*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Det var jämt ända till slutet. Hade gabby lynchats igår och/eller goda varit mindre tydliga med att q var ledarvargen hade goda kunnat vinna likaväl som onda.

För sent, leken är över :)

Men riktigt snyggt spelat.
Tack.
Jag brukar aldrig vinna som levande ond mig veterligen ? Kanske en gång ? Är inte säker på det dock. 🙈
Och jag tänkte rent strategiskt att om inte ulvarna fattar vem jag är att det iaf ur deras synvinkel är bra att mig kvar eftersom jag alltid blir misstänkt
Laget före Jaget! 💪

Tack.
Jag brukar aldrig vinna som levande ond mig veterligen ? Kanske en gång ? Är inte säker på det dock. 🙈
Och jag tänkte rent strategiskt att om inte ulvarna fattar vem jag är att det iaf ur deras synvinkel är bra att mig kvar eftersom jag alltid blir misstänkt
Laget före Jaget! 💪
Efter BSF post med alla dina "ledarvarg" borde alla vara stensäkra typ. En siad person som verkar försöka rädda cirkus, som bara röstar på goda och dessutom pekas ut som ledarvarg. Hur tydlig kan man bli?

Detta var alltså min riktiga ”vinkning”
Jag har hittat hit 🤠. Bra tema tycker jag också 👍Jag har alltid gillat Astrid Lindgrens sagor (har bl.a. varit LL i en lek med Mio Min Mio tema för många år sedan
Lite nyheter i rollistan (inte så oväntat mtp vem som är LL :angel: )
Oknytt ( de underjordiska ) ska alltså ingå i lyan och är inte en tredje sida -är det rätt uppfattat ? @Madalitso

ähum

Jag skriver ju att LL alltid är ond ?

Men. Fattar ju att den är extremt svårfångad

Men. Så var iaf tanken :p

JAg glömde till och med att sia första natten, men jo jag antog att jag skulle var förvillad då så det spelade mindre roll. Och jag hade inget tvivel alls på att Q var ledarvargen, men ingen ville lyssna varken på mig eller BSF.

Och jag var rätt klar över att du troligen var ond + GO, även om jag mest misstänkte. Karamellen missade jag och Bollen hade jag missat om det inte var för @LenaH

@LenaH lyssnade men ingen lyssnade på henne! 😅

Åh herregud hur ska nån fatta?

Jag började fundera när du skrev att du inte letar ledarvarg.. men egentligen inte förrän jättesent trillade poletten ner
Nej jag tänkte ju att det är bättre att jag inte vinkar så hårt utan med en snygg knorr efteråt ?
Så det inte spiller över på mina kompisar dårå (som till min förtvivlan till största delen verkade vilja ta kål på varandra :down::confused::eek::arghh:

Jag tycker det inte blev lika dött som innan när det var en första DL 2 timmar tidigare. Det har ju varit lite så ett tag att det varit helt dött och sen röstar alla 3 minuter innan DL.

Så jag gillar detta upplägget 😊

Min tanke om röstningsregeln är att den hade avsedd effekt: Teoriandet kom igång i god tid innan DL (även om det tydligen inte finns nånting i denna värld som kan hindra @qitis från att röständra i (eller efter) sista minuten :banghead::laugh:). Tyvärr hade den ju också bieffekten att folk blev mer stressade än vi hade trott och tolkade det lite hårdare än vi tänkt med att rösten måste in på sekunden. Kanske kan man komma på någon modifiering som kan stimulera teoriandet utan att stressa folk på samma sätt?
Vill också tillägga till detta att jag absolut inte med flit röstade för sent där i dl1!! Jag tänkte mest att det skulle ge alibi till cirkus på något konstigt vänster att hon skulle nog vara god som jag försvarade så hårt

Jag tycker det inte blev lika dött som innan när det var en första DL 2 timmar tidigare. Det har ju varit lite så ett tag att det varit helt dött och sen röstar alla 3 minuter innan DL.

Jag gillar också upplägget, men det funkar inte för mig i praktiken. En halvtimme eller så innan eller så hade varit görbart.

Jag tycker vi hade en väldig tur mest.
Spionen dog i DL1 och sen att vi käkade siaren.
Sedan måste jag också säga att jag faktiskt snappade att BSf 1 hade en god roll med skils -har nog aldrig sett henne skriva så uttryckligt att hon vill vara kvar och där tänkte jag också att ja. Men inga av mina kompisar har röstat där och blir jag avslöjad som ledarvarg så kommer ju fokusera dit.

Sedan måste jag också säga att jag faktiskt snappade att BSf 1 hade en god roll med skils -har nog aldrig sett henne skriva så uttryckligt att hon vill vara kvar och där tänkte jag också att ja. Men inga av mina kompisar har röstat där och blir jag avslöjad som ledarvarg så kommer ju fokusera dit.
JAg hade tänkt ändra vid första dl, såg också att hon var tydlig när jag väl läst igenom, men glömde av leken. När jag kom på det var det för sent. Sen kunde jag i och för sig ångrat mig många gånger om.

agree. Och håller också med @Lobelia Inte fullt så tidigt eller i vart fall inte två timmars betänketid mellan rösterna 30 minuter känns mer rimligt för att sparka igång leken

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 803
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 232
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 070
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 662
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka