Babyskydd pch bilbarnstolar

strawberrysylt

Trådstartare
Kan vi prata om denna djungel?

Jag har gått med i gruppen Bilbarnstolar på Facebook, men vill gärna ha input från så många håll som möjligt.

Alltså, vad har ni för babyskydd och bilbarnstol och varför?
Blev ni nöjda med köpet, varför, varför inte?

Tack på förhand🌻

Den gruppen är jättebra, speciellt Sam där är ju väldigt kunnig.

Vi hade MaxiCosi Cabriofix babyskydd, det ingick i vagnpaketet vi köpte och vi använde adaptrar för att kunna ha babyskyddet på vagnschassit rätt mycket. Vet att andra knappt gör det alls så beror ju på tycke och hur ens vardag ser ut. Men vi tyckte det var skönt att slippa väcka bebis för att gå in i affärer osv. Babyskydd använder man ju rätt kort tid, så vi tyckte det kändes onödigt att lägga massor på nåt special där annars. Vi hade också bas man bara klickar i babyskyddet i, vilket är jätteskönt, men det funkar att bälta också.

Nästa stol, köp en som räcker så länge som möjligt. Första vi köpte var Britax Maxway, den är helt ok men kommer inte räcka till så länge jag vill ha henne bakåt så kommer behöva köpa en till bakåtvänd sen vilket är lite trist. Hade ingen koll på det när vi köpte den. Till andra bilen köpte vi en Axkid Minikid 3, som kommer räcka längre och den sitter hon bättre i också.

Vi har en Cybex cloud z i-size. Varit såå sjukt nöjda!
Var inne på att köpa stol 2 som passar till basen men den räcker inte så länge så valde i Besafe Stretch. Väldigt nöjda med den med!
Vårt barn satt i babyskydd tills hon var ett år pga liten.

Om ni har bestämt er för/köpt vagn så kolla om det finns något babyskydd som man kan sätta på vagnen (med adaptrar) - det var så guld värt! Och något jag fortfarande saknar nu när vi har haft stol nr 2 i ett år 😄

Britax isense har vi, den var relativt billig, fempunktsbälte och vi kan klicka i den på vagnen med vilket är smidigt. Vi sket dock i sån där bas till bilen utan kör med bälte, kör ej tillräckligt för att det skulle kännas värt dom pengarna
Nöjda än så länge iaf!

Bilbarnstol fick vi en rätt ny nästan oanvänd britax nånting av sambons kompis :) så får hoppas den funkar bra för oss!

Saker jag lärt mig, och som jag ser som viktigt i val av babyskydd/bilbarnstol:

-Den ska vara Plus-testad!!!!!!!
-Den ska passa barnet OCH bilen
-Isofix har fördelar i enkelt att installera och ger möjlighet till snurr-funktion, men bältesmonterat ger ofta en mer platseffektiv stol och en längre användbarhet
-Barn skall åka bakåtvänt så länge som möjligt! Gärna tills de är i 7-årsåldern
-Om barnet är litet under kalla årstider investera i en åkpåse för babyskyddet. Ytterkläder skall inte användas, använd istället filt eller åkpåse

Jag uppskattade möjligheten att ha babyskyddet på barnvagnschassit, underlättade massor!

Vi fick köpa en axkid minikid billigt av våra vänner och eftersom vi fick tvillingar köpte vi en till likadan, vi var nöjda med dem. Tyckte det var bra med Isofix på babyskydden för att man ofta tar dem i och ur bilen och bär bebisen i det, det underlättar också att sätta i dem i stolen hemma istället för att stå lutad i bilen,
Som bilbarnstol har vi britax maxway plus, jag är nöjd dem dem, mina barn är fyra år nu och det är fortfarande en del plats kvar, de är nog rätt normallånga för sin ålder, kanske något kortare. Med bilbarnstol är det inte alls samma behov med Isofix för dem bör man ju inte runt med om man inte ska flytta mellan olika bilar, Isofix räcker mycket kortare viktmässigt.

Babyskydd köpte vi 2022 och det blev Britax Primo som jag inte tror säljs längre. Vi hade bas till och det var skönt att bara klicka i den i bilen, men åkte vi andra bilen bältade vi och det fungerar bra det med. Babyskyddet gick att klicka på vagnen och det var en toppenfunktion.

Som andra bilstol köpte vi en Britax Maxway Plus till ena bilen, en bältad stol som inte säljs längre men finns en uppdaterad version. Vi är nöjda. I andra bilen blev det en isofix-stol som heter Joie i-Prodigi. Nöjda med den också.

Till lillasyster som kommer i sommar vill jag köpa en vridbar stol nr 2 för att underlätta när man lyfter in barnet. De räcker oftast bara till 3-4 år och då får hon ärva storasysters stol resten av bakåtvända tiden.

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
529
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 819
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 380
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 082
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka