Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix på vägen. Har tonårsbarn som tränar så ja. En del saker luktar si sådär även efter tvätt och får lite klagomål från sonen
. Jag har använt Skona tvättmedel och inget sköljmedel.
Mina rutiner kring tvätt är att jag delat upp det i mörkt, ljust och vitt. Har olika tvättlådor och tvättar när de blir fulla. Hänger all tvätt på galgar och bär direkt in i garderoben.
Tvättmaskinen är ett annat kapitel när man tvättar lediga hästkläder (och kan ha tvättat ett fårskinn som luddade av sig
). Hur får man den ren utan att ringa ut en reparatör. Menar slangar och sånt som sitter på baksidan….
Hur ser dina rutiner ut?
Vad är bra tvättmedel för att kläderna inte ska lukta (har då och då använt sporttvättmedel men kanske inte vill göra det jämt).
Vad är miljövänligt?
Vad är ekonomiskt (inte att tvätta halva maskiner i 60
)?

Mina rutiner kring tvätt är att jag delat upp det i mörkt, ljust och vitt. Har olika tvättlådor och tvättar när de blir fulla. Hänger all tvätt på galgar och bär direkt in i garderoben.
Tvättmaskinen är ett annat kapitel när man tvättar lediga hästkläder (och kan ha tvättat ett fårskinn som luddade av sig

Hur ser dina rutiner ut?
Vad är bra tvättmedel för att kläderna inte ska lukta (har då och då använt sporttvättmedel men kanske inte vill göra det jämt).
Vad är miljövänligt?
Vad är ekonomiskt (inte att tvätta halva maskiner i 60