Rak hoppsadel

Showjumper

Trådstartare
Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel.

Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och lägga på sig vikt och muskler. Till en början kommer jag att arbeta henne från marken men jag vill börja se mig om efter en potentiell sadel att börja med nu. När hon har växt till sig så kommer jag att ta ut välrenommerad sadelutprovare (eventuellt blir det så redan nu till första sadeln). Men tills dess... jag söker en hoppsadel för rak rygg. Jag gillar inte breda "öppna" sadlar. Vill gärna ha stöd för eventuella oplanerade luftsprång.

Jag har funderat på Antares Altair och Tekna S Line utifrån andras tips. Erfarenheter?

Hon är rak i ryggen. Jag ska ta mer aktuella bilder, dessa är från i somras. Bilder på ryggen när hon står på lite olika sätt samt rör sig.

1743632475905.webp

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 505
Senast: Bison
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 778
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka