Jag har haft RR för länge sedan. Två stycken, men en gick tyvärr bort väldigt tidigt (fick lunginflammation när hon råkade dra ner kräks i lugnorna, så inget som handlade om genetiskt dålig hälsa). Den andra trivdes oerhört bra som gårdshund. Vi bodde på landet på en stor gård och hon älskade att vara med sin husse när han jobbade på gården. Det gav henne fullt tillräckligt med stimulans, även om hon också gillade att göra andra saker. När jag och hennes husse separerade var det solklart för alla att hon skulle få bo kvar på gården. Hon hade inte alls mått lika bra av att flytta till lägenhet inne i stan med mig.
RR kan vara rätt odrägliga som unghundar, sen helt plötsligt en dag blir de liksom vuxna och blir betydligt mer okomplicerade
Min bild är att de ouppfodtrade/otäcka RR man ser lever liksom fel typ av liv. Bor i stan, går koppelpromenader och får inte tillräckligt med rätt typ av stimulering+ förmodligen tråkiga linjer.
Camaro hade dock väldigt mycket jaktinstinkt, mer än många andra RR. Hon ÄLSKADE tex att få vara med på vinthundarnas träningar och springa efter trasa. Vi var med när rasklubben hade aktivitet på greyhoundbana och efter det försökte vi åka regelbundet till närliggande whippetklubb som hade rakbaneträning. Hon älskade verkligen att få jaga kombinerat med att springa superfort.
Viltspår var poppis också. Övrig träning blandade skurar. Berodde på vad hon kände för just den dagen. Väldigt egensinnig
Visa bifogad fil 159125