Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller verkligen med! Vill både se in på allt det fina och ut när jag är där inne@SpanskaLoppan Jag tanker sa har, du gillar att fika i ditt fina vaxthus och det ar platsen du kopplar av en stund. Medan du sitter dar tittar du ut pa grasmattan och kanske barnen som leker och mar bra ... Om du har kanalplats istallet forsvinner mycket av njutningen att sitta och titta ut for man ser inte alls lika bra genom kanalplast och det skulle absolut irritera livet ur mig i alla fall.
@SpanskaLoppan Jag tanker sa har, du gillar att fika i ditt fina vaxthus och det ar platsen du kopplar av en stund. Medan du sitter dar tittar du ut pa grasmattan och kanske barnen som leker och mar bra ... Om du har kanalplats istallet forsvinner mycket av njutningen att sitta och titta ut for man ser inte alls lika bra genom kanalplast och det skulle absolut irritera livet ur mig i alla fall.
Håller verkligen med! Vill både se in på allt det fina och ut när jag är där inne
Hum kan man inte köpa renovering? eller är det väldigt dyrt?@SpanskaLoppan: Jag säger också renovera... även om jag tyvärr av egen erfarenhet vet att orken inte räcker till alltid. @BornAgain hade ett bra förslag, försök att orka med en renovering men blir det övermäktigt så avbryt och köp ett nytt.
Trädgård ska vara kul och inte en börda!
Det är dyrt för det tar tid och tid kostar pengarHum kan man inte köpa renovering? eller är det väldigt dyrt?
Ja jag tänkte absolut på tex veteranpoolen, det är ju fortfarande köpa in. (har dock bara kört på grejs som beskära träd)Det är dyrt för det tar tid och tid kostar pengar
En hantverkare kostar väl ungefär 600:- i timmen om det räcker
Det tar måååånga timmar att skrapa fönster
Jag vet jag har gjort 23 av 32 gamla fönster nu står det nio fasta gamla på tur så jag måste upp på ställning och skrapa och måla
Men @SpanskaLoppan om det känns övermäktigt så har jag ett par gånger tagit hjälp av veteranpoolen tex för målning av altantak och andra smågrejor
De tar ju gärna lite mindre jobb och har många duktiga hantverkare
Det går ju fortare när man är proffs. Hur dyrt eller inte det blir vet man ju bara om man tar in priser på jobbet.Det är dyrt för det tar tid och tid kostar pengar
Jag vet jag har gjort 23 av 32 gamla fönster nu står det nio fasta gamla på tur så jag måste upp på ställning och skrapa och måla
Men @SpanskaLoppan om det känns övermäktigt så har jag ett par gånger tagit hjälp av veteranpoolen tex för målning av altantak och andra smågrejor
Ja, veteranpoolen finns här. Jag har funderat på dem ibland till annat, har tre träd jag skulle behöva hjälp att beskära ordentligt t ex. Det har bara aldrig blivit av. Kanske tar jag tag i det iår.Det är dyrt för det tar tid och tid kostar pengar
Kan vara bra att veta att de inte nödvändigtvis har kompetens för det dom tar på sig att göra. Väldigt varierande nivå på dom.Ja, veteranpoolen finns här. Jag har funderat på dem ibland till annat, har tre träd jag skulle behöva hjälp att beskära ordentligt t ex. Det har bara aldrig blivit av. Kanske tar jag tag i det iår.
Vi hade dem för städ på en av mina arbetsplatser en gång så jag förstår vad du menar. Det är delvis därför det inte blivit av att boka in dem. Å andra sidan vet jag inte mycket om att beskära fruktträd jag hellerKan vara bra att veta att de inte nödvändigtvis har kompetens för det dom tar på sig att göra. Väldigt varierande nivå på dom.
Att använda en okunnig beskärare till något så viktigt som fruktträd kan bli rejält dyrköpt om du brukar använda frukten. Just ett sådant jobb skulle jag verkligen anse värt de extra pengar det kan kosta att ta hjälp av en arborist eller trädgårdsmästare för att få igen det i stora skördar och friska träd.Vi hade dem för städ på en av mina arbetsplatser en gång så jag förstår vad du menar. Det är delvis därför det inte blivit av att boka in dem. Å andra sidan vet jag inte mycket om att beskära fruktträd jag heller
Det är egentligen bara äpplena jag verkligen tar till vara. Även om jag skäms lite över det men plommon och (sura)körsbär har väldigt dålig åtgång. Jag har skänkt, tagit med till jobbet och annonserat att folk kan komma och plocka men dessa mängder går inte åt.Att använda en okunnig beskärare till något så viktigt som fruktträd kan bli rejält dyrköpt om du brukar använda frukten. Just ett sådant jobb skulle jag verkligen anse värt de extra pengar det kan kosta att ta hjälp av en arborist eller trädgårdsmästare för att få igen det i stora skördar och friska träd.
Tycker ditt växthus är ljuvligt och är glad att tråden verkar hjälpa dig våga/orka testa renovera!
Vad härligt att de är rikgivande!Det är egentligen bara äpplena jag verkligen tar till vara. Även om jag skäms lite över det men plommon och (sura)körsbär har väldigt dålig åtgång. Jag har skänkt, tagit med till jobbet och annonserat att folk kan komma och plocka men dessa mängder går inte åt.
Alla tre fruktträd är minst 30 år gamla och det blir så himla mycket frukt
Jag känner mig mer pepp på att fixa det. Att en vanlig människa som jag nog fixar det, tackar allihop