"Någon att prata med"

Ja, jag såg det när jag kikade runt lite, att det verkar bygga på KBT och att behandla/förändra saker, och det är ju inte riktigt där jag är (i alla fall inte nu).
Kanske mer psykodynamisk som du är ute efter?

Annars finns ju också diakon. Gratis. O man behöver inte blanda in religion. Hon jag träffade. Vi skippade religion m diskuterade spiritualitet o andlighet rent allmänt. O livet så klart. Det som tyngde då.
 
Kanske mer psykodynamisk som du är ute efter?

Annars finns ju också diakon. Gratis. O man behöver inte blanda in religion. Hon jag träffade. Vi skippade religion m diskuterade spiritualitet o andlighet rent allmänt. O livet så klart. Det som tyngde då.

Hm, det kanske det är. Jag har för dålig koll på terminologin för att kunna säga om det är vad jag är ute efter.

Jag är ganska väl bevandrad inom kyrkan - dock ej Svenska kyrkan, men ett annat samfund. För just mig känns det, kring just det här, därför "för nära" att vända mig till någon inom kyrkan, även om det skulle vara en diakon från Svenska kyrkan som ju egentligen inte har någon direkt koppling till min egen trostillhörighet.
 
Hm, det kanske det är. Jag har för dålig koll på terminologin för att kunna säga om det är vad jag är ute efter.

Jag är ganska väl bevandrad inom kyrkan - dock ej Svenska kyrkan, men ett annat samfund. För just mig känns det, kring just det här, därför "för nära" att vända mig till någon inom kyrkan, även om det skulle vara en diakon från Svenska kyrkan som ju egentligen inte har någon direkt koppling till min egen trostillhörighet.
Ah. Jag förstår. Det blir fel då på ngt sätt o söka dig till en diakon.

Nu vet ju inte vara här i tråden eg vad det är du vill lyfta, vilket inte är vår ensak heller. Jag hoppas dock verkligen att tanken på att prioritera dig själv är högre än ngt annat o att du vågar ge det ngr gånger o träffa en psykolog o prata med.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 782
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 372
Senast: MiaMia
·
Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Modest
·
Småbarn Här på forumet finns ju människor med olika erfarenheter, och jag skulle vilja ha lite hjälp och råd från er som har erfarenhet av...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 589
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp