Om det gör ont kanske du inte ska vänta?Har lock för ena örat och det gör ont ibland. Hoppas det går över snart, enligt infon på 1177 så kan en vänta 3-4 veckor innan en kontaktar vården. Men jäkligt störande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det gör ont kanske du inte ska vänta?Har lock för ena örat och det gör ont ibland. Hoppas det går över snart, enligt infon på 1177 så kan en vänta 3-4 veckor innan en kontaktar vården. Men jäkligt störande
Kör du en tom maskin för att det ligger kvar tvättmedel i facket? I min tvättstuga står maskinerna så högt upp att jag som är av medellängd inte kan se in i något av facken utan bara får pytsa i när jag själv tvättar. Upplever inte att min tvätt inte är ren efteråt.Visa bifogad fil 164711
Folk som inte vet hur man doserar tvättmedel. Kul att man får lägga första timmen av ens tvättid till att rengöra maskinerna.
Kan ju undra hur äckliga deras kläder blir då allt tvättmedel omöjligen kan ha sköljts ur ordenligt, om de inte kör massa extra sköljprogram.
Kör du en tom maskin för att det ligger kvar tvättmedel i facket? I min tvättstuga står maskinerna så högt upp att jag som är av medellängd inte kan se in i något av facken utan bara får pytsa i när jag själv tvättar. Upplever inte att min tvätt inte är ren efteråt.
Det är inte bara en maskin utan båda så det tar ett tag att torka ur facken och kring luckan innan jag kan starta min egen tvätt.
Ok, visst det tog kanske inte riktigt en hel timme, men torka, skölja ur trasan och torka igen i 4 fack per maskin. När ena är ur torkad så köra ett kort centrifugeringsprogram och torka ur den andra. Fick torka kring listerna på luckorna denna gången ockdå. Det är ju inte varje gång jag har behövt torka ur så här noga. Som tur är behöver jag bara tvätta typ en gång i månaden.Men en timme...?! Hur nogsamt torkar du ur maskinerna för att det ska ta så lång tid? (Jag antar att du redan övervägt att skaffa egen tvättmaskin och att det inte är möjligt, annars skulle det nog varit det bästa om du har så stora problem med att det kan finnas spår av andras tvättmedelsrester...)
Att torka rent borde inte ta mer än max fem minuter och torkar du facken först, startar maskinerna så är det ju gjort på ett kick. Den lilla mängd pulver på bilden kommer för övrigt göra varken till eller från på din tvätt. Det är tvättmedel, det spelar ingen roll för resultatet att du använder flytande och att föregående användare använt pulver. Om den torkat av maskinerna och torkat ur facket kan det ju ändå funnits pulverrester kvar som du inte ser och inte heller mått dåligt av tidigare.Det är inte bara en maskin utan båda så det tar ett tag att torka ur facken och kring luckan innan jag kan starta min egen tvätt.
Har du litet? Annars går det alldeles fint att ha tvättmaskin i sin lägenhet. Jag skulle aldrig klara tvättstuga.Ok, visst det tog kanske inte riktigt en hel timme, men torka, skölja ur trasan och torka igen i 4 fack per maskin. När ena är ur torkad så köra ett kort centrifugeringsprogram och torka ur den andra. Fick torka kring listerna på luckorna denna gången ockdå. Det är ju inte varje gång jag har behövt torka ur så här noga. Som tur är behöver jag bara tvätta typ en gång i månaden.
Jag bor i hyres tills jag sparat ihop så jag kan köpa något så nej det går inte att ha egen tvättmaskin. Möjligen att det kanske skulle gå att få in en liiiten toppmatad maskin.
Jag tolkar det inte som valet av tvättmedel utan mängden.Att torka rent borde inte ta mer än max fem minuter och torkar du facken först, startar maskinerna så är det ju gjort på ett kick. Den lilla mängd pulver på bilden kommer för övrigt göra varken till eller från på din tvätt. Det är tvättmedel, det spelar ingen roll för resultatet att du använder flytande och att föregående användare använt pulver. Om den torkat av maskinerna och torkat ur facket kan det ju ändå funnits pulverrester kvar som du inte ser och inte heller mått dåligt av tidigare.
Jag skulle gärna ha egen maskin för jag har långt till tvättstugan och det hade varit enkelt att slänga i en maskin hemma men just nu har jag inte ekonomi för det. Jag tycker du ska köpa en egen så slipper du bekymra dig vad andra valt för tvättmedel.
Har du litet? Annars går det alldeles fint att ha tvättmaskin i sin lägenhet. Jag skulle aldrig klara tvättstuga.
Det försvinner ju vid nästa tvätt så vad är problemet? Sen beror det ju på maskinen med hur bra den är på att skölja bort tvättmedlet som doserats.Jag tolkar det inte som valet av tvättmedel utan mängden.
själv har jag aldrig tvättmedelrester i min maskin när jag tvättar, så hur mycket har man när det finns kvar?
Ok, visst det tog kanske inte riktigt en hel timme, men torka, skölja ur trasan och torka igen i 4 fack per maskin. När ena är ur torkad så köra ett kort centrifugeringsprogram och torka ur den andra. Fick torka kring listerna på luckorna denna gången ockdå. Det är ju inte varje gång jag har behövt torka ur så här noga. Som tur är behöver jag bara tvätta typ en gång i månaden.
Jag bor i hyres tills jag sparat ihop så jag kan köpa något så nej det går inte att ha egen tvättmaskin. Möjligen att det kanske skulle gå att få in en liiiten toppmatad maskin.
Jag har levt med tvättstuga. Grannarna har lämnat rester som jag torkat ur innan jag tvättat. Jag har tvättat och inga rester. Beror inte på maskinen.Det försvinner ju vid nästa tvätt så vad är problemet? Sen beror det ju på maskinen med hur bra den är på att skölja bort tvättmedlet som doserats.
Visst ska man städa efter sig men det du inte ser lider du inte heller av, den lilla mängden tvättmedel hade varken gjort till eller från. Jag kan ju inte se något alls i min tvättstuga då jag trots 167 cm inte kan se ner i facken utan bara om maskinen är avtokad upptill. Tål man inte alls andras tvättmedel är det ju ännu större anledning att skaffa egen maskin.Jag har levt med tvättstuga. Grannarna har lämnat rester som jag torkat ur innan jag tvättat. Jag har tvättat och inga rester. Beror inte på maskinen.
Problemet är om man inte tål andras tvättmedel. Man vill då gärna ha sitt eget. Och man ska städa maskinerna efter sig.
Kan du inte bara plocka ut facken och skölja dem? Det går mycket fortare.Ok, visst det tog kanske inte riktigt en hel timme, men torka, skölja ur trasan och torka igen i 4 fack per maskin. När ena är ur torkad så köra ett kort centrifugeringsprogram och torka ur den andra. Fick torka kring listerna på luckorna denna gången ockdå. Det är ju inte varje gång jag har behövt torka ur så här noga. Som tur är behöver jag bara tvätta typ en gång i månaden.
Eller för maskinerna som sådana.Detta överdrivna doserande av tvättmedel kan ju inte vara nyttigt varken för hälsa eller miljö