Philosophia
Trådstartare
I ärlighetens namn kommer det nog bli en whippet igen, men jag har länge tyckt att mellanpudlar verkar väldigt trevliga, sportiga, verkar blir gamla och håller sig pigga och alerta även som äldre hund. Tanken förnyades igår när jag och G som egentligen bara känner sig trygg med andra vinthundar blev stormförtjust i en mellanpudel som vi träffade. Jag kan därför inte låta bli att tänka att mellanpudel skulle kunna vara något för oss. Jag vill ju gärna kunna ha med hunden på skidturer och en pudel som inte är kortklippt torde klara kyla mycket bättre än whippet.
Jag är egentligen inte alls intresserad av pälsvård, men borstar och badar om det behövs, utan det är oklippt hund som gäller, även om jag förstår att de behöver klippas med jämna mellanrum. Jag är inte jätteintresserad av hundträning, men tränade lite lydnad med min äldsta whippet, utan det är mest fysisk aktivitet som är aktuellt, som löpning, skidåkning, fjällvandring, skogspromenader till vardags. En kompis och familjemedlem för friluftsaktivitetet helt enkelt.
Kan mellanpudel passa oss trots att vi inte är så intresserade av mental aktivering och pälsvård?
Jag är egentligen inte alls intresserad av pälsvård, men borstar och badar om det behövs, utan det är oklippt hund som gäller, även om jag förstår att de behöver klippas med jämna mellanrum. Jag är inte jätteintresserad av hundträning, men tränade lite lydnad med min äldsta whippet, utan det är mest fysisk aktivitet som är aktuellt, som löpning, skidåkning, fjällvandring, skogspromenader till vardags. En kompis och familjemedlem för friluftsaktivitetet helt enkelt.
Kan mellanpudel passa oss trots att vi inte är så intresserade av mental aktivering och pälsvård?
Senast ändrad: