Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud vad jag känner igen det fast tvärt om. Min sambo kan ibland raka bort bara mustachen o h det ser ju inte kokt ut! Speciellt nu med slutspelsskägg ffsMaken rakade av skägget och sparade mustaschenHan passar mycket bättre i skägg än utan, och mustasch?!
(En inte helt seriös störning kanske jag ska tillägga)
Det är inte heller okej!Gud vad jag känner igen det fast tvärt om. Min sambo kan ibland raka bort bara mustachen o h det ser ju inte kokt ut! Speciellt nu med slutspelsskägg ffs![]()
![]()
![]()
Du var mer avancerad än vad jag var. Jag använde sax. Bara.Upptäckte att ett påslakan jag nyligen köpt inte hade hål upptill och blev förvånad, för jag trodde det var standard
Men en sprättare och en syövning senare så var det löst
/vägrar befatta mig med detta störningsmoment![]()
Jag som trodde jag var tydlig. Sover med bara påslakan på sommaren. På vintern har jag tunt sommartäcke i.Använder du bara påslakan på sommaren? Bäddar du med överlakan då eller sover under bara täcket?![]()
Håller med dig. Vintern en filt sommaren inget.Jag som trodde jag var tydlig. Sover med bara påslakan på sommaren. På vintern har jag tunt sommartäcke i.
Vintertid har jag brukat ha två tjocka duntäcken och värmedyna om det behövs. Gillar att ha kallt i sovrummet, när det kröp under +10 brukade ex gnälla så vi slog på elementen. I vinter har jag bott i lägenhet så sovit med öppen balkongdörr och bara ett täcke.Håller med dig. Vintern en filt sommaren inget.
Det finns ett UF-företag som har gjort en klämma som håller fast täcket i påslakanet. De har varit omskrivna i några tidningsartiklar, det verkar gå rätt bra för dem iaf så jag antar att det är en populär produkt.
Mitt tyngdtäcke som gärna glider ned sätter jag fast med hårsnoddar i påslakanet, alltså snor dom hårt om kanterna på utsidan. Inte så snyggt dock så har funderat på andra lösningar.Vi har några gamla täcken med tryckknappar upptill och på sidorna så man kan sätta ihop två för vintern eller ta bort ena till sommaren. Länge tänkt att det borde fungera på påslakan med. Har en sambo som jag inte vet vad han gör på nätterna, men täcket ligger ofta skruvat eller som en knöl längst ner i påslakanet. Även funderat på att göra hål längst upp på täcket typ som gårdiner med sånna öljetter eller vad det heter, sy in band i påslakanen och helt enkelt knyta fast skiten. Händer att jag tar hans täcke ibland och svär lika mycket varje gång.
Spionen trivdes i andra lägenheten för där hade jag balkongdörren öppen på vintern även när det var minus och snö osv och så fick han gå in och ut som han ville. Han sov gärna på balkongen fram emot morgontimmarna.Vintertid har jag brukat ha två tjocka duntäcken och värmedyna om det behövs. Gillar att ha kallt i sovrummet, när det kröp under +10 brukade ex gnälla så vi slog på elementen. I vinter har jag bott i lägenhet så sovit med öppen balkongdörr och bara ett täcke.
Sommartid ett lakan, påslakan eller inget alls.
Men hur funkar det med uppvärmning? Det hade ju blivit svindyrt för mig om jag skulle ha öppna fönster/dörrar vid minusgraderSpionen trivdes i andra lägenheten för där hade jag balkongdörren öppen på vintern även när det var minus och snö osv och så fick han gå in och ut som han ville. Han sov gärna på balkongen fram emot morgontimmarna.Det var skönt även för mig faktiskt. Hade sängen precis innanför balkongdörren så var ju intill direkt.
Det går tyvärr inte här med altan, grannarna skulle ringa Länsstyrelsen fortare än Fan själv sagt helvete.
Hyresvärden hade borrat hål i tröskeln för att få in antennkabeln till TVn så det drog kallt där ändå. Därtill var balkongdörren otät så det var synlig springa det drog igenom, liksom ytterdörr och de flesta fönster samt att det drog kallt från golvet och dess lister vid väggarna (för att inte tala om vid rördragningarna till elementen, jisses!). Jag hade ett element i vardagsrummet och det fungerade ibland, men var fesljummet då. För många lägenheter i huset att värma upp för pannan som stod på för låga grader. Det var kallt ändå. Så en filt för balkongdörren (som öppnades inåt så när han var ute puttade han bara upp den, den stod med några cm öppen på natten) så gjorde det ingen skillnad på om den var öppen eller stängd ändå. Förutom att det var fräschare luft i lägenheten när dörren var öppen. Han puttade upp den när han ville in, inte helt men en bit, stängde inte efter sig och så vädrades lägenheten. Bra för min astma, med tanke på möglet som fanns i lägenheten som hyresvärden brukade måla över....Men hur funkar det med uppvärmning? Det hade ju blivit svindyrt för mig om jag skulle ha öppna fönster/dörrar vid minusgrader!
Men vad lustiga och korviga de ser ut när man inte har med handen i bild!
Syrran har samma problem med dålig cirkulation i fingrarna men hon är dessutom rökare.