Return_to_the_moon
Trådstartare
Ja det är viktigt att klappa sig själv på axeln när man uträttat något jobbigt. Jag är faktiskt stolt över mig själv efter att vräkte ur mig allt jag känt och burit på hela livet gentemot en familjemedlem häromdagen. Det skedde helt oplanerat och det var saker jag aldrig hade tänkt ta upp. Men det brast för mig och jag sa vad jag tyckte och kände utan filter. Det var sååå skönt, trots att jag var förbannad och hade ångest.Min mamma sa för länge sedan att hon tog ett av de extra jobbiga ärendena per vecka (hon var tjänsteman på statligt verk) och lyckades på så sätt slippa enorma högar som kändes mer och mer stressande i takt med att de växte.
Jag har anammat det synsättet både i jobbet och privat och det har funkat bra för mig. Efter att jag lyckats med något jag dragit mig för länge ger jag mig också rätt att få känna mig omåttligt nöjd med mig själv och jag kan även ge mig själv små belöningar, som att få ta en paus. För mig har det funkat bra när jag bestämt vilket klockslag jag ska göra något, t ex tisdag 10 måste jag ringa det jobbiga samtalet, ta en promenad, dammsuga etc.