strawberrysylt
Trådstartare
Min förlovningsring är i vitguld och jag har lämnat in den på rhodinering en gång på ca 4,5 år. Det var i somras, för då tappade jag den i klinkergolvet i badrummet så en sten ramlade ut. I samband med att den var hos stensättaren, fick den lite allmän omvårdnad.
Jag valde en platt ring med mjuka kanter och pyttesmå, nedsänkta stenar då jag var ovan vid att bära ringar och ville inte ha något som fastnade i allt. Nu när det börjar bli dags för vigselring, tycker jag nog att förlovningsringen är lite bred, men har löst det med att köpa en smal vigselring med ett liknande band med pyttesmå stenar, så de ser ut att passa ihop.
Stenarna går inte hela vägen runt, utan bara där det syns uppifrån. I o m att de är så små, var den inte så farligt dyr. Strax över 10' tror jag.
Den var fin!
Hmm, jag kanske ska tänka att 10' per ring inte är så mycket. Är väl bara det att jag inte får så lång tid att vänja mig vid att ha 10' på fingret innan det blir 20' ❤.
En grej att tänka på i materialval är om du vill kunna tvätta händerna utan att ta av dig ringen? Jag har insett nu i efterhand att jag är nöjd med mina materialval just för att jag hade blivit knäpp av att behöva ta av mig ringarna varje gång
Hmm, jo men det vill jag ju. När kan och kan man inte det tänker du?
@Septicemia Kul att se! Kul med en annorlunda ring