Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Jaha, jag har funderat lite fram och tillbaka under dagen och spontant tycker jag fortfarande att @Idahoe är mest ulvbenägen men åas kan jag ju naturligtvis vara lurad av både @Gabby_Ossi och @Snurrfian för jag kan ha fastnat i min tanke om att det var ANTINGEN Ida och BT eller Snurris och Gabby och det kan ju vara fel förstås. Samtidigt så borde det vara två goda som fastnade så som de två sistnämnda gjorde i DL1, det är sällan en ulv biter sig fast så men ingenting är omöjligt.

Å tredje sidan så är saker och ting oftast som de ser ut och röstningen igår lägger jag inte så mycket vikt vid, alla forstod vartåt det barkade och BT la dessutom sin röst i efterhand och då går jag mer på dl2 då de onda fortfarande inte var röjda alls och då talar tyvärr Idas röst på @fio och BTs fakeröst på Ida mer för att Ida är den sista ulven.

Fio har jag f ö sorterat in som god efter dl2 men det har jag väl varit tydlig med.

LenaH röstar på Idahoe
Alltså, det känns lite som att du fastnat i idén om antingen ett av två par? Vi är ju enskilda spelare också?

Jag tycker det är lite vanskligt att lägga så mycket vikt vid dl2 i en lek med väldigt lite info och förhållandevis få inlägg. Ok att de onda vet vilka som är onda, men åtminstone jag famlade fortfarande vilt i mörkret och försökte få ordning på den otydliga information jag kunde få tag på, vilket inte var mycket.

Sedan inför DL3 verkar Breaktown göra ett försök att klara sig kvar men sen försvinner hon när det närmar sig DL och hon börjar se körd ut.
Ja alltså jag var mer ute lite det som också @Snurrfian nämnde senare. Att det var en snabb slutsats att dra och det är mer intressant. Så här i efterhand så hade det ju onekligen varit en rätt bra plan av dig eller @LenaH att göra just så eftersom det sen konstaterats att ni inte "kan" vara fårulven. Men jag tror inte att det var scenariot utan att det var lite väl avancerat i det läget.

Förstår det! Har varit en halvt hysteriskt dag och har inte haft mycket tid alls. Ska försöka lyckas med bättring nu!

Här har vi då ett till inlägg där hon nämner Snurrfian och håller med henne. Känns onödigt att tagga och hålla med en ulvkollega så på ett sätt? Känns mer som att försöka ställa sig in lite hos en god?

Att du väljer mellan de spelare du gör i jakt på fårulv kan jag absolut köpa utifrån resonemangen (uteslutningarna) vi haft tidigare. Men varför skulle specifikt det att jag röstade sist (samtidigt som fio) vara argumentet för att jag var fårulven? Att vänta ut röstningen som fårulv känns ju som att man sumpar möjligheterna med den kraften, just eftersom det blir så uppenbart? Jag tänker om det är något man "borde" göra i det läget hade varit att rösta tidigt och sen sitta och ändra den dolda rösten allt eftersom hur röstningen går. Fast jag har iofs aldrig varit med i en lek där den rollen varit med förut.

I det här sammanhanget reagerar jag mer på att @Idahoe lägger en ganska även enligt sig själv mindre motiverad andraröst på fio som var den spelare som jag argumenterat mot hela dagen när det är just jag och fio kvar att rösta. Det var ju den spelare jag "borde" röstat på om man tittar på var jag hade teoriat.

Här nämner hon då igen Idahoe som någon hon "reagerar på". Inte så konstigt att hon håller fast vid det oavsett om det var alibi-försök eller försök att få ut en god.

Jag har försökt titta igenom Breaktowns inlägg för att förstå Qs röst och det hjälpte inte särskilt mycket. Visst hon röstar sist, men det är ju fler som skulle kunna vara fårulven. Vad är det som gör att det är troligare att Breaktown är ulv än Idahoe?

Men sen kommer Snurrfian och är inte riktigt med på rösterna på Breakdown. Är det ett försök från en lyakompis att se om det går att vända lynchen eller en god som inte vill hänga på drev utan att vara med på motiveringen bakom?

Nåväl, jag har gjort ett tappert försök att rädda mig. Lite svårt när responsen är noll och det verkar helt öde här på slottet. Har alla undersåtar gått och lagt sig? :meh:

Ställningen när jag rykt är ju ändå fortfarande till godas fördel, men jag hoppas att ni som är kvar kan tänka ett varv till på vilka av de kvarvarande som faktiskt mest försöker framstå som aktiva utan att egentligen komma med så mycket…

Breaktown var väl fårulv? Som dag 2 la en Öppen röst som inte räknades, och väl sannolikt redan hade lagt Sin riktiga röst dold.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med alla citat du lägger in?

Ja, det var precis det jag skrev, att den rösten inte räknades? Jag ville kolla på BTs inlägg eftersom hon var den ulven som varit med längst och eftersom jag knappt kunde komma ihåg vad hon uttryckt för teorier i tråden. Och se om jag kunde hitta vem av dig eller Snurrfian som var mest trolig kollega.

Ja, det var precis det jag skrev, att den rösten inte räknades? Jag ville kolla på BTs inlägg eftersom hon var den ulven som varit med längst och eftersom jag knappt kunde komma ihåg vad hon uttryckt för teorier i tråden. Och se om jag kunde hitta vem av dig eller Snurrfian som var mest trolig kollega.
Jag förstår. Och vad tycker du att du kommit fram till? Jag lyckas inte utläsa det riktigt bland alla citaten

Citerar mig själv från tidigare idag.

Gabby lägger ikväll in massa citat men verkar inte direkt dra några slutsatser som leder någonstans? Det förstärker lite min tanke av en ulv som försöker se aktiv och grävande ut.
Därför lägger jag min röst där.

Idahoe röstar på Gabby_Ossi

Jag vet ju inte vad jag kan komma till för slutsatser innan jag har gjort min genomgång? Men eftersom det tar lite tid så delar jag upp det och skriver mina tankar efterhand så att andra också kan ha en chans att flika in och diskutera.

Nu blev jag inte så mycket klokare men det vet jag ju inte innan jag gjort genomgången, vet inte hur jag bättre skulle ha kunnat använda min tid till att hitta ulvar 😅 . Jag hittar argument både för och emot på både dig och Snurrfian. Men jag kan tänka mig att rösta där också så det inte bara blir en strömröstning till, skulle någon mer komma och rösta på mig så jag åker hoppas jag att goda får ut lite slutsatser av det också.

Gabby_Ossi röstar på Snurrfian

Då jag tycker hon har mest glidit med och jag tycker det finns lite för många uppenbara kopplingar mellan dels Idahoe och Bsf via röstningarna och sedan Breaktowns misstankar om Idahoe.

Nåväl, jag har gjort ett tappert försök att rädda mig. Lite svårt när responsen är noll och det verkar helt öde här på slottet. Har alla undersåtar gått och lagt sig? :meh:

Ställningen när jag rykt är ju ändå fortfarande till godas fördel, men jag hoppas att ni som är kvar kan tänka ett varv till på vilka av de kvarvarande som faktiskt mest försöker framstå som aktiva utan att egentligen komma med så mycket…
Jag är död:cry:

Jag vet ju inte vad jag kan komma till för slutsatser innan jag har gjort min genomgång? Men eftersom det tar lite tid så delar jag upp det och skriver mina tankar efterhand så att andra också kan ha en chans att flika in och diskutera.

Nu blev jag inte så mycket klokare men det vet jag ju inte innan jag gjort genomgången, vet inte hur jag bättre skulle ha kunnat använda min tid till att hitta ulvar 😅 . Jag hittar argument både för och emot på både dig och Snurrfian. Men jag kan tänka mig att rösta där också så det inte bara blir en strömröstning till, skulle någon mer komma och rösta på mig så jag åker hoppas jag att goda får ut lite slutsatser av det också.
Då förstår jag mer. Men resultatet blir ju ändå att det blir en massa tomma inlägg utan att ge så mycket…
Sedan lägger du en röst på snurr i sista minuten så att ingen har möjlighet att ändra för att kanske kunna göra någon skillnad. Mer än att du då framstår som att du inte ville ha ut den som visar sig vara god…

Uppdatering

Det har kommit till min kännedom att stölder har begåtts på slottet. Vid närmare utredning har det visat att @Snurrfian och @Idahoe haft silverljusstakar, guldsmycken och dyrbara sidentyger undangömda på sitt rum .

Jag har inget annat val än att döma ut bestraffningar. Utredningen har visat att @Idahoe varit den ledande i denna härva. @Idahoe döms härmed till att mista livet genom hängning till allmän beskådan på Slottsbacken. @Snurrfian döms för medhjälp till en månad på vatten och bröd i slottets fängelsehåla och får därefter återvända till min stab.

Idahoe var Husmamsell (medium)

Gabby_Ossi röstar på Snurrfian

Då jag tycker hon har mest glidit med och jag tycker det finns lite för många uppenbara kopplingar mellan dels Idahoe och Bsf via röstningarna och sedan Breaktowns misstankar om Idahoe.

Blev lite kort pga tidsbrist men utvecklar min motivering. Det jag syftade på var alltså att BSF och Idahoe röstade likadant i både DL1 och DL2 och jag tror att ulvar hade undvikit det om möhligt. Första skulle kanske kunna vara ett misstag men sedan hade de nog haft bättre koll i DL2.

Uppdatering

Det har kommit till min kännedom att stölder har begåtts på slottet. Vid närmare utredning har det visat att @Snurrfian och @Idahoe haft silverljusstakar, guldsmycken och dyrbara sidentyger undangömda på sitt rum .

Jag har inget annat val än att döma ut bestraffningar. Utredningen har visat att @Idahoe varit den ledande i denna härva. @Idahoe döms härmed till att mista livet genom hängning till allmän beskådan på Slottsbacken. @Snurrfian döms för medhjälp till en månad på vatten och bröd i slottets fängelsehåla och får därefter återvända till min stab.

Idahoe var Husmamsell (medium)
😑

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar