Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag har gjort precis som man ska göra typ femtioelva gångerMan brukar trycka in båda knapparna som du ställer tiden med, samtidigt tills siffrorna börjar blinka, sen ställer du rätt tid.
Hunden ja... Mr morgontrött la sig på mitt huvud när han märkte att jag var vaken. När jag klätt på mig och vi skulle gå ner blundade han hårt.Tack för påminnelsen, @tanten.
Jag trooor faktiskt att jag till slut lärt mig hur man ställer om klockan i min bil. Vi får väl se om det stämmer i morgon.
Jag får svårare och svårare med tidsomställningen, upplever jag. I höstas blev både jag och djuren vimsiga och det höll i sig länge.
Jag med. Hann vara jättenöjd över att jag för en gångs skull inte vaknade så tidigt.Hade helt glömt av sommartiden, men det förklarar varför jag vaknat så ovanligt "sent" den här morgonen![]()
Jag gillar omställningen till sommartid just p g a detta. Vaknar alltid för tidigt och det känns nästan som en seger att vakna en timme senare.Hade helt glömt av sommartiden, men det förklarar varför jag vaknat så ovanligt "sent" den här morgonen![]()
Jag hör dig, sister. Jag är precis på väg att sätta på kaffe och göra frukost åt Minsting.Jaha, här sitter jag nu och dricker mitt morgonkaffe och klockan är närmare 11 på förmiddagen. Tack för det sommartid.
Nu är min dygnsrytm ännu mer i otakt med samhällets krav att man ska vara morgonmänniska![]()
Jag gillar omställningen till sommartid just p g a detta. Vaknar alltid för tidigt och det känns nästan som en seger att vakna en timme senare.Bra på kvällen också eftersom jag blir trött en timme senare än vanligt… Omställningen till vintertid är betydligt värre. / Mvh Morgonpigg och kvällstrött.
Tjaaa... Effekten av själva omställningen sitter ju inte i så länge. Så det beror väl på hur man ser det.I höst kan du i alla fall trösta dig med att du drog vinstlotten i det personliga lotteriet, eftersom "ni" morgonmänniskor fått en större del av året anpassat efter ert önskemål![]()
Tjaaa... Effekten av själva omställningen sitter ju inte i så länge. Så det beror väl på hur man ser det.
Själva ”jetlaggen” försvinner ju på ett par dagar. Då är jag ju tillbaka på att vakna ”alldeles för tidigt” och bli trött ”för tidigt” igen alldeles oavsett vad ljuset ute säger?Om du är så lyckligt lottad att du bara påverkas en kort tid så kan du verkligen vara tacksam för utfallet i genlotteriet! Själv är jag en eftermiddags/kvällsmänniska året runt, så nu har jag de tyngre 7 månaderna framför mig...
Jag är morgonmänniska och hatar sommartid trots att jag inte har något problem med själva omställningen. Jag vaknar när det blir ljust om jag är ledig. Nä, jag vill ha normaltid året runt.I höst kan du i alla fall trösta dig med att du drog vinstlotten i det personliga lotteriet, eftersom "ni" morgonmänniskor fått en större del av året anpassat efter ert önskemål![]()