*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Enbart om man får samma svar två nätter i rad på tillfrågad person. Om man får olika svar står man ju fortfarande med noll info om deltagaren i fråga rörande god eller elak roll

Får du ond roll ena dagen och god andra vet du inte, men om det är en god spelare är chansen ändå ganska stor att du får en god roll båda dagarna eftersom i detta fallet var 9/14 roller det lottades om goda.

Och som någon skrev, får du bybo + ond roll kan du ändå chansa på att få ut den spelaren för du vet i alla fall att det inte är en viktig specialroll.

Och hade spionen varit kvar hade ju chansen också funnits att du inte var förvillad alls de dagarna och får du samma svar på sian vet du helt säkert att det är rätt.

Får du ond roll ena dagen och god andra vet du inte, men om det är en god spelare är chansen ändå ganska stor att du får en god roll båda dagarna eftersom i detta fallet var 9/14 roller det lottades om goda.

Och som någon skrev, får du bybo + ond roll kan du ändå chansa på att få ut den spelaren för du vet i alla fall att det inte är en viktig specialroll.

Och hade spionen varit kvar hade ju chansen också funnits att du inte var förvillad alls de dagarna och får du samma svar på sian vet du helt säkert att det är rätt.
Osäker men är det inte 50/50 ?

Jag gillade oknyttet! Och tror egentligen balansen var helt ok från början, nu hade ju onda ganska mycket tur i att spionen åkte direkt, att vi inte käkade ledaren fast vi inte visste vem det var, och att LenaH var ängel för det hade vi heller ingen koll på.

Men är det större chans att få rätt svar än fel svar?
Der beror ju på hur många onda resp goda det finns sås. Även den riktiga rollen finns med i lotteriet. Sedan är det såklart fortfarande så att får man bybo ena dagen och BW andra dagen att rollen ändå måste vara god -för någon av dem är ju rätt

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka