Mål o Planer 2024

Öppnar upp tråden igen för att kunna se om målen uppnåtts i år.
Hur har det gått för er andra?

Här har vi tävlat startklass (uppflytt 173 poäng) samt lydnadsklass 1 (uppflytt med 290,5 respektive 301 poäng)
appellklass spår (uppflytt till lägre 213 poäng)
IGP1, bra spår och skydd, men missade 3 poäng på lydnadsdelen, så på't igen (hunden hade egna åsikter på sättande o läggande under marsch o gjorde snyggt ställande och sättande istället...)
Jag har så gott som uppnått mina mål. Leffe har gjort sitt anlagsprov och klarat det, men tyvärr har vi inte kommit längre. Han har spårat väldigt dåligt i år med undantag för anlagsprovet som gick klockrent. Skulle gått en kurs men den blev inställd och sen skadade sig hästen och det fanns varken ork eller pengar över. Det lilla vi har spårat själva har gått ganska dåligt. Får se nu i höst om det är idé att ta tag i det eller om jag ska vänta tills i vår.

Sivan har börjat spåra och är jätteduktig. Hade jag hållt igång ordentligt i somras så skulle jag gjort anlagsprov med henne nu i höst. Men det får vänta till våren nu.
 
Just det, så kul att kolla över detta! Citerar mig själv och checkar av.

Jag vågar kanske säga förhoppningar, planer brukar gå åt skogen på nåt sätt.

Winter
Få ut sitt svenska utställningschampionat, vilket kräver uppflytt till högre klass i spår.
Jaga cert i Norge och Danmark, gärna Nordic och Cacib också.
Starta högre klass, om jag kan få honom att apportera med mig.
BH-prov inför eventuellt test av FH-spår om vi lägger ner brukset.

Lancelot
Delta i en tävlingssatsning inom Boxerklubben för att eventuellt starta appell och/eller BH-prov till hösten.
Jaga cert i Norge och Danmark, gärna Nordic och Cacib också.
Rönta rygg och undersöka hjärta när han blir två.

Winter har tagit 3 norska cert i år så lyckades att bli norsk champion innan han blev svensk. Han har också tagit ett svenskt och ett norskt CACIB. Och så lyckades vi äntligen att bli uppflyttade till högre spår och därmed fick vi ut det svenska championatet också. Eller ja, det finns inte på SKK än pga rapporteringsproblemen, men jag räknar det ändå.

Vi har inte startat högre klass (blir eventuellt en i november om vi kommer med) och inte heller BH-prov (finns en chans kvar, också i november). Tror dock att jag lagt ner tankarna på FH-spår, han har inte riktigt motivationen för lydnadsspår på äng. Så vi får väl se vad han ska göra framöver. Ett godkänt högre vore kul, men längre kommer vi inte.

Lancelot har utvecklats fint i lydnaden men vi har inte vågat starta nån appell eller nåt BH-prov då stadgan på platsen hänger väldigt löst och då han kan få för sig att rusa runt som en galning när man kopplar loss om han har för mycket spring kvar i benen. Känner mig lite stressad över hur "efter" vi är, men han har dåligt impulskontroll och jag orkar inte riktigt träna tillräckligt mycket.

På utställningssidan har han också lyckats bli norsk champion och har plockat ett svenskt CACIB. Och hälsoundersökningarna gick utmärkt, så vi hoppas så klart på några parningar framöver.
 
Tam, BC blir 2 år i April. Ska axla rollen som Zoes avbytare på korna i vår när hon är mammaledig. Ska göra sitt arbetsprov, blir nog i kl 3 eftersom han redan är så stadig. Buföring i vår och så sank i höst!

Mako, BC, fyllde 2 år i november. Vi måste hitta varandra bättre i arbetet. Kl 3, sank och Valdresprøva, så får vi se sen.

Bob, BC, blir 3 år i April. Har gjort så stora kliv i vinter att det är svårt att säga nått konkret. Antingen hänger han med i Tams fart och får sitt arbetsprov i kl 3, eller så behöver han mer tid att bli stabil i sin arbetsroll. Ska jobba med korna i sommar.

Zoe, BC, 3 år i februari. Startar sitt år med att ha valpkull, om allt går bra. I sommar ska vi ut på kl 3, buföring och sank. Massa jobb med korna.

Fridolf och Frodo har fyllt 12. Fridolf är oförskämt pigg och fräsh med Librela och smärtlindring vid behov, så han hänger med tills nått händer. Frodo ser dåligt och vi misstänker att han håller på att bli dement. Han är nog tyvärr inte med så länge till :(

En Zoevalp blir kvar, och eventuellt har vi en eller två till valpar på G från andra kombinationer. Ingen av dem är ens tillverkade än dock så mycket kan hända än.

Migo, klantig tvåbening med usla tävlingsnerver. Ska ta sig i kragen och tävla så mycket som ekonomin tillåter. Tänker att alla fyra mycket väl kan vara redo för kl 3 i höst, så vill starta så många som möjligt på Valdresprøva i början av augusti!

Nån av småkillarna kommer flytta under året, när rätt hem dyker upp.
Ja, det här blir ju deprimerande...

Tam är nu godkänd kl 3, har gjort flera bra tävlingar och några jättedåliga. Kom på 12 plats eller nått på valdresprovet. Startar Nurserykvalet i helgen som kommer, återstår att se om vi går till final. Har gått sank, jobbar med korna, tävlat mycket i höst både i norge och tyskland och har utvecklats till en väldigt användbar arbetshund. Jag har tackat nej till bud på 75.000:-😅

Mako godkändes i kl 2 och flyttade till Nordnorge för att bli arbetshund på en fårgård, innan vi han gå valdresprovet.

Bob vann sin kl 1, godkänd arbetshund och jobbar fint med korna. Har gått sank med en kompis och fixade busiga kvigor med husse när jag var på resande fot. Finns fortfarande chans att jag startar en kl 3 i år, men risk att det får vänta till våren. Har ett hem som drar i honom om jag mot all förmodan beslutar mig för att sälja...

Zoe har gjort några brillianta kl 3-starter i sommar och är super med korna, kom femma på valdresprovet och trea på en dp kl 3, men ställer inte riktigt upp på en massa tävlande på hög nivå. Hon håller inte måttet för avel, som det känns nu.

Fridolf somnade in den 10 april, pga cancer 😭. Frodo går på Onsior och får hänga med så länge han inte blir sämre. Veckor eller månader, det får vi se.

Två valpar flyttade in under försommaren.

Aki nästlade sig snabbt in i mitt hjärta, visade massa talamg på både får och kor men avlivades vid 6 månaders ålder pga OCD i båda bogarna i kombination med helt fruktansvärda höfter.😭

Twt är en fantastisk liten hund med enorm charm och personlighet. Även han har OCD, men betydligt bättre höfter så operation är bokad om några veckor.

Migo har tävlat mycket, nerverna är bättre men motivationen gick i botten totalt när Aki gick bort. Är helt knäckt av att ha förlorat Fridolf och Aki, tvingats släppa avelsplanerna på Zoe, Frods dagar är räknade och fåren jag la alla våra besparingar på för ett år sedan måste slaktas ut på grund av ett virus. Jag är less på motgångar.
 
Spock 1,5 år (bc): Bli bättre på finlir i vallningen. Skulle vilja testa honom på nöt men vi får se om vi får tillfälle. Starta nån tävling till i vallning och fundera på om det nåt jag vill pyssla med.. Troligen göra om VP.
Tävla lite agility och försöka få ordning på min timing för hunden går kanon 💖.
(Kastreras??)

Tay 3 år (bc): Tävla agility med husse. Valla för skojs skull. Skulle vilja sno honom och försöka sätta lydnadsettan men realistiskt så finns inte tiden..

Lilla M 1 år (wc pembroke): Tävla agility med husse troligen. Göra bph med uppfödaren och ställas ut om hon vill.

Nike 9 år (blandis): Vara glad pensionär. Kanske göra nån tävling för skojs skull men mest få träna lite efter lust och humör.

Spock har varit på agility tävling men jag når knte hela vägen fram. Det är jag som är problemet, jag har för dålig timing. Husse ska få prova tävla som är mer van, de gjorde två starter förra veckan som gick bra. Har testat nöt två gånger och det var där han tände till på alla cylindrar 😅.
Vallningen har gått framåt och han har tänt till på riktigt. Egentligen är det hämtet på tävling som strular och vi ska väl försöka komma ut nästa år
Är fortfarande okastrerad då han är sån bebis i huvudet fortfarande.

Tay har släppt i vallningen och det har gått från att ha egna åsikter och idéer till att vara lyhörd och hitta ett lugn. Kommit upp i klass 3 i agility med husse och vallas numera också av husse.

Lilla M har gjort bph, hd röntgen och ställts ut. Debuterade I klass 1 agility i somras och plockat rosett nästan på varje tävling. Behöver en pinne till för att flyttas upp i 2 an. Har inte tävlat med husse utan med mig 😁.

Nike togs bort i somras 💔.
 
Mitt mål är att vi ska ha roligt, så det blir ju rätt vaga ”mätbara” mål 😁 Vi ska fortsätta utveckla spåret och specialsöket :) Och träna som att start i både appell, BH/VT och klass 1 vore möjligt.

Hoppas också få plats på den skyddskurs som IGP-gänget planerar att ordna.

Haha, ha roligt = ✔️ Specialsöket har legat ganska lågt, men mondio har bubblat upp under hösten så därmed har vi ju även kommit igång med skydd :)
 

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 039
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
913
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 176
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
320
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp