*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Nu försöker jag ordna till lite reda här i leden och presentera en aktuell Röstlista
Jag reserverar mig för felaktigheter dock 😅klistrar snart in allt

Det är väl enkelt? Alla röstar på mig utan jag som röstar på dig
Det är sant (men visst sa du att också tänkte dig att rösta på dig själv ? Vilket man de facto inte får ?
Känner du dig avslöjad ?
Frågan i så fall är vem är ledarvargen? För jag tror du är ulv (oknytt?) fast kan också vara ledarvarg som kan oavsett käk också kan ju hamna i lyan om ingen annan ulv finns kvar

Nejdu. Jag tror nog att du är ond.

Senast ändrad:
Hörni, jag känner faktiskt att det inte spelar så stor roll om det nu är så att de som är ulvar totalt spelat (i alla fall mig) ett spratt och att vi lynchar en god idag. Absolut att det hade varit kul att lyncha en ond och att vinna. Men att vinna är trots allt inte det viktigaste i en ulvlek.

Dessutom är det roligare att vinna ett spel där det inte varit helt uppenbart vilken sida som ska vinna och där båda sidorna fått jobba för sin vinst. Snarare än att vinna ett spel där det bara varit "vem ska vi ta först?". Ellerhur?

Det viktigaste är liksom att vi haft kul. Och även om det varit en och annan "krock" här och där så tycker jag att vi haft kul mestadels av tiden. Så jag är nöjd oavsett utgången efter denna lynchen och även om en del av er varit lite frustrerande och totalt förvirrat mig här under kvällen, så ser jag fram emot att leka med er alla igen i framtiden <3

(Och nej, jag har inte gett upp helt, så att ingen får för sig det :))

Hörni, jag känner faktiskt att det inte spelar så stor roll om det nu är så att de som är ulvar totalt spelat (i alla fall mig) ett spratt och att vi lynchar en god idag. Absolut att det hade varit kul att lyncha en ond och att vinna. Men att vinna är trots allt inte det viktigaste i en ulvlek.

Dessutom är det roligare att vinna ett spel där det inte varit helt uppenbart vilken sida som ska vinna och där båda sidorna fått jobba för sin vinst. Snarare än att vinna ett spel där det bara varit "vem ska vi ta först?". Ellerhur?

Det viktigaste är liksom att vi haft kul. Och även om det varit en och annan "krock" här och där så tycker jag att vi haft kul mestadels av tiden. Så jag är nöjd oavsett utgången efter denna lynchen och även om en del av er varit lite frustrerande och totalt förvirrat mig här under kvällen, så ser jag fram emot att leka med er alla igen i framtiden <3

Jag har gett upp för länge sedan :)

Jag orkar inte få till Röstlistan.
Men är rätt säker på @Mirtai har rätt hon har övervägande majoritet oavsett
Kan vara offrad av lyan (ifall de hittat ledarvargen?) och hoppas på att spela ut oss andra goda sedan.
Och är Mirtai god så känner jag att det måste stämma än mer ändå ?

"För Mattis!" "För Ronja!" "Låt blodet rinna!" "För Birk!" "Bit och klös och döda!"

Det var en hemsk och blodig strid som utspelade sig i Mattisskogen. Aldrig igen skulle det bli som förr.

Och i slutändan var det inte knektarna och fogden de hade behövt oroa sig om, utan vittrornas hyss.

Mirtai var rövare (bybo).

Grattis onda!

Sammanfattning kommer.

Totally agree 💞

Well played onda! Jag fastnade som sagt i att det nog bara var två onda kvar, läste vinstvillkoren slarvigt och missade att det var onda i lyan som räknades och inte onda totalt… och med den logiken borde cirkus ha varit god

Sammanfattning:
1. mirtai - Rövare (bybo)
2 Elo - Rövare (bybo)
3. Qitis - Storvittran (Ledarvargen)
4. heffaklumpen - Lia (välsignad)
5. Ceta - Mattis (besserwisser)
6. Queenlilith - Rövare (bybo)
7. LenaH - Lovis (ängel)
8.Fio - Rövare (bybo)
9.Karamelldrottningen - Vildvittra (ulv)
10. cirkus - De underjordiska (oknytt)
11. Lobelia - Birk (siare)
12. Gabby_Ossi - Vildvittra (ulv)
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__ - Vildvittra (ulv)

Dag 1
qitis röstar på LenaH
Ceta röstar på Blacksmithfarm
Blacksmithfarm röstar på ceta
Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
Lobelia röstar på Ceta
fio röstar på Blacksmithfarm
Queenlilith röstar på Lobelia

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 1
qitis 1
Heffaklumpen 1
Elo 1
BSF 3
Karamelldrottningen 1
Lobelia 1

Lotten faller på Blacksmithfarm (spion) som lynchas

Natt 1
Oknyttet (cirkus) förvillar siaren
Siaren (Lobelia) siar ingen
Ängeln (LenaH) skyddar LenaH
Besserwissern (ceta) säger att LenaH är på ulvarnas sida. Får svaret “Fel”.
Ulvarna käkar fio (bybo)

Dag 2

17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Ceta 3
Elo 3
qitis 1
QueenLilith 1
LenaH 1
Gabby_Ossi 1
cirkus 1
karamelldrottningen 1

Lotten faller på Elo (bybo) som lynchas.

Natt 2

Oknyttet (cirkus) förvillar besserwissern
Siaren (Lobelia) siar qitis, får svaret ledarvargen
Ängeln (LenaH) skyddar LenaH
Besserwissern (ceta) säger att LenaH är på ulvarnas sida. Lottas pga förvillningen till att få svaret “Fel” (rätt svar “Fel”).
Ulvarna käkar heffaklumpen (välsignad), som inte dör.

Dag 3
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18.02 Mirtai röstar på QueenLilith
18.48 QueenLilith ändrar röst till Mirtai
18.52 LenaH röstar på bollen__
19.14 Ceta röstar på bollen__
19.17 bollen__ röstar på Lobelia
19.27 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
19.29 qitis röstar på Mirtai
19.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
19.29 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.32 Lobelia röstar på bollen__
21.08 bollen__ ändrar röst till Gabby_Ossi
21.27 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.30 Gabby_Ossi ändrar röst till bollen

cirkus 1
QueenLilith 1
Mirtai 2
bollen__ 4
karamelldrottningen 3

bollen__ (ulv) lynchas

Natt 3
blacksmithfarm ersätter Lobelia

Oknyttet (cirkus) förvillar siaren
Siaren (Lobelia/bsf2) siar Gabby_ossi, lottas pga förvillningen till att få svaret besserwisser (rätt svar ulv)
Ängeln (LenaH) skyddar Lobelia/bsf2
Besserwissern (ceta) säger att Qitis spelar på godas sida. Får svaret “Fel”.
Ulvarna käkar QueenLilith

Dag 4
18.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.32 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
18.37 Mirtai röstar på LenaH
18.54 Ceta röstar på Mirtai

19.06 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.15 qitis röstar på Mirtai
19.19 LenaH röstar på Mirtai

19.24 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
19.30 heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
Mirtai ändrar sin röst till karamelldrottningen

LenaH ändrar till Gabby_Ossi
Mirtai ändrar till Gabby_Ossi
Qitis ändrar till LenaH
Gabby_Ossi ändrar till karamelldrottningen
Ceta röstar på Gabby_ossi
Qitis Ändrar tillbaka till Mirtai

Mirtai 1
karamelldrottningen 3
qitis 1
heffaklumpen 1
Gabby_Ossi 3

Lotten faller på karamelldrottningen (ulv) som lynchas.

Natt 4

Oknyttet (cirkus) förvillar besserwissern
Siaren (bsf2) siar Gabby_ossi, dör innan hon får svar
Ängeln (LenaH) skyddar cirkus
Besserwissern (ceta) säger att mirtai är på goda sidan. Lottas till att få svaret “Rätt” (faktiskt svar är “Rätt”).
Ulvarna käkar blacksmithfarm2

Dag 5
08.32 LenaH röstar på Gabby_Ossi
09.44 qitis röstar på Gabby_Ossi
17.08 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
17.58 Ceta röstar på Gabby_Ossi
18.51 cirkus röstar på LenaH
19.25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19.29 heffaklumpen röstar på LenaH
21.13 qitis ändrar röst till LenaH
21.14 Gabby_Ossi ändrar röst till LenaH

LenaH 4
Gabby_Ossi 3

LenaH (ängeln) lynchas.

Natt 5
Oknyttet (cirkus) får inte förvilla då besserwissern förvillades sist och ingen annan finns att förvilla
Besserwissern (ceta) säger att gabby_ossi är på ulvarnas sida, men dör innan svar
Ulvarna käkar Ceta

Dag 6
heffaklumpen röstar på qitis
qitis röstar på Mirtai
Gabby_Ossi röstar på Mirtai
Mirtai röstar på qitis
Cirkus röstar på Mirtai
heffaklumpen ändrar röst till Gabby_Ossi.
Heffaklumpen ändrar röst till Mirtai

Qitis 1
Mirtai 4

Mirtai (bybo) lynchas.

Onda vinner!

Nu efter slutet av leken vill jag gärna höra era tankar om den nya rollen och regeln också, och börjar med att dela mina tankar bakom dem.

Oknyttet:För ett tag sen nu var det mycket diskussioner om att mängden information goda fick i leken gjorde det omöjligt för onda, särskilt då det allt oftare blev så att de som fått information upptäcktes snabbt och det upplevdes att det blev mer och mer hintar. Det testades då att spelas en lek utan information, men det uppfattade de på goda sidan i den som extremt svårt. Jag stod på sidlinjerna hela denna diskussion och uppfattade som att huvudproblemen var

1. Goda måste få någon typ av info, annars blir det för svårt.
  2. Det blir lätt att den som fått info skriver farligt nära hintar, inte med flit men för att när man väl vet någons roll blir det lätt att allt de skriver upplevs tyda på deras roll (detta tror jag också ligger bakom varför onda ofta tycker de andra onda spelar skummast).
  3. Onda vill ha bättre möjligheter att gömma sig från de som får info.
Min ide på en lösning till detta var oknyttet. Goda får fortfarande information, som minst 50% av tiden är korrekt. Men i och med att oknyttet väljer roll och inte person kan de inte lita på att denna är korrekt. Därför måste de mer noggrant granska personer de fått info om, och genom detta blir det lättare att faktiskt skriva teorier om varför man tror de har (eller inte har) rollen man fått info om att de har. Egentligen funkar oknyttet ens om det inte använder sin förmåga, så länge de som får information ifrågasätter den. Men oknyttet har bonusen att kunna användas i situationen där en ond känner att de spelat bra, godförklarats och därför tror att de kommer sias. Om oknyttet då kan förvilla siaren har den onde en chans att komma undan detta, och därför inte se allt arbete de lagt på att spela god förstöras över en natt. Spionen är den ende som kan veta säkert när den förvillas eller inte, eftersom den kan se om käkvalet stämmer överens med vem som dog, vilket gör att den på ett sätt blir oknyttets “huvudfiende”. Detta fick vi dock aldrig se hur det funkade, i och med att första natten lottades det mellan spionen och oknyttet i lynchen headslam

Röst 2 timmar innan dagDL: Detta kom från diskussioner om att det var stressigt att alla bara skrev precis innan DL, att man inte hann med att se vad som hände i röstningen och att man kände press att vänta till sista sekund för att se var andra röstade. Vi försökte lägga upp det på ett sätt som skulle störa så lite som möjligt och så att folk skulle ha så bra chanser som möjligt både för röst och röständring. Vår tanke var också att det inte skulle vara så stressigt att få in exakt 19.30, vi höll inte koll på minuter där, men vi försökte ändå hålla det så att det inte långsamt blev så att fler och fler röstade först 20, sen 20.30 sen 21 osv. Så vi såg det inte som två DL, mer en tid för intresseanmälan och en faktiskt anmälningstid typ. Kul att höra hur ni tyckte det funkade och hur man eventuellt hade kunnat göra det annorlunda, om ni tyckte tanken var bra men utförandet misslyckades.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 803
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 232
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 070
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 662
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka