Störiga saker vi stör oss på, del 39

Migrän som pajade hela natten. Men visst, den har lättat nu och kvar är huvudvärk och snurrighet, känner mig inte piggast i världen och fryser som en gnu. Skönt ändå på sätt och vis att det inte är så ofta längre!

Dricker varm te, men välte ut första muggen över hela köksbänken för att jag missade muggen. Fast först brände jag fingrarna när jag hällde varmt vatten över dem. Finns en pryl som piper när vätska når en viss nivå i en mugg/glas för synskadade så skrev förra veckan till synmottagningen om de hade sådan pryl att låna ut som hjälpmedel. Icke då, men den finns att köpa fick jag veta. Får väl beställa en sådan. Nu vet jag i alla fall vad de heter och var de finns. Så kan jag slippa bränna mig.
image.webp

Stör mig sjukt mkt på att jag inte får lysrören att lysa.
Och nu stör det mig ännu mer att en tändgrej inte går att få loss.

Jag funderar varför du ramlar hela tiden? Går du inte md kryckor?
Jag hoppar på ett ben med kryckorna, har ingen aptit så har nöjt mig med 1 tallrik fil/dag och äter maxdos tramadol så jag är ganska vinglig och har dålig ork då jag även sover väldigt dåligt, några timmar i taget och inte en hel natt.

Nu var det kryckan som jag snubblade med sist och den här jäkla ortosen jag blev hemskickad med är större än den jag hade tidigare = klumpig.

Senast ändrad:
Jag hoppar på ett ben med kryckorna, har ingen aptit så har nöjt mig med 1 tallrik fil/dag och äter maxdos tramadol så jag är ganska vinglig och har dålig ork då jag även sover väldigt dåligt, några timmar i taget och inte en hel natt.

Nu var det kryckan som jag snubblade med sist och den här jäkla ortosen jag blev hemskickad med är större än den jag hade tidigare = klumpig.
+ Det är nästan alltid en fyrfoting i vägen som jag måste peta bort med kryckorna och hög tröskel till badrummet. 😄

Ska åka 1,5 timma till stugan för att tippa av ett släp med ved jag köpt av markägaren som står 800m ca från min stuga...

Försöker även få tag på sotare som skulle ringt igår (hatar att vakta telefonen)

Jag har haft en tjock matta av pärlhyacinter i en rabatt. En vårlig blå glädjekick. I sådana mängder att jag skänkt bort stora knippen av lökar.

Nu har jag haft sorkar som jobbat runt hela huset. Rabatten utmed södersidan är helt söndergrävd. Det mesta tittar dock upp.
Men inte pärlhyacinerna!

Nåväl. De har tidigare grävt upp rosor, nyplanterade träd m.m. Så att pärlhyacinterrna fått ryka är lindrigt ändå. Men så TRIST!

Maken rakade av skägget och sparade mustaschen :arghh: Han passar mycket bättre i skägg än utan, och mustasch?!

(En inte helt seriös störning kanske jag ska tillägga ;))
Minns när min make rakade bort mustaschen en sommar. Först skrattade jag och svärmor tills vi kved, sen fick han dyrt och heligt lova att aldrig göra om det!
Det är över 30 år sedan nu och han har hållt det ännu :up::D

Han har lekt med skägg i olika tappning och från 1mm till 1M i hårlängd, inget som jag har åsikter om - men mustaschen får han inte röra!! :p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 680
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 527
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 515
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 763
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA