Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Citerar en släkting som sa det så klokt: "gurkor är ena riktiga dramaqueens som inte tål nånting" Utan att vara gurkexpert skulle jag säga att gurkor vill stå i växthus, gärna så långt in i nåt varmt och skyddat hörn som möjligtHar ni möjligtvis tips på "vanlig" gurka som kan odlas på friland i ett blåsigt zon 3? Hittar ingen självklar vinnare när jag googlar.
Så vi kanske behöver fortsätta köra på äppelgurka? Satte tre i balja på altanen och de två klena i pallkragen med lite hopp om att de skulle ta sig men det gjorde de faktiskt. De fick dock lite lite skydd av en vägg av ärter.Citerar en släkting som sa det så klokt: "gurkor är ena riktiga dramaqueens som inte tål nånting" Utan att vara gurkexpert skulle jag säga att gurkor vill stå i växthus, gärna så långt in i nåt varmt och skyddat hörn som möjligt
Det undrar man varje år.Jag är också orimligt taggad. Ska bli en hel del sått, tänkte jag. Hur ska jag ha plats att plantera ut?
Men gäller det även en död lönn?Har sedan jag flyttade hit varit så sugen på en klätterväxt i en av våra halvdöda lönnar. Skulle vilja ha en klematis Paul Farges men enligt någon sida på google ska de ALDRIG planteras under lönn Så nu behöver jag försöka släppa den tanken. Vill däremot fortfarande ha en men vi har ingen självklar plats.
Lite sent nu, men jag har vita/cremefärgade narcisser i en rabatt som blommar "hela året" tillsammans med pioner, solhattar och olika myntor.Ska ju ge mig på att odla blommor för första gången, första offret blir en rabatt längs ladugården som är 8x0,5m med ful sol.
Har bestämt att det får bli solhatt i olika färger, några få solroser och i ena ändan som är upphöjd från marken även lite krasse som får hänga över kanten.
Nu till det jag inte bestämt än är att jag vill även ha något som blommar tidigare då alla ovan är blommor som blommar i juli och framåt. Har tänkt backsippor men får då ett uppehåll med blommor i juni. Har även en tanke på alpaster som är tidigare men där hittar jag ingen färg som passar till tonerna på blommorna som börjar i juli.
Har beslutsångest
Den är inte död än utan någon mittemellan.Men gäller det även en död lönn?
En livskraftig lönn har jag full förståelse för, det tar ju all näring som finns i närheten och skuggar allt.
Klätterhortensia brukar fungera bra att klättra i levande träd och du är öppen för något annat. Den behöver ju inget extra att klänga i heller eftersom den har sugkoppar.Den är inte död än utan någon mittemellan.
Magnolia har jag bra erfarenhet iaf! Dock bara ett års beställning, men ändåJag är sugen på att beställ de dahlior som jag blev utan förra året, men vilken firma vågar man ens beställa från?
Jag har köpt från bulbs, de har varit ok varit fel sort några gånger men jag har inte orkat reklamera. Förra året provade vi några andra, vilket också var ok kommer inte ihåg vilka dock, ska kolla. Enda jag hört direkt dåligt om är Linn.Jag är sugen på att beställ de dahlior som jag blev utan förra året, men vilken firma vågar man ens beställa från?
Sorry, läste helgalet Du skrev ju halvdöd...Den är inte död än utan någon mittemellan.