Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Har du tagit över @LenaHs "inte-lÀsa-rollistan"? :D;)

- HovmÀstarinna - En hovdam med specialförmÄga, förestÄr och övervakar övriga ogifta hovdamer. AvlÀgger varje dag en röst i trÄden och ska varannan dag Àven avlÀgga en dold röst i PM. Dagar med PM-röst Àr det rösten i PM som Àr den giltiga, rösten i trÄden Àr bara till för att förvilla. Resterande dagar Àr det rösten i trÄden som rÀknas. Start dagDL 2 (ulv i fÄraklÀder-lÀrling).
IgÄr var DL3 :)

Jag lÀr vÀl vara misstÀnkt idag oavsett vad jag gör. (Tack för den, Breaktown :meh:) men har ledig lunch idag, sÄ ska försöka gÄ igenom ordentligt det som Àr kvar.

Deltagarlista:
1. Harrysen -bybo
2. qitis -hÀxa

3. LenaH
4. Gabby_Ossi
5. Blacksmithfarm -ulv
6. cirkus -bybo
7. Idahoe
8. Breaktown -fÄrulv
9. Snurrfian
10. fio

Kvarvarande roller:
Medium
RöstfifflarlÀrling
VĂ€lsignad

Trollpacka

Bybo eller ulv (mest troligt bybo)

Gabby_Ossi: röstar Idahoe-Snurrfian-Breaktown
Den som har minst antal inlÀgg. Har lagt relativt enkla röster upplever jag och kanske inte haft sÄ mycket till egna teorier (hej, jag kastar inte alls sten i glashus). Tidsbrist och/eller ulv som ligger lÄgt?

Snurrfian röstar cirkus-Gabby_Ossi-Idahoe.
FramstÄr som aktiv och grÀvande, resonerar och funderar och verkar leta onda. Jag kan förstÄ rösten pÄ mig igÄr, det hÀr har inte direkt varit min bÀsta lek och huvudet orkar inte riktigt pÄ kvÀllarna efter jobb.
Hon har lurat mig förut, men jag hÄller henne nog ÀndÄ försiktigt Ät det lite godare hÄllet

Fio: röstar Gabby_Ossi-Blacksmithfarm-Breaktown
Har mĂ„nga men korta inlĂ€gg, vilket gör att det ibland kĂ€nns som det Ă€r lite lite substans, men har Ă€ndĂ„ kommit med en del vettiga funderingar. La en tidig andraröst pĂ„ Break igĂ„r, innan det gick att se att ”alla” tĂ€nkte rösta dĂ€r, vilket talar till hennes fördel tycker jag Ă€ven om hon misstĂ€nker mig ocksĂ„ vilket ju Ă€r fel.

LenaH röstar (qitis-)cirkus-blacksmithfarm-Breaktown
AlltsÄ Lena Àr svÄr. Jag röstade pÄ henne dag ett för att hon verkade lÀsa utan glasögon och missade de inlÀgg som passade henne att missa. Det tycker jag lite att hon har fortsatt med, bla vÄr diskussion om huruvida det som hon hÀvdade var en sjÀlvklarhet att det varit lottning. Har röstat pÄ tvÄ onda men upplever henne inte riktigt lika skarp som vanligt.
Jag höll henne som god efter att BSF la en andraröst pÄ henne rÀtt tidigt dag1, och efter att ha funderat lite sÄ vill jag nog ÀndÄ fortsÀtta med det Àven om jag stör mig lite pÄ spelstilen den hÀr leken.

Röstfifflaren bör inte ha nÄgon extra röst idag, jÀmnt dygn. Möjligen Àr bybon trollad sÄ att dess röst inte rÀknas, men det borde inte finnas nÄgon dold röst iaf till dagens lynch om jag tÀnkt rÀtt.

Vet inte hur mycket Ă€r tillförde leken, men nu Ă€r min lunch slut (och det hĂ€r inlĂ€gget har tagit mig 1 timme att göra
)
Återkommer till kvĂ€llen och hoppas hjĂ€rnan orkar med.

Jaha, jag har funderat lite fram och tillbaka under dagen och spontant tycker jag fortfarande att @Idahoe Àr mest ulvbenÀgen men Äas kan jag ju naturligtvis vara lurad av bÄde @Gabby_Ossi och @Snurrfian för jag kan ha fastnat i min tanke om att det var ANTINGEN Ida och BT eller Snurris och Gabby och det kan ju vara fel förstÄs. Samtidigt sÄ borde det vara tvÄ goda som fastnade sÄ som de tvÄ sistnÀmnda gjorde i DL1, det Àr sÀllan en ulv biter sig fast sÄ men ingenting Àr omöjligt.

Å tredje sidan sĂ„ Ă€r saker och ting oftast som de ser ut och röstningen igĂ„r lĂ€gger jag inte sĂ„ mycket vikt vid, alla forstod vartĂ„t det barkade och BT la dessutom sin röst i efterhand och dĂ„ gĂ„r jag mer pĂ„ dl2 dĂ„ de onda fortfarande inte var röjda alls och dĂ„ talar tyvĂ€rr Idas röst pĂ„ @fio och BTs fakeröst pĂ„ Ida mer för att Ida Ă€r den sista ulven.

Fio har jag f ö sorterat in som god efter dl2 men det har jag vÀl varit tydlig med.

LenaH röstar pÄ Idahoe

Jag har ocksÄ tÀnkt att det verkar rimligast med Idahoe som sista ulv, eller @Gabby_Ossi för att hon glider med och la sista rösten pÄ Breaktown. Det hade varit intressant om nÄgon mer hade lagt en röst pÄ Idahoe (nu rÀknar jag inte Breaktown eftersom den rösten Àr gjord med "facit")

Röstlista DL1 kl 22.00
20.13 LenaH röstar pÄ qitis
20.55 Idahoe röstar pÄ LenaH
21:10(?) Blacksmithfarm röstar pÄ LenaH
21.42 Snurrfian röstar pÄ Cirkus
21:50 Breaktown röstar pÄ fio
21.58 LenaH Àndrar till cirkus
21.58 fio röstar pÄ Gabby ossi
22.00 Gabby_Ossi röstar pÄ Idahoe
22.00 qitis röstar pÄ bsf
cirkus missar
Harrysen missar

DL2
15:28 Blacksmithfarm röstar pÄ fio
21.45 Gabby_Ossi röstar pÄ Snurrfian
21.47 LenaH röstar pÄ Blacksmithfarm
21.48 qitis röstar pÄ Blacksmithfarm
21.50 Snurrfian röstar pÄ Gabby_Ossi
21.55 Idahoe röstar pÄ fio
21.59 fio röstar pÄ Blacksmithfarm
21.59 Breaktown röstar pÄ Idahoe

Röstlista DL3 kl 22
19.47 qitis röstar pÄ Breaktown
21.12 fio röstar pÄ Breaktown
21.33 LenaH röstar pÄ Breaktown
21.34 Idahoe röstar pÄ Breaktown
21:53 Snurrfian röstar pÄ Idahoe
21:59 Gabby_Ossi röstar pÄ Breaktown
(efterhandsröst Breaktown röstar pÄ Idahoe)

1. Harrysen -
2. qitis BSF - BSF - Breaktown
3. LenaH (qitis) cirkus - BSF - Breaktown
4. Gabby_Ossi Idahoe - Snurrfian - Breaktown
5. Blacksmithfarm LenaH - fio
6. cirkus -
7. Idahoe LenaH - fio - Breaktown
8. Breaktown fio - Idahoe - (Idahoe)
9. Snurrfian cirkus - Gabby_Ossi - Idahoe
10. fio Gabby_Ossi - Blacksmithfarm - Breaktown

Inte jÀttelÀtt att utlÀsa nÄgot frÄn röstningarna.

Det första jag tÀnkte pÄ nÀr jag tittar pÄ alla röstningar var att Idahoe och Blacksmithfarm röstade likadant i de tvÄ första. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det, kÀnns inte spontant som att att tvÄ ulvar skulle göra sÄ med flit? Men de kan ju ha rÄkat sÄklart, inte alltid man diskuterar sina röster i lyan vÀl.

fio lÀgger avgörande röst pÄ BSF i DL2 och tidig röst pÄ Breaktown i DL3 sÄ hon lutar mer Ät goda hÄller för mig. LenaH skulle kanske kunna köra högt spel med BSF att BSF först lÀgger en tidig andraröst pÄ LenaH DL1 och LenaH sedan lÀgger en tidig förstaröst pÄ BSF i DL2 om de Àr i lyan ihop. Men kÀnns inte heller som det mest troliga scenariot i dagslÀget. LenaH borde kanske i sÄ fall ha försökt ge Breaktown en chans igÄr och röstat pÄ Idahoe som hon ÀndÄ skrivit misstankar om innan eftersom Breaktown ÀndÄ var den starkaste onda rollen.

Snurrfian var den enda som inte röstade pÄ Breaktown igÄr men det sÀger inte sÄ mycket det heller.

Jag ska Àta nu men tÀnkte ta och kolla pÄ Breaktowns inlÀgg sen och se om jag kan hitta nÄgot dÀr för jag kÀnner att jag har inte riktigt koll pÄ vad hon skrev för tankar och hur hon uttryckt sig om Idahoe, om jag tror de kan vara i lyan ihop, annars Àr det Snurrfian som Àr min kandidat.

Breaktowns inlÀgg dag1

Min första spontana var att jag reagerar pĂ„ de som reagerar pĂ„ @LenaH s röst Ă€n sjĂ€lva rösten. Det var vĂ€l Ă€ndĂ„ uppenbart vad som menades med att starta igĂ„ng leken osv. Samtidigt Ă€r det ju ocksĂ„ fullt begripligt att man anvĂ€nder sig av det som finns. Plus att lite kan jag ju hĂ„lla med. Jag fattar ju att Lena inte utgick frĂ„n nĂ„got annat Ă€n valsprĂ„ken, men kunde ju lika gĂ€rna valt ett som inte redan pratats om

Kontentan Àr vÀl att jag inte Àr alls mycket klokare efter denna fundering

"De som reagerar pÄ LenaHs röst", vilket dÄ alltsÄ var Idahoe och BSF som bÄda hade röstat pÄ LenaH utifrÄn LenaHs förstaröst. Och BSF visade ju sig vara kollega till Breaktown. Kan det vara att Breaktown ville distansera sig lite frÄn sina tvÄ kollegor men utan att för den sakens skull behöva rösta dÀr? För sen hugger hon ju istÀllet fios inlÀgg dÀr hon reagerade pÄ q's reaktion pÄ Bsfs inlÀgg. Och det Àr dÀr hon vÀljer att rösta och det resten av hennes inlÀgg handlar om:

Det hÀr reagerade jag ocksÄ pÄ. VÀl underbyggt var vÀl en lite lÀtt överdrift.
Samtidigt blir det ju lite otacksamt nĂ€r man vĂ€nder och vrider pĂ„ varje ord vi som de vi som Ă€r aktiva skriver, samtidigt som andra (mig sjĂ€lv inkluderad hittills) knappt skrivit nĂ„got som gĂ„r att reagera pÄ  och godförklara har hon vĂ€l verkligen inte gjort? Mig veterligen kan Ă€ven ulvar skriva vĂ€l underbyggda teorier

Breaktown röstar pÄ fio

För att jag tycker det var att dra vĂ€l lĂ€tta slutsatser om godförklaring bara utifrĂ„n det. I kombination om det jag skrev i förra inlĂ€gget om att aktiva spelare blir ”utsatta”.

Nja, nu ja. Det inlÀgg som jag reagerade pÄ var ditt första teoriinlÀgg i trÄden, och dÄ hade @qitis och nÄgra till skrivit mer, fÄtt reaktioner och reagerat pÄ varandra. SÄ det blir ju inte jÀmförbart. Sen har det ju hÀnt mer sen dess.

För att det inte var dÀrför jag röstade pÄ dig?

Jag skrev i det inlÀgget att jag ocksÄ reagerade pÄ ordvalet, men resonerade sedan kring varför det fanns fler sidor om saken. Och sen röstade jag pÄ dig eftersom du pÄstÄtt att @qitis godförklarat folk med noll info, nÀr det var lÄngt frÄn vad hon gjort i mina ögon, tillsammans med det att aktiva spelare i början ofta blir utsatta.

NÀ det finns inte sÄ mkt att fundera pÄ. Ser det ut som en ulv sÄ Àr det oftast sÄ.

TÀnker oxÄ mest pÄ DL2 dÀr idas röst pÄ mig och BT's fakeröst pÄ Ida Àr ulvigt plus efterföljande diskussion om att Ida misstÀnkte BT mest tidigt men vÀljer ÀndÄ att vÀnta med att lÀgga sin röst och glida med mer Àn att starta röstningen mm.

fio röstar pÄ Idahoe

Jag börjar tro att @fio har smittat mig med sin förkylning, eller möjligtvis dottern som har legat under veckan, men nÄtt Àr pÄ gÄng att bryta ut sÄ jag röstar nu och kryper i sÀng sen.
Snurrfian röstar pÄ Idahoe eftersom jag tror att hon Àr en ulv som har strukit medhÄrs under leken och sen blev tvungen att rösta pÄ sin kollega igÄr.

Jag inser att jag Àr för bortskÀmd med lekar dÀr det florerar mycket information (siare, spion osv). Den hÀr leken Àr det ju vÀldigt lite sÄnt, egentligen bara ulvarna som faktiskt kan veta nÄgot. med tanke pÄ att mediumet som vÀl den enda nu levande utanför lyan med nÄn typ av info ju Àr vÀldigt svag, nÀr bÄde goda och onda kan lÀmna visioner.
Det Àr svÄrt att lÀsa ut sÄ mycket nÀr det inte finns nÄgon fakta att leta efter direkt utan det mesta Àr mer eller mindre vÀl underbyggda spekulationer.

Som jag anade Àr jag den misstÀnkta ikvÀll. Kan bara understryka att ett drev pÄ mig Àr FEL vÀg att gÄ för goda sidan, det leder bara till att en god ryker och den sista onda kan glida med utan att sticka ut.

Jag har lÀst igenom det fÄ inlÀgg som har kommit under kvÀllen. Mina tankar frÄn lunchen har inte direkt Àndrats.
Tycker det Àr lite tveksamt att sÄ mÄnga bygger helt pÄ vad som hÀnde dag tvÄ i en lek dÀr det inte finns nÄgon information direkt och mÄnga dolda röster hÀr och dÀr som pÄverkat röstningarna. Antingen Àr det goda som gör det enkelt för sig och har fastnat i fel spÄr, eller sÄ har den sista ulven det vÀldigt lÀtt för sig just nu.

Inför DL2 Kom det inte jÀttemycket frÄn Breaktown, ett par inlÀgg som jag inte tog med men som inte direkt involverade mina ulvkandidater sÄ jag hoppade över dem.

Jag har aldrig spelat med en röstfifflare förut sÄ vet inte hur den rollen "brukar" spela. Men jag tÀnker att det finns vÀl ocksÄ en risk för en god fifflare i att avslöja sig sjÀlv om man anvÀnder den i en röstning dÀr rösterna faller vÀldigt olika? NÀr det dessutom var sÄ att @LenaH Àndrade sin röst precis innan deadline sÄ kÀnns det ju lite osannolikt att fifflaren anvÀnt sin röst om denne Àr nÄgon annan Àn LenaH dÄ. Kan ju precis lika gÀrna vara nÄgon annan som valt att inte anvÀnda den.

HÀr Àr typ första interaktionen Breaktown har med Snurrfian, en ganska "ofarlig" diskussion om roller.

Breaktown röstar pÄ Idahoe

Egentligen bara baserad pÄ röstinlÀgget nu. Absolut Àr det ju bÀttre att samla röster, om man kÀnner sig sÀker pÄ vem som Àr ulv. Annars kÀnns det som en bra ursÀkt att till att lÀgga en andraröst man gÀrna vill lÀgga.

Sedan lÀgger hon dÄ sin röst pÄ Idahoe. Denna rösten rÀknades alltsÄ inte. Men Àr ocksÄ lagd sÄ sent att den inte kan ha pÄverkat andras röstningar heller. Hade ju kunnat se bra ut lÀngre fram i leken om Idahoe Àr ond och hon hade Äkt före Breaktown men hade nog varit ganska svagt alibi oavsett eftersom den kom sÄ sent nÀr Idahoe inte hade andra röster.

Sedan lÀgger hon dÄ sin röst pÄ Idahoe. Denna rösten rÀknades alltsÄ inte. Men Àr ocksÄ lagd sÄ sent att den inte kan ha pÄverkat andras röstningar heller. Hade ju kunnat se bra ut lÀngre fram i leken om Idahoe Àr ond och hon hade Äkt före Breaktown men hade nog varit ganska svagt alibi oavsett eftersom den kom sÄ sent nÀr Idahoe inte hade andra röster
Breaktown var vĂ€l fĂ„rulv? Som dag 2 la en Öppen röst som inte rĂ€knades, och vĂ€l sannolikt redan hade lagt Sin riktiga röst dold.
Jag förstÄr inte riktigt vart du vill komma med alla citat du lÀgger in?

Gabby_Ossi: röstar Idahoe-Snurrfian-Breaktown
Den som har minst antal inlÀgg. Har lagt relativt enkla röster upplever jag och kanske inte haft sÄ mycket till egna teorier (hej, jag kastar inte alls sten i glashus). Tidsbrist och/eller ulv som ligger lÄgt?
Citerar mig sjÀlv frÄn tidigare idag.

Gabby lÀgger ikvÀll in massa citat men verkar inte direkt dra nÄgra slutsatser som leder nÄgonstans? Det förstÀrker lite min tanke av en ulv som försöker se aktiv och grÀvande ut.
DÀrför lÀgger jag min röst dÀr.

Idahoe röstar pÄ Gabby_Ossi

DL4

19.47 LenaH röstar pÄ Idahoe
20.56 fio röstar pÄ Idahoe
21:09 Snurrfian röstar pÄ Idahoe
21.35 Idahoe röstar pÄ Gabby_Ossi

Idahoe 3
Gabby_Ossi 1

Liknande trÄdar

Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter VĂ€lkomna till leken “skyll er sjĂ€lva som ger mig ideer”. DĂ„ jag just nu Ă€r lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter VÀlkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snÀlla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihÄg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar