Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Uppdatering

Det har kommit till min kännedom att stölder har begåtts på slottet. Vid närmare utredning har det visat att @Snurrfian och @Idahoe haft silverljusstakar, guldsmycken och dyrbara sidentyger undangömda på sitt rum .

Jag har inget annat val än att döma ut bestraffningar. Utredningen har visat att @Idahoe varit den ledande i denna härva. @Idahoe döms härmed till att mista livet genom hängning till allmän beskådan på Slottsbacken. @Snurrfian döms för medhjälp till en månad på vatten och bröd i slottets fängelsehåla och får därefter återvända till min stab.

Idahoe var Husmamsell (medium)
Falska anklagelser! Jag kommer spöka för er som straff!:rage::rage:

Då förstår jag mer. Men resultatet blir ju ändå att det blir en massa tomma inlägg utan att ge så mycket…
Sedan lägger du en röst på snurr i sista minuten så att ingen har möjlighet att ändra för att kanske kunna göra någon skillnad. Mer än att du då framstår som att du inte ville ha ut den som visar sig vara god…

Fast varför skulle jag välja att sticka ut så i sista minuten? Jag hade hoppats kunna få iväg inlägget ett par minuter tidigare så att du hade kunnat ändra om du velat men tar alltid längre tid att skriva än jag tänkt mig.

Edit: Vet att du inte kan svara för du hann dö :( . Men jag ville faktiskt ge dig chansen för jag hade inte riktigt koll på om det kunde vara dold påverkan på röstningen också.

Sorry f ö, är upptagen ikväll och blev väl lite bekväm i min tanke så jag får väl låna @qitis stekpanna och hoppas på en kvick död i natt. :D

Sorry f ö, är upptagen ikväll och blev väl lite bekväm i min tanke så jag får väl låna @qitis stekpanna och hoppas på en kvick död i natt. :D
IMG_5902.jpeg

(Du behöver inte lämna tillbaka den :p)

UPPDATERING

Efter ytterligare ett händelserikt dygn där några blivit sjuka och några hittat på andra bus, som att det inte var nog med spänning pp ett slott från 1600-talet ändå? :confused: Så verkar ni åter igen ha lärt er av era misstag.

Detta innebär att det inte begåtts flera stölder och ni har lyckats hålla er ifrån att dra på er flera sjukdomar som inte går att bota med den medicinska kunskapen som fanns på 1600-talet.

Med andra ord: natten förflöt lugnt och fint.

Kommande DLs:
DagDL kl 22.00
NattDL kl 10.00

Underbart att ulvarna fick gå hungriga :banana::banana::banana:

Verkar som @Idahoe pekade med hela handen åt ulvens håll nu iallafall.

Får läsa igenom de inläggen nu. Vi behöver få ut den sista ulven idag!

Då förstår jag mer. Men resultatet blir ju ändå att det blir en massa tomma inlägg utan att ge så mycket…
Sedan lägger du en röst på snurr i sista minuten så att ingen har möjlighet att ändra för att kanske kunna göra någon skillnad. Mer än att du då framstår som att du inte ville ha ut den som visar sig vara god…
Om jag tolkar det här rätt så bör det vara @Gabby_Ossi som är den sista ulven, eller också är det @LenaH men då är det många som har blivit lurade.
Snurrfian röstar på Gabby ossi eftersom jag tror att @Idahoe pekar med hela handen eftersom jag är trög. Men det är skumt att prata med döda. :cautious:

Om jag tolkar det här rätt så bör det vara @Gabby_Ossi som är den sista ulven, eller också är det @LenaH men då är det många som har blivit lurade.
Snurrfian röstar på Gabby ossi eftersom jag tror att @Idahoe pekar med hela handen eftersom jag är trög. Men det är skumt att prata med döda. :cautious:

Tror oxå det ser ut som Ida pekar med hela handen dit. Men vad för slags info hade hon egentligen? Inte som en sia eller spion utan bara lottade meningar från både goda och onda som inte vet så mkt. Dom måste ju kunna luras med dessa meningar oxå? Eller?

Äh, jag har läst en massa inlägg från både @Gabby_Ossi och @Snurrfian och har inte så mycket som talar för vare sig den ena eller andra MEN om Snurris hade varit ulv borde hon ha varit med på tåget mot Breaktown?

Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar vad mediet skulle ha haft för info som gör att hon (Ida) skulle VETA att GO är ulven men det är för att jag inte fattat rollen. :o

Så det blir väl som förväntat: LenaH röstar på Gabby_Ossi mest för att Snurris vågat rösta avvikande och inte följt strömmen lika mycket. Och för att Ida kanske lyckats lista ut nåt. :D

Edit: Råkade trycka iväg inlägget innan jag skrivit färdigt.

Tror oxå det ser ut som Ida pekar med hela handen dit. Men vad för slags info hade hon egentligen? Inte som en sia eller spion utan bara lottade meningar från både goda och onda som inte vet så mkt. Dom måste ju kunna luras med dessa meningar oxå? Eller?
Det kan de säkert men jag har inte en susning om något och den enda kända goda med någon info pekar däråt, alltså lyssnar jag.

• Gilla
Reactions: fio
Ja nä, jag får oxå tro på Ida. Tycker mig utläsa i hennes testamente plus några tidigare inlägg att hon pekar dit så.

fio röstar på Gabby Ossi.

🫅 Påminner er om att sköta detta med röstlista, det hoppas jag verkligen inte att ni förväntar er att jag eller överhovmästarinnan ska hålla på med. Ni borde har lärt av er igår att jag rätt oförlåtande och kan utdöma hårda straff 🫅

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II