Förlovnings- och vigselringar

Ska man vara riktigt traditionell — och det gör man ju som man vill med — bärs vigselringen längst in, och förlovningsringen ytterst.

Ametisten och din förlovningsring är ganska olika stil, så jag skulle kanske inte ha båda varje dag.

Tycker den tilltänkta vigselringen och förlovningsringen ser jättebra ut tillsammans! Och tror det är smidigare att ha en tunn och en bredare ring tillsammans än två breda.
 
@Therese1988 Fina ringar :)

När jag först hämtade ut min vigselring och satte den på fingret tyckte jag den var jättebred! Sen hade jag den några dagar och trivs bra med den nu (men nu ligger den undanstoppad i väntan på aug).

Såhär ser mina ringar ut tsm, vigselringen är den med hjärtat.

Så, som sagt, jag tror på att använda den ett tag och se hur du känner, det känner du själv.
Tack för svar.
Dina ringar är också fina. 😊
Vissa verkar bara ha smala ringar, men det var bra att få en bild av hur det kan se ut med lite bredare. Tack för det!

Jag tänkte ha på mig den nya ringen i några dagar för att känna efter om jag tycker att den stora stenen är i vägen eller ej. De är bekväma att bära tillsammans iaf. Dvs det känns inte som att det är för brett så det känns konstigt när jag böjer på fingrarna.
 
Ska man vara riktigt traditionell — och det gör man ju som man vill med — bärs vigselringen längst in, och förlovningsringen ytterst.

Ametisten och din förlovningsring är ganska olika stil, så jag skulle kanske inte ha båda varje dag.

Tycker den tilltänkta vigselringen och förlovningsringen ser jättebra ut tillsammans! Och tror det är smidigare att ha en tunn och en bredare ring tillsammans än två breda.
Tack för input!

Jag provade att ha dem med förlovningsringen ytterst, men det kändes konstigt på något vis. :p
Kanske för att jag är så van vid att ha förlovningsringen långt ner när jag bara har den?
 
Vad säger ni om en sten i annan färg än vit/diamant?
Kommer man tröttna?

Jag är en basic person. Gillar jeans och t shirt. Använder bara min förlovningsring (slät i guld), annars sällan smycken. Vill ha en guldring med en lite större sten i mitten och en mindre på varje sida. Diamanter är vackra, men tråkiga.
Funderar på en grön. Men rädd att jag ska ångra mig. Ska ju ändå ha ringen hela livet.
 
Vad säger ni om en sten i annan färg än vit/diamant?
Kommer man tröttna?

Jag är en basic person. Gillar jeans och t shirt. Använder bara min förlovningsring (slät i guld), annars sällan smycken. Vill ha en guldring med en lite större sten i mitten och en mindre på varje sida. Diamanter är vackra, men tråkiga.
Funderar på en grön. Men rädd att jag ska ångra mig. Ska ju ändå ha ringen hela livet.
Jag tänkte först köpa en färgglad diamant/annan sten. Märkte dock på säljaren att hon inte tyckte det var fint. Så jag sa typ ”ja det kanske inte är så kul med en blå sten när jag är 40+ om 20 år” då spände hon ögonen i mig och sa ”du, det är inte ens kul nu. Du kommer ångra dig” 😂
 
Vad säger ni om en sten i annan färg än vit/diamant?
Kommer man tröttna?

Jag är en basic person. Gillar jeans och t shirt. Använder bara min förlovningsring (slät i guld), annars sällan smycken. Vill ha en guldring med en lite större sten i mitten och en mindre på varje sida. Diamanter är vackra, men tråkiga.
Funderar på en grön. Men rädd att jag ska ångra mig. Ska ju ändå ha ringen hela livet.
Hitta ett annat tillfälle att ge dig själv en rolig ring i annan färg, då har du en ring med affektionsvärde som du inte nödvändigtvis använder varje dag.

Jag gav mig själv en ring i examenspresent. Bär den varje dag, men det är en tidlös ring som passar till allt. :D
 
Jag tänkte först köpa en färgglad diamant/annan sten. Märkte dock på säljaren att hon inte tyckte det var fint. Så jag sa typ ”ja det kanske inte är så kul med en blå sten när jag är 40+ om 20 år” då spände hon ögonen i mig och sa ”du, det är inte ens kul nu. Du kommer ångra dig” 😂

Flt skratt emoji, men så dramatiskt säljare ^^ 😄

@Ajda

Jag är av en annan åsikt och följer inte traditionen helt, har bara en ring nu dvs har ingen vigselring. Ville bara ha en ring, kanske vill ha en när vi varit gift i 10 år men då nån kul lite annorlunda tror jag.

Min farmor tex, hon hade tre olika vigselringar men samma man i typ 60+ år. Tänker att man får göra som man vill, har man inte lust att ha samma ring sen kan man byta ☺️

Men, om man ser för sig att det ska bli samma ring hela livet, så hade jag kanske kört med vita stenar. Samtidigt verkligen älskar jag en ring design från ole lyngaard med färgade stenar, väldigt dyr, så blir nog aldrig den. Men en sån hade jag velat ha hela livet 👌🥰
 
Jag tycker absolut att man kan ha en eller flera färgade stenar, tycker det är superfint. Men man ska ju trivas med det såklart.

Jag har en ring med cognacsfärgade diamanter och min förlovningsring har en safir som skiftar i ljusgrönt och orange.
 
Jag kommer förmodligen aldrig unna mig en annan fin ring utöver denna.
Kan aldrig bära ring på jobbet pga hygienskäl. På fritiden är det hästar, får och odling som gäller. Med andra ord, det är sällan jag bär smycken.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp