Livskristråden

Ibland krisar jag men insåg idag att det är när jag hela tiden i tanken är någon annanstans än just i nuet.

Jag tittar för mycket på sociala medier o hör mig en bild av hur ”allt kunde va bättre” och njuter inte alls av vägen dit.

Jag känner jag ska försöka va mer i nuet och landa mer.

Om jag hade haft de möjligheterna hade jag tagit ledigt ett halvår, satt mig på ett tåg ner till Europa och upplevt nya städer och platser. Kanske ströjobba på något turistrelaterat ställe för att få nya intryck och perspektiv.
Inte aktuellt för min del, har häst och hund att ta hand om samt är nybliven sambo. Jag tror hellre jag vill lägga tid och energi på att stärka mina relationer till familj och vänner.

En perfekt tråd för mig.
Sitter på platsbanken någon gång om dagen, slås av tanken "vi kanske bara helt enkelt ska flytta bort från Staden" med jämna mellanrum, vet inte vad jag vill fylla min fritid med, får ångest av att jag inte riktigt lever den typ av liv som jag förespråkar...

Nu är älskade hunden dålig också och det får mig att tänka att om hon inte skulle finnas, då skulle livet kännas genomruttet tråkigt och meningslöst. Vilket får mig att inse att jag måste verkligen få till lite förändringar. Problemet är att jag inte riktigt vet VAD som behöver förändras.

Jag har väl ingen direkt livskris utan känner mest att; fan vad tråkigt jag har det. Har inga intressen, alla vänner och familj bor i södra Skåne, jag bor i mitten av Skåne i en liten by med typ 1800 pers och här finns definitivt inget som roar mig.

Har kapital undanstoppat för att kunna pausa jobbandet i några år, men vad ska jag göra istället? Inget lockar.
Är det något alternativ att flytta närmare familjen/vänner? Vet inte hur långt du har till dem i avstånd, men jag har flyttat tillbaka till vänner och familj, och det är sån stor skillnad att ha dem nära och kunna ses oftare och mer flexibelt 😊

Är det något alternativ att flytta närmare familjen/vänner? Vet inte hur långt du har till dem i avstånd, men jag har flyttat tillbaka till vänner och familj, och det är sån stor skillnad att ha dem nära och kunna ses oftare och mer flexibelt 😊
Det diskuteras ibland här hemma, vet att min familj vill det. Men det finns 0 natur där dom bor och jag har absolut inte möjlighet att köpa något där dom bor heller, hyresrätterna är få och kräver massor med ködagar. Annars måste jag bo i en större stad som ligger nära där dom bor och det vill jag inte heller. Har sju mil till dom idag, tar cirka en timme med tåget.

Det diskuteras ibland här hemma, vet att min familj vill det. Men det finns 0 natur där dom bor och jag har absolut inte möjlighet att köpa något där dom bor heller, hyresrätterna är få och kräver massor med ködagar. Annars måste jag bo i en större stad som ligger nära där dom bor och det vill jag inte heller. Har sju mil till dom idag, tar cirka en timme med tåget.
Förstår! Nej det är ju många faktorer som ska stämma för att det ska vara värt en flytt 😕

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 917
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 836
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 136
Kropp & Själ Jag skämtade lite i VGV-tråden för ett par veckor sedan om man kunde bära ett visst klädesplagg som 34-årig morsa. Ni vet när det har... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka