Trädgårds- och odlingstråden 2025

Förbeställde precis 3 dahlior som jag inte vet var de ska få plats.. :rofl: Det är ett senare problem.

Behöver gå igenom mina fröer och planera lite. Med betoning på lite. Några sorter från i år ska jag inte odla nästa år, gulbetan och purjolöken till exempel. Äppelgurkan var lite av ett frågetecken men finns det fröer kvar blir det nog i år också, de gav massor med frukt!

Sambon ska bygga två pallkragar till så rabarbern och jordgubbarna får egna boenden.

I våras/somras var jag fortfarande relativt nykär och hade tillgång till trädgård för första gången vilket resulterade i ett väldigt driv. Nu är jag lite orolig över att dra igång mer än jag egentligen kommer ha lust/ork med när det väl är dags. Men samtidigt kan jag ju omöjligt veta hur det kommer bli till sommaren när fröerna ska börja sås.

---

Har ni möjligtvis tips på "vanlig" gurka som kan odlas på friland i ett blåsigt zon 3? Hittar ingen självklar vinnare när jag googlar.

Har ni möjligtvis tips på "vanlig" gurka som kan odlas på friland i ett blåsigt zon 3? Hittar ingen självklar vinnare när jag googlar.
Citerar en släkting som sa det så klokt: "gurkor är ena riktiga dramaqueens som inte tål nånting" :p Utan att vara gurkexpert skulle jag säga att gurkor vill stå i växthus, gärna så långt in i nåt varmt och skyddat hörn som möjligt

Citerar en släkting som sa det så klokt: "gurkor är ena riktiga dramaqueens som inte tål nånting" :p Utan att vara gurkexpert skulle jag säga att gurkor vill stå i växthus, gärna så långt in i nåt varmt och skyddat hörn som möjligt
Så vi kanske behöver fortsätta köra på äppelgurka? 🙈 Satte tre i balja på altanen och de två klena i pallkragen med lite hopp om att de skulle ta sig men det gjorde de faktiskt. De fick dock lite lite skydd av en vägg av ärter.

Skall prata med ridskolan på måndag om att sno lite dynga igen. Snor man lite åt gången och kastar på komposten brukar det bli kanon.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
351
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
426
Senast: tanten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 845
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat