Jag svarade precis på andra inlägg om det, men frågar igen om du kanske vet Men vet du om man kan komma i kontakt med fks kundtjänst på annat sätt än genom att ringa?
Och vet du om man har rätt till po och boendestöd om man bor hemma?
Jag har tagit upp med vårdpersonal att jag misstänker autism eller liknande. Har gjort en utredning (innan jag hade de här misstankarna) men när både jag och min dåvarande samtalskontakt började tänka i banor kring autism togs det upp om det skulle göras en ny utredning, men det ansåg de att det inte behövdes.
Nej jag tror inte att chattfunktionen har kommit igång ännu men det går att kolla på FK hemsida för säkerhetsskull. Om du inte vill ringa och kan tänka dig att vänta några dagar så skicka med brev till inläsningscentralen att du önskar kontakt med din nya handläggare men var noga med att skriva ditt namn och personnummer i brevet, säg att du helst vill ha kontakt via mail och ange mailen. Ja du kan ha rätt till personligt ombud och boendestöd även om du bor hemma. Beror mer på din problematik än vilken funktionsnedsättning som du har. Vissa kommuner har möjlighet att ge daglig verksamhet via sol/socialtjänstlagen, det kan även finnas olika samordningsförbund och olika nivåer på praktikplatser beroende på kommun, det behöver inte vara en arbetspraktik med möjlighet till arbete på en gång. Jag tycker inte att du ska nöja dig med att sitta hemma. Även om självskadebeendet oroar mig, vilken hjälp får du för det? Försvann helt din möjlighet till neuropsykiatriskutredning, jag förstår inte riktigt?