Var händer detta?!Personer som säger "går ned med" istället för "krydda/smaksätt/häll i" när de lagar mat

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var händer detta?!Personer som säger "går ned med" istället för "krydda/smaksätt/häll i" när de lagar mat
Grattis på födelsedagen !Från och med idag är jag pensionär på riktigt. Ska kanske byta alias till gamm-tanten
Det gör min ekonomi till ett mörker. Min månadsinkomst minskas och skapar en hel del oro innan jag verkligen ser vad det kommer att innebära.
Kollar mycket på instagram-reels där folk delar receptVar händer detta?!![]()
pensionärsdagGrattis på födelsedagen !
Min chef går inte att mejla, utan det är muntlig kommunikation som gäller. Hen ser inte mejlen.Helt jävla skitirriterad på chefer som försöker kasta mig under bussen med att hävda att de inte fått information om x eller y av mig som projektledare när jag är utrullningsfas i deras områden. Känner mig helt gaslightad då jag tydligt kan se i min mailkorg att jag skickat ut tydliga mail med fetade och highlightade fraser. Ska jag behöva hålla quiz på veckobasis för dem också för att se att det fastnat?![]()
Jag jobbar i ett projekt med fem områden med typ 4-5 chefer vardera i varje område plus alla deras anställda så då hade jag fått springa mååånga mil för varje kommunikationMin chef går inte att mejla, utan det är muntlig kommunikation som gäller. Hen ser inte mejlen.
Jag använder dem bara på sommaren då jag inte har täcke i.Påslakan utan hål så man kan dra upp täcket!
Det har stört mig i så många år så jag får fasen klippa sönder dem istället, tänker inte ge mig på det inatt men täcket kryper ut och jag orkar inte dra upp det fler gånger nu.![]()
Använder du bara påslakan på sommaren? Bäddar du med överlakan då eller sover under bara täcket?Jag använder dem bara på sommaren då jag inte har täcke i.
Jag använder dem bara på sommaren då jag inte har täcke i.
Min tolkning: använder påslakanen utan hål endast sommartid, eftersom påslakanet inte behöver innehålla ett täcke pga varmt. Så blir inget irritationsmoment.Använder du bara påslakan på sommaren? Bäddar du med överlakan då eller sover under bara täcket?![]()
Upptäckte att ett påslakan jag nyligen köpt inte hade hål upptill och blev förvånad, för jag trodde det var standardPåslakan utan hål så man kan dra upp täcket!
Det har stört mig i så många år så jag får fasen klippa sönder dem istället, tänker inte ge mig på det inatt men täcket kryper ut och jag orkar inte dra upp det fler gånger nu.![]()
Jag känner med dig! Vi ska få hela lägenheten ommålad samt göra några andra justeringar vilket är något jag velat göra i flera år, men det har mest känts jobbigt och stressigt med all förberedelse och alla val till höger och vänster. Idag, när arbetet faktiskt dragit igång på riktigt, känns det dock lite bättre och mer spännande.Stör mig på att jag mår så dåligt (stressad) över köksrenoveringen att jag knappt kan glädjas åt få ett nytt fint kök.
Försöker verkligen peppa mig själv men känner mest stress
Det finns ett UF-företag som har gjort en klämma som håller fast täcket i påslakanet. De har varit omskrivna i några tidningsartiklar, det verkar gå rätt bra för dem iaf så jag antar att det är en populär produkt.Påslakan utan hål så man kan dra upp täcket!