Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Har följt er utifrån och det var kul. Mitt avhopp slutade med mental kollaps på jobbet så det var skönt att inte behöva tänka i leken, för hjärnan sa upp sig. Men ledsen att jag kom på det efter leken startat.

Hoppas du mår bättre snart:heart hälsan kommer alltid först, lekar kommer och går men livet sker här och nu. Hoppas på att få med dig i någon framtida lek när förutsättningarna är bättre för dig. :)

Sen att Breaktown missade att rösta också när hon hade fårrösten, vi var ju typ lika skarpa båda två. 😂

Fick sitta på händerna när alla var så säkra på att det legat en dold röst på fio för att inte ta upp att det faktiskt fanns andra möjligheter också. 🙃

SAMMANSTÄLLNING

ROLLER:
1. Harrysen - Tjänare (bybo)
2. qitis - Häxa
3. LenaH – Kammarjungfru (röstfifflarlärling)
4. Gabby_Ossi - Trollpacka
5. Blacksmithfarm – Hovdam (ulv)
6. cirkus - Tjänare (bybo)
7. Idahoe - Husmamsell (medium)
8. Breaktown - Hovmästarinna (ulv i fårakläder-lärling)
9. Snurrfian - Tjänare (bybo)
10. fio – Silversmedens dotter (/välsignad)

DagDL 1 - Måndag
20.13 LenaH röstar på qitis
20.55 Idahoe röstar på LenaH
21.10 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21.42 Snurrfian röstar på cirkus
21.49 Breaktown röstar på fio
21.58 LenaH ändrar röst till cirkus
21.58 fio röstar på Gabby_Ossi
22.00 qitis röstar på Blacksmithfarm
22.00 Gabby_Ossi röstar på Idahoe

Röstfifflarlärlingen röstar dolt på cirkus

cirkus 3
LenaH 2
qitis 1
fio 1
Gabby_Ossi 1
Blacksmithfarm 1
Idahoe 1

cirkus lynchas - tjänare (bybo)

NattDL 1 - Tisdag

Häxan förhäxar Blacksmithfarm
Husmamsellen väljer att ta emot en vision inför nattDL 1 (får dock ingen vision då det inte finns någon)
Ulvarna käkar Harrysen
Drottningens akademi ger kronan till LenaH

Harrysen käkas - tjänare (bybo)

DagDL 2 - Tisdag

15.28 Blacksmithfarm röstar på fio (räknas inte: förhäxad av häxan)
21.45 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.48 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.50 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi (räknas inte: förtrollad av trollpackan)
21.55 Idahoe röstar på fio
21.59 fio röstar på Blacksmithfarm
21.59 Breaktown röstar på Idahoe (räknas inte: fårulvens öppna röst)

Fårulvslärlingen glömmer att rösta dolt

Blacksmithfarm 3
fio 1
Snurrfian 1

Blacksmithfarm lynchas - hovdam (ulv)

NattDL 2 - Onsdag
Visioner:

Harrysen: -
cirkus: "Nyopererad höft sover gott utan att någon vet"
Blacksmithfarm: "Skam den som ger sig!"

Händelser i det dolda:
Trollpackan använder en av sina förtrollningar (tjänaren Snurrfians röst räknades inte)
Häxan förhäxar Breaktown
Husmamsellen väljer att ta emot en vision inför nattDL 2 (får: "Nyopererad höft sover gott utan att någon vet")
Ulvarna käkar fio (silversmedens dotter, ingen käkas)

DagDL 3 - Onsdag
19.47 qitis röstar på Breaktown
21.12 fio röstar på Breaktown
21.33 LenaH röstar på Breaktown
21.34 Idahoe röstar på Breaktown
21.53 Snurrfian röstar på Idahoe
21.59 Gabby_Ossi röstar på Breaktown

Röstfifflarlärlingen röstar dolt på Breaktown

Breaktown missar att rösta (efterhandsröstar på Idahoe) - men är också förhäxad

Breaktown 6
Idahoe 1

Breaktown lynchas - hovmästarinna (ulv i fårakläder-lärling)

NattDL 3 - Torsdag
Visioner:

Blacksmithfarm: "Skam den som ger sig!"
cirkus: "Inatt sover den vars namn rimmar på Rio gott"
Breaktown: -
Harrysen: -

Händelser i det dolda:
Häxan förhäxar Snurrfian (verkställs inte)
Drottningens akademi ger kronan till fio
Ulvarna käkar qitis
Husmamsellen väljer att ta emot en vision inför nattDL 3 (får: "Skam den som ger sig!")

qitis käkas - häxa

DagDL 4 - Torsdag

19.47 LenaH röstar på Idahoe
20.56 fio röstar på Idahoe
21.09 Snurrfian röstar på Idahoe
21.35 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
21.59 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian

Idahoe 3
Gabby_Ossi 1
Snurrfian 1

Idahoe lynchas - husmamsell (medium)

NattDL 4 - Fredag
Visioner (användes dock aldrig pga husmamsellen lynchades):

qitis: "Häxan hade tänkt häxa den snurriga innan häxan dog"

Händelser i det dolda:
Ulvarna missar att käka (men hade annars käkat fio)

DagDL 5 - Fredag
Gabby_Ossi lynchas - trollpacka

GRATTIS GODA! 🎉

Edit: Glömde händelserna för nattDL4… sorry!

Sen att Breaktown missade att rösta också när hon hade fårrösten, vi var ju typ lika skarpa båda två. 😂

Fick sitta på händerna när alla var så säkra på att det legat en dold röst på fio för att inte ta upp att det faktiskt fanns andra möjligheter också. 🙃

Jag glömde minsann inte alls att rösta dolt! :p

Innan jag lämnar Sverige vill jag förära min överhovmästarinna @heffaklumpen en gåva för väl utfört värv i mitt hov. Direktimporterad från Afrika familjen Dumbo

images
Naw, tack! 🐘 :love: :heart

Jag kanske ska förklara detta med elefanten lite också :D Jag har alltid älskat elefanter och som liten ville jag ha en livs levande elefant som husdjur. Mina föräldrar tyckte konstigt nog inte alls att det var en lika bra idé som jag tyckte… 🤪 Så i ett försök att avstyra min "besatthet" av att ha en elefant som husdjur förklarade pappa att elefanter är stooora djur som inte ens skulle komma in i vårt hus och att det är för kallt för dem här i Sverige, så den måste bo inomhus för att överleva.
Min lösning på det var ett stort tält i trädgården med en kamin, där den kunde bo 🐘
Så i ytterligare ett försök att avstyra min elefant-idé förklarade min pappa att elefanters bajskorvar är JÄTTESTORA eftersom stora djur bajsar stort, så då skulle hela trädgården vara full av elefantbajs…
Tydligen hade jag svarat något i stil med "but that can be used as fuel!" (att elefantbajset kunde användas som "ved") 😅

Jag fick aldrig någon elefant 🤣 Men har ända sen jag var liten tyckt att de är sjukt häftiga djur 🐘 😍

Tack @heffaklumpen för väldigt roligt samarbete som LL jag tror vi har haft minst lika roligt i LL-tråden som det har varit här. Och för att du hållit rätt på allting och gett mig förklaringar om vissa saker som inte är så enkelt att hålla koll på som ganska ny LL. :love: Vi har nog minst lika många sidor i LL-tråden som det är här inte bara på grund av många frågor utan för att vi har dryftat alla möjliga världsliga ting :D:rofl: som dina starka önskemål som barn om en elefant som husdjur till exempel därför kändes det som rätt avskedsgåva ;)
Tack själv! Och tack till alla deltagare också! 😍

Jag har haft jättekul och tycker att det blev en rolig lek även om starten var lite turbulent 😊

Nu när leken är slut så kan vi ju även säga varför vi var tvungna att lotta om ett antal roller. Från början hade vi 4 onda och Kilauea fick i första lottningen rollen röstfifflarlärling. Att bara plocka bort den rollen skulle inte blivit bra balansmässigt och med 4 onda på 11 deltagare hade leken kunnat ta slut dag2 för onda och dag4 för goda (som tidigast). Det kändes inte helt rättvist - speciellt inte som goda sidan förlorade en stark specialroll. Så oavsett hur vi gjorde hade vi behövt plocka ut en person ur lyan, vilket hade satt den personen i en utsatt position att bli ulvkäk direkt - vilka ulvar vill ha kvar en god spelare som känner till hela lyan, liksom?

Så, det som hände var att vi lottade om alla onda roller + alla bybors roller, vilket resulterade i att totalt fyra personer fick nya roller (efter båda avhoppen). Hade vi sett en möjlighet att lösa det genom kompensation hade vi givetvis gjort det, men som sagt, vilken lya vill ha en god spelare som känner till hela lyan och dessutom sitter på en stark specialroll? :)

Men, jag är säker på att det stod så först i sammanställningen 🤔, jag kollade specifikt för jag hade inte sett vad du röstade i lyan. 😅

Edit: joo det står ju visst att du glömde rösta i DL2? 👀

Att LL utgick från det betyder ju inte att det var så det var 😜

Jag avstod avsiktligt att rösta dolt i den röstningen. Så det var medvetet. Problemet var bara att jag hade blandat ihop två två olika PM om lya (var med även innan det lottades om). Så tänkte fel på vilka som faktiskt var ulvar :rofl:

Att LL utgick från det betyder ju inte att det var så det var 😜

Jag avstod avsiktligt att rösta dolt i den röstningen. Så det var medvetet. Problemet var bara att jag hade blandat ihop två två olika PM om lya (var med även innan det lottades om). Så tänkte fel på vilka som faktiskt var ulvar :rofl:

Ahaa... Ja jag tänkte att du kanske hade skickat din röst privat till LL först. Men menar du att du skrev i fel lya? Eller bara tänkte fel i din taktik? 😅

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II