Restauranger som enbart hänvisar till Instagram på sin hemsida

Blir lätt irrirterad när jag går in på en hemsida för en restaurang för att kolla in menyn och enda hänvisningen som finns är att man kan se menyn på Instagram. Vad tycker buke om fenomenet? Har varit med om det flertal gånger nu senaste tiden..
Starkt ogillande och väljer bort. Tror inte det är särskilt smart att ha viktig information om sitt företag bakom konto-vägg som gör att kunder väljer bort.

Blir lätt irrirterad när jag går in på en hemsida för en restaurang för att kolla in menyn och enda hänvisningen som finns är att man kan se menyn på Instagram. Vad tycker buke om fenomenet? Har varit med om det flertal gånger nu senaste tiden..
Jag gillar inte heller det, även om det absolut finns tillfällen där jag ser mellan fingrarna.

Något jag ogillar mer är restauranger som bara har menyerna genom qr-kod (alltså när man väl kommer dit).

Det hoppar jag över. Har insta men känner att om stället inte vill ge presumtiva kunder den infon så går jag någon annan stans.

Jag tänker att det är en signal om att personalen jobbar i restaurangen och inte online ;) Huvudsaken är att öppettiderna är lätta att hitta

De restauranger jag har sett så är det hänvisning till Instagram även för att kolla öppettiderna. Jag förstår inte ens meningen med att ha kvar sin hemsida om man har noll information där. Men det är klart vill man inte ha alla potentiella kunder är det upp till dem..

Behöver man verkligen eii instagramkonto för att kunna se? Har haft instagram så länge att jag inte minns!
Ja, instagram låser helt upp för min del (man får se sidan i 2 sekunder typ) och ber mig ansluta till sekten först. Facebook går ofta att läsa lite information på innan den gör samma sak för sådana "publika" sidor.

Men det är ganska värdelöst att lägga information om sin verksamhet enbart bakom kontovägg tycker jag, om man inte har något speciellt syfte med att bara ha användare som kommer åt informationen. Internet och world wide web lanserades en gång i tiden som öppet och fritt, finns fortfarande men nu handlar mycket om att komma åt så mycket av användarnas data som möjligt och få dem att skriva på avtalet om att det är accepterat.

Nej, är det öppna konton går det att öppna i webbläsare utan att behöva logga in.

Inte för mig sedan några månader tillbaka i alla fall. Man ser sidan i 2 sekunder, sedan tas den bort och ersätts av en inloggningsruta. Försöker man något (som inte är att registrera konto eller logga in) så upprepas det.

Jag vill minnas att det förr gick att kolla en stund innan sånt dök upp.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
327
Senast: DeCloe
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 471
Senast: monster1
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
1 005
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka