Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤.
Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli så någon gång.❤
Men när jag beställde och fick den ena var den jätteful och jag har även insett att den ena nog är fin på bild, men eftersom den inte finna i produktion kan jag inte prova den. Det blir nog en version av den, men som jag har provat.
Men, nu till min fråga; hur har ni andra tänkt med materialval och kostnad?
Jag var helt inne på silver och oäkta stenar (zirkonia), men jag vill ju att ringarna ska hålla sig fina också...
Silver är mjukare och därför inte lika hållbart som guld har jag lärt mig. Och zirconia kan bli dassiga/repiga...
Då tänkte jag vitt guld och diamanter, men jag tror inte jag känt mig bekväm med att ha den summan det blir på fingret, trots försäkring.
Jag funderade rhodiumpläterat silver. Är silver alltid rhodiumpläterat? Det ska ju öka hållbarheten och glansen.
Sen tänkte jag vitt guld, men med zirkoniastenar, så kan jag byta ut dem om jag tycker de blir fula med tiden, men ringen kan ändå vara samma. Hade känts tråkigt att behöva byta ut hela ringen. Detta är nog mitt bästa förslag just nu.
Men, så var det någon som lärde mig att det finns moissanite-stenar också som är ert mellanting. Någon som har såna?
Jag ska in till min butik flera gånger och prata, men vill gärna ha tips och erfarenheter