Mål och planer 2025 (dressyr)

JohannaB

Trådstartare
Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/ och det är dags att se fram emot ett nytt år 🥳

Vad är era mål och planer för 2025?

IMG_2074.webp

Ett mycket efterlängtat år. :) Dags att komma iväg på regelbundna träningar med min vackra svarta och hoppas även komma ut på åtminstone pay n'ride-starter som miljöträning under andra halvåret. Jag satsar inte på årgångsklasserna så någon femårsklass lär det inte bli men i alla fall LB bör vi reda ut att styra runt. Det är nästan 20 år sedan jag ens red en träningstävling och dessförinnan tävlade mer seriöst, så det är som att börja om från noll nu. Men träningarna är det jag ser fram emot allra allra mest för det är också många år sedan jag kunnat göra annat än slafsa runt på hemmaplan.

Dominus har förtur till träningstider men planen är att fortsätta jobba Darwin åtminstone på hemmaplan. Får jag lite styr på galoppen så skulle det vara ett bra mål att klara av någon eller några filmade klasser till någon onlinetävling. Allmänt ska jag försöka använda min Pixiokamera flitigt för att ha koll på min ridning på hemmaplan också.

Åh jag vill att det ska bli vår och ljust och att jag ska ha mitt BE-kort i näven NUUUUU.

Jag har lite mål!

Jag kommer fortsätta rida den som är fyra nu, så en femåring! hoppas kunna styra runt på några tävlingar, vi får se. Jag tror inte hon kommer betäckas iår.
Drömmen vore LA till hösten, eller 5årsprogrammet. Men jag är mer än nöjd om hon gör några avspända LB:3 utan större missöden. Men stadiga LA rörelser hemma på träning hoppas jag.

Supernova😍 ska bara få växa i rollen som ridhäst! Långt sommarlov och jag hoppas vi kan ut i skogen på tur i alla gångarter.
Hon får visas i SWB, är hon redo och gillar att löshoppa kanske vi är med om det finns platser kvar på hemmaplan.. för erfarenheten! Men vi får se, det är absolut inget mål att genomföra på det viset.

Och den lilla ettåringen jag får hem om ett par månader, ser så fram emot att lära känna henne! Vi ska träna all grundhantering och lastning! 😊

Kolla min lilla ridhäst 😍

IMG_0475.webp

Egentligen borde jag väl tänka som inför i år att bara starta det jag tycker är roligt. Så är det definitivt för dressyren iofs. Dio får nog gå nån LA, hade velat provat LA1 på lång bana för att få lite känsla hur det är att rida. Och så kanske några MsvB1 för att se lite vi nån gång i livet närmar oss 64%.

Annars är mina mål i WE. Dio ska gå MsvB och hade varit himla käckt att kunna kvala både RM och lag-SM.

Med Zacke hoppas jag att han håller sig lika fin i kroppen och att vi kan befästa oss mer i svår klass. Vill hemskt gärna kvala till SM.

Sen får jag se hur länge tjejerna är kvar I stallet. Hade väldigt gärna kommit ut och startat nån LC1 nu när det går att rida på lång bana!

Vi ska fortsätta utvecklas. För att komma vidare på tävling måste galoppombytena lösas ”på riktigt” (så de fungerar på tävling) så det är prioriterat, tillsammans med galoppslutorna (som ska vara tävlingsbara) och piruetterna (som ska vara träningsbara). Skrittpiruetterna är också något vi måste få till så de duger för betyg 6 på tävling även när vi blir spända.

Löser sig bytena är tanken att tävla MsvB:2 och FEI Lag.
Fastnar vi med bytena måste jag ändå tävla för att hålla igång miljöträningen så då är planen LA:5 eller LA:6.

Vi är i en ganska härlig fas nu där grunderna är rätt befästa, vi känner varandra väl och hästen är grund stark så jag ser fram emot ett år av mycket rolig ridning. Hoppas på att vi får vara skadefria och att min plan för hur vi ska lyckas med ovanstående håller. Annars reviderar jag i juni och kommer på något annat sätt att göra det på

Årets mål är att vara stabila i MsV A och kanske ev debutera intermediere till sommaren. Måste få bättre piruetter och lite mer ridbara byten bara så vi kan göra saxen

Målet i år med Bollen är att få till piaffen och kunna göra 11 ettor. Starta intermediare A på godkända procent. En bonus är att starta 2an i slutet på året

Hollan godkänt i msvb1 skulle vara väldigt roligt om vi lyckas med

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
26
· Visningar
1 118
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 227
Senast: Pooh
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 248
Senast: zassoo
·
Övr. Grenar Några veckor kvar på året, men nog kan vi utvärdera hur året har varit? :) Jag letade fram en tråd från början av året om våra mål...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 620
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar