Tack för påminnelsen, @tanten.
Jag trooor faktiskt att jag till slut lärt mig hur man ställer om klockan i min bil. Vi får väl se om det stämmer i morgon.
Jag får svårare och svårare med tidsomställningen, upplever jag. I höstas blev både jag och djuren vimsiga och det höll i sig länge.
Hunden ja... Mr morgontrött la sig på mitt huvud när han märkte att jag var vaken. När jag klätt på mig och vi skulle gå ner blundade han hårt.
Tror han röstar emot sommartid :D

Min inbyggda mat och sovklocka har redan ställt om sig, vaknade med sommartid redan igår :) Här är det ugnen mikron och min wake up light som behöver ställas om. Bilen fixar sig själv.

Behöver bara ställa om bil och ugn.
Och ofta klockorna på min avdelning på jobbet, men ibland har den som jobbar helg redan gjort det! Vi har måååånga klockor på avdelningen och man behöver stege för att ställa om alla så det tar en stund 😅

Hade helt glömt av sommartiden, men det förklarar varför jag vaknat så ovanligt "sent" den här morgonen 😁
Jag gillar omställningen till sommartid just p g a detta. Vaknar alltid för tidigt och det känns nästan som en seger att vakna en timme senare. :laugh: Bra på kvällen också eftersom jag blir trött en timme senare än vanligt… Omställningen till vintertid är betydligt värre. / Mvh Morgonpigg och kvällstrött.

Jaha, här sitter jag nu och dricker mitt morgonkaffe och klockan är närmare 11 på förmiddagen. Tack för det sommartid.
Nu är min dygnsrytm ännu mer i otakt med samhällets krav att man ska vara morgonmänniska :mad:

Jaha, här sitter jag nu och dricker mitt morgonkaffe och klockan är närmare 11 på förmiddagen. Tack för det sommartid.
Nu är min dygnsrytm ännu mer i otakt med samhällets krav att man ska vara morgonmänniska :mad:
Jag hör dig, sister. Jag är precis på väg att sätta på kaffe och göra frukost åt Minsting.

Jag gillar omställningen till sommartid just p g a detta. Vaknar alltid för tidigt och det känns nästan som en seger att vakna en timme senare. :laugh: Bra på kvällen också eftersom jag blir trött en timme senare än vanligt… Omställningen till vintertid är betydligt värre. / Mvh Morgonpigg och kvällstrött.

I höst kan du i alla fall trösta dig med att du drog vinstlotten i det personliga lotteriet, eftersom "ni" morgonmänniskor fått en större del av året anpassat efter ert önskemål 🙂

I höst kan du i alla fall trösta dig med att du drog vinstlotten i det personliga lotteriet, eftersom "ni" morgonmänniskor fått en större del av året anpassat efter ert önskemål 🙂
Tjaaa... Effekten av själva omställningen sitter ju inte i så länge. Så det beror väl på hur man ser det.

Jag är nog varken morgon eller kvällsmänniska.
Eller jag vet inte riktigt var gränsen går, mär ska man vara pigg för att vara det ena eller det andra?

Bryr mig inte om det är sommar eller vintertid. Skönt att det är ljust längre bara, då kan vi börja träna hoppning och terräng på eftermiddag/kväll igen.

Nu går äntligen köksklockan rätt igen... Nu måste jag komma ihåg att INTE tänka en timme fel på den...

Bilen har jag för mej ställer om själv, annars har jag koll på den med, är ju ändå 5e skodan eller nåt... Skåpbilen har jag dock ingen koll på, men en VW så det borde va som skodan... Samma "bolag" i grunden...

Sen måste jag ändra alla "ljusslingor", men de måste jag ju ändå då det går SÅ FORT nu med ljusare och ljusare kvällar =) Så det är ju inte "sommartid" relaterat... (Ja jag har slingor uppe och igång året runt)

Jag förespråkar "en tid" året runt. Tycker det är störtlöjligt att man ska ställa om klockor. Och i arbeten där det VERKLIGEN gör skillnad är det ekonomiska i vissa fall INTE med i utvecklinge... Så nej hellre bara en av dem... Behöver ju inte ändra en hel timme om man ska enas om EN tid. Ändra en halvtimme så är det ju hälften var. Och sen behåll DEN tiden året runt !

Om du är så lyckligt lottad att du bara påverkas en kort tid så kan du verkligen vara tacksam för utfallet i genlotteriet! Själv är jag en eftermiddags/kvällsmänniska året runt, så nu har jag de tyngre 7 månaderna framför mig...
Själva ”jetlaggen” försvinner ju på ett par dagar. Då är jag ju tillbaka på att vakna ”alldeles för tidigt” och bli trött ”för tidigt” igen alldeles oavsett vad ljuset ute säger?

Jag är morgonmänniska och hatar sommartid trots att jag inte har något problem med själva omställningen. Jag vaknar när det blir ljust om jag är ledig. Nä, jag vill ha normaltid året runt.

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 076
Senast: MiniLi
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 724
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Grazing
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
8 006
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi med egen gård/stall
  • Födda -21