Secret Santa 2024

Tomte --> SnÀllt tomtebarn/Offer
Tranan --> Madalitso
Klara --> parellikusken
ii-ssa --> Sweep
Hippocampus --> Cambodia
cewe--> _Elly_
Mirre —> zassoo
Malibu_Stacy —> EZMK
Sonic76 —> Malibu_Stacy
Therese1988 -> Sonic76
Snurrfian --> Wingates
Malin_L —> hagel
Diabetikern --> FjordfrÀlst
Blacksmithfarm --> Youmeoh
Lumos_Nox--> Malin_L
Ninnurur-->Blacksmithfarm
_Elly_ —> Nixehen
cambodia--> Cattis_E
Keb71-> Hippocampus
sweep --> Ninnurur
Wingates --> Halcyon
Caoimhe -- Maalhiin
Nixehen —> ii-ssa
Madalitso —> lil-sis
Jeps‐‐> Mirre
Youmeoh --> gul_zebra
Zassoo —> Bapelsin
Masqueradee--> Jeps
WS6 --> Therese1988
Johanna1988 —> Caoimhe
Cattis_E --> grodan21
FjordfrÀlst --> WS6
Masse --> Klara
gul_zebra --> Masqueradee
Bapelsin —> Johanna1988
Maalhiin--> Lumos_Nox
parellikusken --> Miiikaela_
EZMK --> Tranan
lil-sis -> Keb71
Miiikaela_ --> netia
netia --> Diabetikern

Nu mÄste det ju bara vara min kvar om jag har rÀknat rÀtt...
men eftersom att jag jobbar och har jobbat hela helgen har jag svÄrt att hÄlla koll pÄ vem som Àr kvar.
MÄste ÀndÄ ge ett stort plus till min okÀnda tomte för det jag fick.
Verkligen över förvÀntan.

Tusen tusen tack! Boken Àr helt perfekt jag hoppas och tror den kommer hjÀlpa mig framÄt i ridningen. Har du lÀst den?
Perfekt! Kul det uppskattas!😃
Nej, jag hĂ„ller tyvĂ€rr inte pĂ„ med ridning lĂ€ngre. SĂ„ jag rĂ„dde med nĂ„gra som rider och fick det som förslag, tjejen som svara var riktigt nöjd med boken. 😁

Tomte --> SnÀllt tomtebarn/Offer
Tranan --> Madalitso
Klara --> parellikusken
ii-ssa --> Sweep
Hippocampus --> Cambodia
cewe--> _Elly_
Mirre —> zassoo
Malibu_Stacy —> EZMK
Sonic76 —> Malibu_Stacy
Therese1988 -> Sonic76
Snurrfian --> Wingates
Malin_L —> hagel
Diabetikern --> FjordfrÀlst
Blacksmithfarm --> Youmeoh
Lumos_Nox--> Malin_L
Ninnurur-->Blacksmithfarm
_Elly_ —> Nixehen
cambodia--> Cattis_E
Keb71-> Hippocampus
sweep --> Ninnurur
Wingates --> Halcyon
Caoimhe -- Maalhiin
Nixehen —> ii-ssa
Madalitso —> lil-sis
Jeps‐‐> Mirre
Youmeoh --> gul_zebra
Zassoo —> Bapelsin
Masqueradee--> Jeps
WS6 --> Therese1988
Johanna1988 —> Caoimhe
Cattis_E --> grodan21
FjordfrÀlst --> WS6
Masse --> Klara
gul_zebra --> Masqueradee
Bapelsin —> Johanna1988
Maalhiin--> Lumos_Nox
parellikusken --> Miiikaela_
EZMK --> Tranan
lil-sis -> Keb71
Miiikaela_ --> netia
netia --> Diabetikern
Halcyon —> Barbabelle

Enligt min lista sÄ innebÀr det att:

Barbabelle, Grodan21 och Hagel Àr tomtar som ÄterstÄr.

Och de som Ànnu inte gissat Àr: @Snurrfian @Masse och @cewe

RĂ€tta mig om jag har fel.

Att inte orka lista ut vem av dessa tre som Àr ens egen tomte Àr inte okej. KÀnns faktiskt rejÀlt otacksamt mot den som tomtat.

KÀnner mig rÀtt less just nu, jag har annat att göra Àn att behöva polisa vuxna mÀnniskor.
/Big Santa

Enligt min lista sÄ innebÀr det att:

Barbabelle, Grodan21 och Hagel Àr tomtar som ÄterstÄr.

Och de som Ànnu inte gissat Àr: @Snurrfian @Masse och @cewe

RĂ€tta mig om jag har fel.

Att inte orka lista ut vem av dessa tre som Àr ens egen tomte Àr inte okej. KÀnns faktiskt rejÀlt otacksamt mot den som tomtat.

KÀnner mig rÀtt less just nu, jag har annat att göra Àn att behöva polisa vuxna mÀnniskor.
/Big Santa
Jag har kikat lite i trÄden, och har hittat följande:

@cewe har gissat @Barbabelle som tomte pÄ julaftonskvÀll, bekrÀftades igÄr kvÀll att gissningen var korrekt.

I onsdags bekrÀftades det att @grodan21 har tomtat för @Snurrfian.

â˜ș

Är @hagel min tomte?
Jag skĂ€ms över fĂ„ gissningar, men jag kommer inte in pĂ„ buke pĂ„ datorn ("Ett ovĂ€ntat fel har uppstĂ„tt, försök igen"...) och det Ă€r hopplöst att surfa frĂ„n telefonen pga dĂ„lig tĂ€ckning... đŸ€Ź
Har brĂ„kat med Telia i över en mĂ„nad och till en början finns det ju ABSOLUT inga störningar i omrĂ„det 😇 men nĂ€r jag stod pĂ„ mig hittade de visst nĂ„got... PĂ„ nivĂ„n att jag fick avdrag pĂ„ fakturan!
Det skulle vara ÄtgÀrdat veckan före jul men funkar fortfarande inte ordentligt...
Delvis KL för intresseklubben:
Satte mig i telefonkö hos Telia medan jag var i stallet (hos grannen, dÀr det gÄtt liiite bÀttre att surfa) och fick till slut prata med nÄgon pÄ helpdesk som lÀt hyfsat ny pÄ jobbet, men ÀndÄ kunde avslöja att det finns "kapacitetsbrist i omrÄdet"... No shit!
SÄ nu ska jag mÀta med Bredbandskollen nÄgra gÄnger om dagen och notera vilka samtal som bryts och till vilket nummer sÄ ringer personen upp mig pÄ mÄndag igen! :up:

Och nu kommer jag in pÄ Buke frÄn datorn igen, wiieehoo! :banana:

@WS6 sockorna var vĂ€ldigt varma och gosiga och vovven hĂ€lsar att grisknorren var mumsig! Hon fick den nĂ€r jag och mina slĂ€ktingar Ă„t jullunch igĂ„r, efter att hon gĂ„tt och suktat i köket vid alla förberedelser av julmaten. 😂
Hon sĂ„g sĂ„ himla nöjd ut nĂ€r hon spatserade ivĂ€g med knorren i munnen och gömde sig för att fĂ„ knapra pĂ„ den i fred. Ifall nĂ„gon slĂ€kting hellre hade velat ha den Ă€n sin egen mat. BĂ€st att hĂ„lla undan godsakerna! đŸ€­
HĂ€rligt! đŸ„°

Hoppas du blev glad 😊. Var lite stolt över att till och med knĂ„pa ihop mitt livs första julrim.
Mer Àn nöjd. Allt var perfekt!
Vi har snaskat godis och den stora hunden Eddie sover med dummyn i famnen.
Även rimmet var fyndigt och gjorde att jag placerade hela lĂ„dan utom rĂ€ckhĂ„ll för vissa marodörer.
Kan tillĂ€gga att alla mina jakttrĂ€ningskompisar Ă€r vĂ€ldigt avundsjuka pĂ„ dummyn đŸ„°

@cambodia
TÄl att upprepas att jag Àr vÀldigt nöjd. Grimman Àr sÄ fin och passar lilla Y perfekt.
Hon som just vÀxte ur sin förra grimma.
Medan annat "julgodis" gÄr Ät i ganska hög takt sÄ Àr dessa det enda godis jag har lyckats med att njuta av genom att ta en dÄ och dÄ.

Tror jag mÄste köpa en burk och lÄta grabbarna pÄ jobbet fÄ smaka.
NĂ€pp, det Ă€r inte ett alternativ att bjuda bort nĂ„gra ur MIN burk 😁.
HÀstarna har inte fÄtt smaka godiset Ànnu. Jobbat sÄ mycket att jag glömmer ta ut det hela tiden .
ModellhÀstarna har fÄtt en hedersplats ovanpÄ det lilla prydnadsskÄpet. Det Àr den mest synliga platsen pÄ hela övervÄningen tycker jag.

Bifogade filer

• 20241227_172032.webp
    20241227_172032.webp
    56,2 KB · Visningar: 17

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 555
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslÄnga vinter sÄ mÄste det vara fler Àn jag som lÀngtar efter vÄren. Och vad passar dÄ bÀttre Àn en omgÄng med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 140
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 241
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 631
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka