Mjuka ridkängor

NilHe

Trådstartare
Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är fokus på mjuka, bekväma och breda. Dock inte för breda då eftersom de ska fungera i stigbygel. Hade ett par fantastiska från Mountain Horse som nu nötts sönder och modellen har utgått. Tar tacksamt emot alla tips oavsett pris. Är det bra kvalitet utöver mjuka och sköna betalar jag gärna en större peng 😃

Jodhpur fungerar inte! Jag har för breda fötter, höga vrister, för att få på mig den modellen. Behöver vara snörning helst. Dragkedja går om det är lite resår.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 036
Senast: Ajda
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 341
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 648
Senast: Eamene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka