Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Mer substans? Jag gjorde inlägg där jag försökte resonera om de olika spelarna och så menar du att det finns för lite substans. Jag förstår inte riktigt hur du resonerar men visst vi kan vara två goda som missförstår varandra.

Ja eller mer att anmärka på. Substans för ev framtida misstankar. Jag hittad ett inlägg där du hade kommenterat det som hänt men eftersom det var ungefär samma tankar som mig själv så hade jag inte så mycket att anmärka på. Men sen när jag kom till röstningen skrev jag såhär:

"Snurrfian lägger första rösten på cirkus, när cirkus liksom jag blev distraherad och glömde bort leken. Cirkus visade ju sig vara bybo så det gör ju att jag ändå vill hålla lite extra koll på Snurrfian. Känns som lite väl lätt röst att rösta på någon som inte skrivit något spelrelaterat i tråden. Men Snurrfian hoppades kanske att ingen skulle hänga på så att hon kunde flyta med lite obemärkt?"

Och det var en timme innan DL, 45 min innan jag röstade, så min röst kom ju knappast ur det blå, eller?

Jag hänger inte riktigt med på de här grupperingarna? Jag är med på att antingen @Breaktown, @Idahoe eller @Snurrfian kan vara ulvar men ser inte riktigt kopplingarna och eftersom jag har varit mest misstänksam mot Snurrfian men vet att jag inte är ulv vill jag gärna veta om du har något resonemang bakom eller om det mest är en känsla?

(min häst och stand-in-pilot fick också reservplats på hoppträning i sista minuten så har också varit iväg nu det mesta av kvällen)
Jag resonerade nog helt krasst att du och Snurris hade fastnat på varandra och att kopplingarna Ida - BT var fler iom Bts röst på Ida som ju kan ha varit fake.

Jag kan absolut ha fel och som sagt, känner mer ondska från Ida 😉 men det känns meningslöst att rösta där.

Gabby_Ossi röstar på Breaktown

Då hon är den av de jag har mest misstänkt som redan har röster och med tanke på att någon bybo kan vara borttrollad (?) vill jag inte sprida för mycket på rösterna. Breaktown känns som hon har smugit med och det låter vettig som har påpekats att hon kan vara fårulv och jag hinner inte leta efter mer nya infallsvinklar.

Röstlista DL3 kl 22
19.47 qitis röstar på Breaktown
21.12 fio röstar på Breaktown
21.33 LenaH röstar på Breaktown
21.34 Idahoe röstar på Breaktown
21:53 Snurrfian röstar på Idahoe
21:59 Gabby_Ossi röstar på Breaktown

Breaktown 5
Idahoe 1

Uppdatering

En av invånarna på slottet har drabbats av vansinnigt stor vanställning i ansiktet. Läkaren har konstaterat att det är spetälska . .Naturligtvis har hon avskiljts från samhället med den sedvanliga borgerliga ceremonin för personer med spetälska.

Ni andra behöver inte vara oroliga hon kommer att isoleras på hospital för resten av livet och där bära en klocka eller skallra så hon hörs på långt gä håll. Hennes ägodelar lämnas över till den närmaste familjen.

@Breaktown kommer nu låsas in på hospitalet och därmed bortföras från slottet.

@Breaktown var hovmästarinna

Uppdatering

En av invånarna på slottet har drabbats av vansinnigt stor vanställning i ansiktet. Läkaren har konstaterat att det är spetälska . .Naturligtvis har hon avskiljts från samhället med den sedvanliga borgerliga ceremonin för personer med spetälska.

Ni andra behöver inte vara oroliga hon kommer att isoleras på hospital för resten av livet och där bära en klocka eller skallra så hon hörs på långt gä håll. Hennes ägodelar lämnas över till den närmaste familjen.

@Breaktown kommer nu låsas in på hospitalet och därmed bortföras från slottet.

@Breaktown var hovmästarinna
Ja men se där :bump: (Inte förvånad dock )

• Gilla
Reactions: fio
Som du såg i inlägget från imorse var hon den jag misstänkte mest där.
Inte den jag misstänkte mest i går kväll alltså, så hade ju varit märkligt att rösta på henne då
Nej jag menar om du misstänkte henne mest i morse hade det varit mer trovärdigt om du röstat på henne tidigare än att lägga rösten nu.

@Breaktown anmodas att snarast avlägga efterhandsröst med motivering innan du avlägsnas från slottet (du är ju faktiskt inte död bara inte önskvärd på slottet längre ;))

Förlåt! Var inte meningen att dra mitt i röstningen! Tro mig det var INTE frivilligt att skippa möjligheten att dra ett sista strå till stacken! 😜

Kan givetvis lägga en röst i efterhand! Men måste ändå dubbelkolla att ni verkligen vill att jag ska göra det? Blir ju en röst under andra förutsättningar än vad den varit innan menar jag.

Förlåt! Var inte meningen att dra mitt i röstningen! Tro mig det var INTE frivilligt att skippa möjligheten att dra ett sista strå till stacken! 😜

Kan givetvis lägga en röst i efterhand! Men måste ändå dubbelkolla att ni verkligen vill att jag ska göra det? Blir ju en röst under andra förutsättningar än vad den varit innan menar jag.

Ja vi LL har diskuterat och bestämt det.

Okej!

Breaktown hade röstat på Idahoe. Dels för att hon röstade med lite samma motivering som igår som hon ursäktade då. Hon hade också redan en röst i all fall, vilket såklart inte är en motivering i sig självt.

UPPDATERING

Några deltagare har drabbats av förfärligt ont i magen. Läkare tillkallades till slut inatt och det konstaterades att en av personerna behövde en akut operation. För att kunna operera inne i magen så gavs hon mängder av varmt vin och det tillkallades ett antal av de mest bastanta tjänarna på slottet som slog henne medvetslös inför operationen. Trots detta vaknade hon till under operationen och gallskrek, mängder av vin tvingande ner i halsen men hon började vrida och vända på sig och satte sig till slut käpprakt upp med läkarens kniv i magen. Det ledde till att hon förlorade så mycket blod att hon avled.

qitis var häxa

Kommande DLs:
DagDL kl 22.00
NattDL kl 10.00

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar