Secret Santa 2024

@cambodia
Tål att upprepas att jag är väldigt nöjd. Grimman är så fin och passar lilla Y perfekt. Hon som just växte ur sin förra grimma.
Medan annat "julgodis" går åt i ganska hög takt så är dessa det enda godis jag har lyckats med att njuta av genom att ta en då och då.

Tror jag måste köpa en burk och låta grabbarna på jobbet få smaka.
Näpp, det är inte ett alternativ att bjuda bort några ur MIN burk 😁.
Hahahaha ja man får tänka på blodtrycket å resten med de dära ;P

Hahahaha ja man får tänka på blodtrycket å resten med de dära ;P
Blodtrycket är jag väl inte så orolig för. Men munslemhinnorna.
Sedan är det nog rimligt att vara lite sparsam pga halsbrännan som kom på besök ons-to på grund av ett lite för stort stresspåslag i onsdags 🙈.
Men nu tog jag en ändå. 😄

@Fjordfrälst har du så pass lakritskoll så du kan kan säga om det finns något annat gott bland supersaltkategorin i länken som är något mildare i styrka på det supersalta pulvret? Sådär som man vill äta 2-3st på rad utan att slita sönder slemhinnorna i alla fall.
Men inte så mesigt som djungelvrål, för då kan jag ju lika bra köpa det 😁

Eller har någon annan bra koll?

https://lakritsroten.se/saltlakrits/supersalt-lakrits/
Inte Cattis_E men Norrlänningarna från Saltare är aningen mildare än de där.
Tror jag. ;)

@cambodia
Tål att upprepas att jag är väldigt nöjd. Grimman är så fin och passar lilla Y perfekt.
Hon som just växte ur sin förra grimma.
Medan annat "julgodis" går åt i ganska hög takt så är dessa det enda godis jag har lyckats med att njuta av genom att ta en då och då.

Tror jag måste köpa en burk och låta grabbarna på jobbet få smaka.
Näpp, det är inte ett alternativ att bjuda bort några ur MIN burk 😁.
Hästarna har inte fått smaka godiset ännu. Jobbat så mycket att jag glömmer ta ut det hela tiden .
Modellhästarna har fått en hedersplats ovanpå det lilla prydnadsskåpet. Det är den mest synliga platsen på hela övervåningen tycker jag.
Vad glad jag blir 😍

20241227_180211.webp

Nisse tuggar glatt på "julkäppen" otroligt uppskattat ifrån hans sida. Så han är supernöjd @Nixehen

@Fjordfrälst har du så pass lakritskoll så du kan kan säga om det finns något annat gott bland supersaltkategorin i länken som är något mildare i styrka på det supersalta pulvret? Sådär som man vill äta 2-3st på rad utan att slita sönder slemhinnorna i alla fall.
Men inte så mesigt som djungelvrål, för då kan jag ju lika bra köpa det 😁

Eller har någon annan bra koll?

https://lakritsroten.se/saltlakrits/supersalt-lakrits/
Svenskjävlar hallon är rejält salta med men kanske något mindre. Salta lakrits-S är ju mindre salta än djungelvrål tycker jag. Resten vet jag icke

Idag öppnade sonen sin klapp. Han blev jätteglad att han också fick något av den hemliga tomten!
Vi får utforska klappen lite mer framöver, ser kul ut!
Tack igen snälla @Hippocampus 🤗

Visa bifogad fil 159703
Jag vet inte själv vad det är :rofl: Jag läste bara det som stod på och tänkte ”många barn vill nog göra sin egen serie med nån egenkomponerad hjälte”.
När jag såg den i affären tänkte jag direkt på honom. Men det kan också vara skit, jag vet inte. Uppdatera gärna sen! :rofl:

Nu har jag nyktrat till efter mitt magsjukeinducerade psykofarmaka-rus med extra feberyra.
Inte riktigt optimalt att få de medicinerna ur balans, men allt har gått bra.

Jag har suttit på sängkanten mitt i natten och assisterat hovslagaren när han skott mina ponnyer.

Tyckte sambon var trög som inte fattade vad jag höll på med och han begrep ju vare sig svenska eller mumlad equestrian english. [Han är österrikare och förstår således tyska...]

I efterhand kan jag se att letandet efter min tomte började imponerande klartänkt och logiskt, ledtråden pekande på någon med en skimmel, skäck eller något mer exotiskt.

Såååå började det spåra ur lite, ja bara lite.

netia tänker vara konstruktiv och gör en lista för att få lite överblick.

Tyvärr kommer både tomtar och offer med på listan, vilket för till att några blir dubbla.
Det här förvirrar saken lätt.

netia slänger ut en fångkommentar och @dobbis nappar.

Listan funkade ju inte ändå, så låt oss vara lite kreativa istället.

"Deltar inte iår." Nähäpp, så lätt gick det alltså inte.

Nytt försök med ny sammanställd lista. Metodisk tillvägagångsätt. Börja uppifrån.

Ja, se där, det måste ju vara @parellikusken .

Neeej, var redan utredd som tomte, bara inte med på tomte-offer-listan.

Där är hoppet vid 39C nästan borta och efter diverse gissningar kommer jag till @Miiikaela_ ...
Och JACKPOT!!!! Äntligen rätt.

Titta där, vilken fin profilbild!
Kan det vara? Jo, nog är det så.
En SKIMMEL!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 306
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 047
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 167
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 562
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar