1743280376100.webp

Tack för påminnelsen, @tanten.
Jag trooor faktiskt att jag till slut lärt mig hur man ställer om klockan i min bil. Vi får väl se om det stämmer i morgon.
Jag får svårare och svårare med tidsomställningen, upplever jag. I höstas blev både jag och djuren vimsiga och det höll i sig länge.

Jag är ganska säker på att min bilklocka ställer om sig själv, men jag vet inte hur det går till? Jag har aldrig ändrat den och den går alltid rätt. Däremot motorvärmarstolpen :arghh:, jag har gett upp och låter den stå på normaltid jämt, då är det iaf rätt större delen av tiden som den används.

Har en klocka jag ställer om hemma, får se om bilen lyckas. Den ställde om sig 1 v för tidigt för nått år sen, blev jättekonstigt 😅
På jobbet måste man ha koll på klockan i färdskrivarna nu, annars kan det bli överlappande körtider och lagbrott.
Annars är jag team normaltid då jag går upp tidigt och har mer nytta av ljusa mornar. "Kul" om det blir sommartid året om mörkt till typ 9.45 på vintern 😔
Annars har jag aldrig störts av omställningen. Men jag har heller aldrig haft regelbundna arbetstider utan börjat olika tider varje morgon. Så min kropp är inte så beroende av den timmens skillnad.

Senast ändrad:
Jag är ganska säker på att min bilklocka ställer om sig själv, men jag vet inte hur det går till? Jag har aldrig ändrat den och den går alltid rätt. Däremot motorvärmarstolpen :arghh:, jag har gett upp och låter den stå på normaltid jämt, då är det iaf rätt större delen av tiden som den används.
Man brukar trycka in båda knapparna som du ställer tiden med, samtidigt tills siffrorna börjar blinka, sen ställer du rätt tid.

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 043
Senast: MiniLi
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 669
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Grazing
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 922
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka