athena_arabians
Trådstartare
Vi drar väl igång nästa säsong! Jag är jättetaggad på odling efter att ha haft Floreas julkalender.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En plan?? OMG - vuxenpoäng på det!För att inte bli helt överväldigad ska jag för en gångs skull göra en plan Dvs helt enkelt lista när det är dags att förodla de olika växterna.
Normalt är planering inte min grej
Räknas det om man gör en plan, men aldrig följer den?En plan?? OMG - vuxenpoäng på det!
Räknas det om man gör en plan, men aldrig följer den?
Jag satte min vitlök igår, skönt att inte vara ensam om att ha skjutit det på ”sen”.2024 blev ett skitår odlingsmässigt pga prio av mest jobb och delvis hästarna, men 2025 ska jag försöka att hitta en hygglig balans. Odlingsåret började i förrgår med att så chili och paprika. Och vitlöken är ännu inte satt men det finns inga minusgrader i sikte ännu så det funkar nog någon av de närmaste dagarna också.
Det hade varit roligt om jag kunde lyckas med att så och odla lagom många tomater, typ 12-15 plantor allt som allt, men eftersom det har varit en målsättning även tidigare år så förstår jag innerst inne att det inte är en rimlig plan detta år heller.
Orosmolnet är hur mycket mördarsniglarna har hunnit bygga upp sina styrkor eftersom de kunde hållas i för långt gräs/ogräs nästan hela förra året, och sedan får de en mild/obefintlig vinter som denna.
Det gjorde jag också Det har funnits absolut noll tid över till det nu i höst. Tidigare var lucia rekordet för vitlöken men nu blev det alltså annandag jul. Utsädet var lite sådär och betydligt färre klyftor i än jag räknat med så det blir oavsett ingen jätteskörd i sommar.Jag satte min vitlök igår, skönt att inte vara ensam om att ha skjutit det på ”sen”.
Tanken som räknasRäknas det om man gör en plan, men aldrig följer den?
Vilken bra!