får nog anses vara värt det om alternativet är att gömma dem på något sätt?
När jag vänder iPaden till liggande så syns både blixten och Nytt men jag fattar inte varför blixten ens behövs. Helt onödig.

Det är helt klart alldeles för länge sedan jag gjorde den här typen av ändringar, jag har lite mer på gång.
Ändra färger eller fixa med smilies brukar skapa mest upprördhet.
Oavsett vad ni tror är det för att försöka vidareutveckla och förbättra samt att det ibland kan vara trevligt med lite förändring :)

Varför behövs det bytas om det inte finns ett lättförståeligt alternativ. Jag föreslår att behålla "nytt".
Bara byta för sakens skulle känns onödigt. Och varför skulle den plötsligt behöva gömmas? Vad ska ta dens plats?

Vet inte om ni sett det än eller bara låtit bli att kommentera.
Det finns ytterligare en ny ikon däruppe, egentligen två, men bara en syns i taget.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 386
Senast: manda
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
3 163
Senast: AbCdE
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
34 366
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka