Har Facebook. Tog bort Twitter o Insta när en galning (hästrelaterat) började förfölja mig, ringa etc. Tog också bort mitt riktiga namn. Skrollar mest. Annars är det Messenger och gillar det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig finns det väldigt olika nivåer på dela data, vilken data som delas och i vilka syften. Men det finns säkert andra sociala medier där det går att dela lika lite som i den här typen av forum.Men nog delas väl data även från Buke?
Det är ett stort och komplext ämne... med många aspekter att förhålla sig till, imho.Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min generation som växt upp med det. Det är ett enormt flöde av information som når oss varje dag. Både det som är roligt, inspirerande, fantastiskt men också hemskt, dåligt, medelmåttigt eller bara trist. Allt vi ser tar resurser från oss att bedöma. Vi får ta del av varandras liv och hålla kontakt. Samtidigt, till största del, enbart ta del av väl valda tillfällen och vad det innebär för hur vi uppfattar andra och oss själva. Vi har även vant oss med ett beteende för att få bekräftelse själva. Även vi som kanske mestadels går i skogen eller bakar bullar. Tanken om att dela med sig av det och se vilka som uppmärksammar oss, eller startar konversation, är någonstans ständigt närvarande. Skulle det bli någon skillnad i livet, om den möjligheten bara försvann? Och i så fall, hade den varit bra eller bara trist?
Jag kan se det här som lika delar givande och lika delar destruktivt, och det är en del av mig som är nyfiken på att stänga ner precis allt en tid. Facebook som man ändå aldrig är på, Instagram som står för den största delen av mitt flöde av högt och lågt och så LinkedIn då som står för mitt onekligen största flöde av bara lågt TikTok har jag inte. Att bara läsa nyheter från SVT, DN, SvD och Resumé en tid.
Men, missar man allt om man försvinner från de sociala plattformarna? Är det så vi umgås idag, med våra stressiga liv? Riskerar man att inte hänga med i den digitala och sociala utvecklingen? Skulle man missa alla skratt, delade memes, briljant humor? Och vill man ha det, är priset att ibland behöva se saker så hemska att hjärtat går sönder? Eller ett enormt flöde av.. meningslöshet? Fake news?
Tänk tillsammans med mig. Vad tänker ni?
För mig finns det väldigt olika nivåer på dela data, vilken data som delas och i vilka syften. Men det finns säkert andra sociala medier där det går att dela lika lite som i den här typen av forum.
Svarar llte kort och återkommer nogmer senare.Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min generation som växt upp med det. Det är ett enormt flöde av information som når oss varje dag. Både det som är roligt, inspirerande, fantastiskt men också hemskt, dåligt, medelmåttigt eller bara trist. Allt vi ser tar resurser från oss att bedöma. Vi får ta del av varandras liv och hålla kontakt. Samtidigt, till största del, enbart ta del av väl valda tillfällen och vad det innebär för hur vi uppfattar andra och oss själva. Vi har även vant oss med ett beteende för att få bekräftelse själva. Även vi som kanske mestadels går i skogen eller bakar bullar. Tanken om att dela med sig av det och se vilka som uppmärksammar oss, eller startar konversation, är någonstans ständigt närvarande. Skulle det bli någon skillnad i livet, om den möjligheten bara försvann? Och i så fall, hade den varit bra eller bara trist?
Jag kan se det här som lika delar givande och lika delar destruktivt, och det är en del av mig som är nyfiken på att stänga ner precis allt en tid. Facebook som man ändå aldrig är på, Instagram som står för den största delen av mitt flöde av högt och lågt och så LinkedIn då som står för mitt onekligen största flöde av bara lågt TikTok har jag inte. Att bara läsa nyheter från SVT, DN, SvD och Resumé en tid.
Men, missar man allt om man försvinner från de sociala plattformarna? Är det så vi umgås idag, med våra stressiga liv? Riskerar man att inte hänga med i den digitala och sociala utvecklingen? Skulle man missa alla skratt, delade memes, briljant humor? Och vill man ha det, är priset att ibland behöva se saker så hemska att hjärtat går sönder? Eller ett enormt flöde av.. meningslöshet? Fake news?
Tänk tillsammans med mig. Vad tänker ni?
Jag använder mindre tid till att läsa meningslösa saker, slöscrolla osv. Den skillnaden är positiv. Det är tillräckligt i livet ändå utan att ständigt matas med ett informationsflöde jag inte valt heller.Skulle det bli någon skillnad i livet, om den möjligheten bara försvann? Och i så fall, hade den varit bra eller bara trist?
Våga prova! Se hur det känns.Att bara läsa nyheter från SVT, DN, SvD och Resumé en tid.
Nej, som jag skrev innan får man söka viss information själv men det är ju då information man verkligen vill ha.Men, missar man allt om man försvinner från de sociala plattformarna?
Nej, det tycker jag inte det ska vara i alla fall.Är det så vi umgås idag, med våra stressiga liv?
Ptja, man lär väl hänga med i det som är viktigt för att fungera i samhället och jobb tänker jag? Det brukar ju kunna presenteras på flera sätt.Riskerar man att inte hänga med i den digitala och sociala utvecklingen
NEJ!Och vill man ha det, är priset att ibland behöva se saker så hemska att hjärtat går sönder? Eller ett enormt flöde av.. meningslöshet? Fake news?
Det gick visst att avinstallera!Denna tråden fick mig att logga ut från fb på mobilen. Synd att det inte går att radera appen
Edit: Glöm det du hade ju lyckats!Denna tråden fick mig att logga ut från fb på mobilen. Synd att det inte går att radera appen