Att inte vara så sentimental

Jag är så galet sentimental och fäster mig vid grejer. Jag har börjat arbeta med att göra mig av med en del saker för jag vet ärligt talat inte varför jag ska ha dom kvar? Men vissa grejer är SÅ jobbiga. Jag har saker jag tog tillvara på efter min pappa men jag kan inte göra mig av med dom fast jag aldrig tror att jag kommer öppna lådan igen. Det är ju knäppt egentligen. Visst det är massa sorg iblandat som fortfarande behöver bearbetas, han skulle ju inte dö då, det var hastigt och oväntat. Men jag är likadan med saker efter folk som lever eller som typ farmor o farfar som dog av ålder liksom. Har svårt att göra mig av med grejer, känns fel att slänga, som att jag är elak. Fast jag inte använder dom, kanske inte ens tycker de är fina?

För några veckor sedan lyckades jag iaf rensa ut alla VHS-band jag tog reda på när vi städade ur pappas hus. Jag sparade bara de med hemmafilmat material på. Slängde alla köpa och inspelade från tv. Sjukt svårt men det gick!

Jag är väldigt osentimental. Sparar inte på massa saker, har aldrig fattat varför man vill ha kvar saker från sin skoltid osv.
Jag är väldigt praktisk som person och vill ha saker jag använder, inte saker bara för att.
Finns flera fotoalbum från min uppväxt, de är hos någon av mina bröder.
Har några saker från mina föräldrar hemma, har valt dem för att de är fina och för att jag har användning för dem.

Fotar en del men sparar långt ifrån alla bilder.
Känner inte att jag blir mer sentimental med åldern.
Ser inte gamla filmer och serier av sentimentala skäl, däremot ser jag gärna om sånt jag gillar.

Jag är nog lite som du. Jag hatar prylar, slänger allt som inte används. Förstår verkligen inte fenomenet med släktbråk pga mormors gamla skåp. Jag vill ha saker som jag tycker är fina men känner inget sentimentalt värde. Är inte så mycket för bilder heller. Har några skolfoton på mitt barn uppsatt hemma men annars så njae. Har en lunta med framkallade bilder sen barnet föddes men det är inget jag direkt tittar på?

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
746
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 525
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
833
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Flytta med utekatt
  • Mata småfåglarna