Störiga saker vi stör oss på, del 39

Att jag vabbade två dagar, TVÅ, och det gjorde en märkbar skillnad på min lön - så pass att jag redan undrar hur den ska räcka hela månaden. Såklart ska alla andra stora utgifter också komma just denna månad. Och lite ”nöje” som jag tänkte unna mig, det var ju dumt :meh:

Får äta ur skåpen och tugga på sparpengar…

Helt jävla skitirriterad på chefer som försöker kasta mig under bussen med att hävda att de inte fått information om x eller y av mig som projektledare när jag är utrullningsfas i deras områden. Känner mig helt gaslightad då jag tydligt kan se i min mailkorg att jag skickat ut tydliga mail med fetade och highlightade fraser. Ska jag behöva hålla quiz på veckobasis för dem också för att se att det fastnat? :banghead:

Helt jävla skitirriterad på chefer som försöker kasta mig under bussen med att hävda att de inte fått information om x eller y av mig som projektledare när jag är utrullningsfas i deras områden. Känner mig helt gaslightad då jag tydligt kan se i min mailkorg att jag skickat ut tydliga mail med fetade och highlightade fraser. Ska jag behöva hålla quiz på veckobasis för dem också för att se att det fastnat? :banghead:
Min chef går inte att mejla, utan det är muntlig kommunikation som gäller. Hen ser inte mejlen.

Min chef går inte att mejla, utan det är muntlig kommunikation som gäller. Hen ser inte mejlen.
Jag jobbar i ett projekt med fem områden med typ 4-5 chefer vardera i varje område plus alla deras anställda så då hade jag fått springa mååånga mil för varje kommunikation 😅

Det som stör mig allra mest är att det inte kommuniceras NÅGOT om att saker och ting är oklara eller saknas vilket hade gjort att jag hade kunnat klargöra för dem. Jag är mänsklig och kan missa saker också liksom. Men jag har skickat ut tydliga direktiv och sen är det "ok" och radiotystnad. Sen kommer de dagen på produktionssättning och kastar mig helt under bussen med att de inte fått reda på någonting. Det tas liksom inget ansvar för att förvalta informationen och jag har inget mandat att styra deras arbetssätt utanför projektet. Men just att de lämpar över det på mig får mig att känna mig som en urusel projektledare fast jag vet att jag varit tydlig och har kvitton på det i mailen som gått ut. Och detta projektet är inte 100% av min arbetstid, jag har andra områden att samordna.

Thank god att min egna chef är medveten om shitshowen och står på min sida. Hon fick lugna mig med "Du är inte värdelös Maria" senaste 1:1 möte vi hade då jag blir så arg och irriterad att jag blir ledsen. Och finns det något värre än att böla när man är arg?

/rant

Påslakan utan hål så man kan dra upp täcket! 😫
Det har stört mig i så många år så jag får fasen klippa sönder dem istället, tänker inte ge mig på det inatt men täcket kryper ut och jag orkar inte dra upp det fler gånger nu. :banghead:
Jag använder dem bara på sommaren då jag inte har täcke i.

• Gilla
Reactions: Sel
Det har stört mig i så många år så jag får fasen klippa sönder dem istället, tänker inte ge mig på det inatt men täcket kryper ut och jag orkar inte dra upp det fler gånger nu. :banghead:
Upptäckte att ett påslakan jag nyligen köpt inte hade hål upptill och blev förvånad, för jag trodde det var standard :o
Men en sprättare och en syövning senare så var det löst :up:
/vägrar befatta mig med detta störningsmoment :angel:

Stör mig på att jag mår så dåligt (stressad) över köksrenoveringen att jag knappt kan glädjas åt få ett nytt fint kök.
Försöker verkligen peppa mig själv men känner mest stress
Jag känner med dig! Vi ska få hela lägenheten ommålad samt göra några andra justeringar vilket är något jag velat göra i flera år, men det har mest känts jobbigt och stressigt med all förberedelse och alla val till höger och vänster. Idag, när arbetet faktiskt dragit igång på riktigt, känns det dock lite bättre och mer spännande.

Det finns ett UF-företag som har gjort en klämma som håller fast täcket i påslakanet. De har varit omskrivna i några tidningsartiklar, det verkar gå rätt bra för dem iaf så jag antar att det är en populär produkt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 837
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 763
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 717
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 788
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka