Livskristråden

Det är intressant att någras "livskriser" är att drömmarna är uppfyllda och målen uppnådda, när en själv befinner sig här för att inget är uppnått och den unga Takire skulle gråta blod om hon kunnat se in i framtiden.

Så olika det kan vara 🙈😅.

Det är intressant att någras "livskriser" är att drömmarna är uppfyllda och målen uppnådda, när en själv befinner sig här för att inget är uppnått och den unga Takire skulle gråta blod om hon kunnat se in i framtiden.

Hade jag kunnat se in i framtiden är det bara två saker jag riktigt ångrar, den ena är att inte vara så jäkla snäll och hjälpa andra utan en tanke på varken hjälp tillbaks eller betalt och den andra att aldrig ta en häst på foder där ägaren påstod att alla försäkringar fanns på deras firma om nåt skulle hända mig med hästen, en väldigt fet lögn av min fd. revisor som ägde hästen, det var den som gjorde att jag blev sjukpensionär och fattig. Annars ångrar jag inte speciellt mycket.

För min del handlar det mer om att tiden är utmätt. Det finns liksom inte så mycket framtid kvar att hänga upp livet på. Nu låter det mer dramatiskt än det egentligen är, men jag behöver skifta perspektiv. Framåt finns inte lika mycket. Det är en process, som är svår.

Jag vet ju inget om hur det är för dig, var i livet du befinner dig, hur dina mål och drömmar ser ut och har sett ut. Är det något som kan ändras?

Jag är inte nöjd med allt i min tillvaro... men kan inte säga att jag krisar. Jag har ett jobb jag älskar, numera bra ekonomi samt mitt gamla hus. Jag står fortfarande ut med särbon och han med mig ;)

Framförallt har jag fortfarande kul väldigt ofta och det finns alltid något nytt att lära sig. Hade mitt yngre jag vetat hur mitt liv sett ut de senaste 20 åren hade hon gömt sig i skräck :D När jag var yngre var jag trygghetsknarkare... det gick över :angel:

För min del handlar det mer om att tiden är utmätt. Det finns liksom inte så mycket framtid kvar att hänga upp livet på. Nu låter det mer dramatiskt än det egentligen är, men jag behöver skifta perspektiv. Framåt finns inte lika mycket. Det är en process, som är svår.

Jag vet ju inget om hur det är för dig, var i livet du befinner dig, hur dina mål och drömmar ser ut och har sett ut. Är det något som kan ändras?

Jag har (i den bästa av världar i alla fall) fortfarande mycket tid på mig, men det hjälper kanske inte så mycket när det inte finns något eget driv i en.

Skriva en fantastisk bästsäljare som fjortonåring är drygt två decennier för sent :rolleyes:.

Jag hade velat ha egen häst någon gång.

Helst vara sådär riktigt duktig och kunna rida utan utrustning i kontroll i alla gångarter.

Hade velat vara snällare, mer tålmodig, hjälpsammare och mer godhjärtad.

Velat lära mig en massa olika språk.

Skådespelat i filmer.

Allt känns ouppnåeligt för energin och kreativiteten finns inte. Kan inte riktigt se några möjligheter. Jag måste jobba för att ha råd att leva, men jag orkar inte försöka nå drömmar när jag jobbar. Så det sitter liksom fast.

Ingen kris men längtar efter en förändring. Det blir kanske bättre till våren, jag tycker oftast att vintern mest känns som det är något att härda ut.
Funderar på att klippa och färga håret i första hand. 😄
Jag planerar även en soloresa till Skottland (förhoppningsvis genomförs den till hösten) vilket är något jag har velat göra ett bra tag nu!

Jag har (i den bästa av världar i alla fall) fortfarande mycket tid på mig, men det hjälper kanske inte så mycket när det inte finns något eget driv i en.

Skriva en fantastisk bästsäljare som fjortonåring är drygt två decennier för sent :rolleyes:.

Jag hade velat ha egen häst någon gång.

Helst vara sådär riktigt duktig och kunna rida utan utrustning i kontroll i alla gångarter.

Hade velat vara snällare, mer tålmodig, hjälpsammare och mer godhjärtad.

Velat lära mig en massa olika språk.

Skådespelat i filmer.

Allt känns ouppnåeligt för energin och kreativiteten finns inte. Kan inte riktigt se några möjligheter. Jag måste jobba för att ha råd att leva, men jag orkar inte försöka nå drömmar när jag jobbar. Så det sitter liksom fast.
Jag tänker på två saker när jag läser det du skrivit - om du vill höra?

Ingen kris men längtar efter en förändring. Det blir kanske bättre till våren, jag tycker oftast att vintern mest känns som det är något att härda ut.
Funderar på att klippa och färga håret i första hand. 😄
Jag planerar även en soloresa till Skottland (förhoppningsvis genomförs den till hösten) vilket är något jag har velat göra ett bra tag nu!

Vädret/årstiden är absolut en faktor. Så här års är det ju ofta grått och eländigt, dvs väldigt mycket utöver vädret känns grått och tråkigt.

Vädret/årstiden är absolut en faktor. Så här års är det ju ofta grått och eländigt, dvs väldigt mycket utöver vädret känns grått och tråkigt.
Ja det märks på i stort sett alla, man får hitta ljuspunkterna i tillvaron och för övrigt gå i ide, nåt som jag verkligen gjort i vinter när jag pysslat om och fixat upp min gamla Pv. Jag har inte ens några fönster på verkstan och det finns en anledning, kan man inte se ut kan heller ingen se in och planera inbrott, speciellt inte i en gammal loge utan då åker patrasket vidare.

Det är rätt skönt att slippa se snöblasket, bra belysning, värme och bra musik, nåt att pyssla med som man gillar och sen behövs det inget mera. :)

Jag vet inte 😂. Blir nervös att jag inte ska kunna ta det till mig på ett bra sätt.

Jag vet ju att det bara kommer an på mig själv om jag ska kunna förändra något.
Jag tror inte att det jag i så fall skulle säga är något hemskt 😀 Jag hade inte tänkt säga att allt beror på dig själv.

Är inne i den kanske största eller i vart fall mest oåterkalleliga livskrisen. Den som innebär att det mesta redan är gjort. Vad återstår, liksom. Att fundera på vad man ska ha till middag. Försöka hålla sig vaken så man fattar vad som händer i tv-serien och försöka somna när det blir natt.
Väldigt bra summerat! Precis så känns det.

Tillägg för mig är att stå ut/klara av jobbet fram tills pensionen, tänker mig 6 år till.

Då kanske det inte är så farligt 🙃.
Oki, då kör jag. Tänkte på det där med bristande energi. Om jag jämför med mig själv, så har jag inte lika mycket energi som när jag var yngre. Det är därför jag är i processen att ställa om: Vad kan och vill jag göra när jag inte mäktar med några stora planer/drömmar? Det är inte roligt, men det är ju inte heller roligt att drömma om något som jag inte orkar med eller att vara tom och ledsen istället för att klura på andra vägar.

Sedan tänkte jag på att du har tiden framför dig. Vem vet vad framtiden bär med sig för dig? Du kanske kommer på något jättebra som passar som handen i handsken med din energinivå? Eller så kommer forskningen på någon bra medicin som ökar energinivån? Eller så skapar vi ett samhälle som inte har 40-timmars arbetsvecka, så att man har ork och tid att göra annat? Eller så...

Var det hemskt eller farligt? :nailbiting:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 702
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 790
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 071
Kropp & Själ Jag skämtade lite i VGV-tråden för ett par veckor sedan om man kunde bära ett visst klädesplagg som 34-årig morsa. Ni vet när det har...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka