Vi ska flytta till Åland så hur hundåret blir står skrivet i stjärnorna. Första målet är att hitta någon dagpassning. Rhiannon är en känslig och lite orolig dam, så jag har alltid uteslutit att hon skulle trivas på hunddagis. När jag kommer hem till Sverige ska vi dock åka över och titta på ett dagis där hon kan få plats. Där är hundarna i en väl inskolad flock och det tror jag kommer att passa henne. Hon gillar aktiviteter i flock, t ex promenader med Cockerklubben, träningar och kurser. Dagisägaren tror också att det bör funka efter min beskrivning och att ha studerat Rhiannons BPH. Men vi ska som sagt dit och kolla.
Jag hade tänkt att satsa på att ställa ut under 2024. Hunden ser jättefin ut, men har varit lite för tjock vilket jag inte lyckats få bukt med. Så vi har bara ställt inoff som träning under 2023. Nu vet jag inte hur det blir, men jag hoppas att det finns inoffare på Åland och sen får vi åka till Sverige och ställa någon gång.
Övriga aktiviteter söker jag fortfarande efter något som kan passa oss. Problemet är att jag tycker många saker (t ex nosework och lydnad) är så tråkigt att klockorna stannar och hunden tycker visserligen att viltspår är jättekul, men så otroligt lättstörd att det krävs massor av träning för att jag ska känna mig nöjd att försöka igen. Men nu sneglar jag lite på finska spanielanlagsprovet. Ska nog försöka åka och titta på något sådant + se om det finns någon spanielgrupp att träna med. Jag satte en del av grunderna när hon var valp, men sen har vi inte tränat. Och stadgan är helkass. Men - detta är i alla fall något vi båda uppskattar.