Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Tittar in lite innan jobbet.
Ja min röst igår var sådär, var som sagt helt slut och i tidsnöd och gick på magkänslan.
Funderar lite på Lenas tvära kast här.

Jag är benägen att hålla LenaH som god efter att BSF la en andra röst på henne tidigt i DL1.
Men tror du tänkt väldigt snabbt här?
Det kan ju ha varit upp till tre öppna röster som inte räknades igår väl? Och sannolikt minst två? Så hur kan du vara så säker på lottning?
Noterar också att jag tidigare har varit med om att fårulven har röstat på samma både öppet och dolt för att förvirra. Det behöver alls inte ha skett igår men är en möjlighet som andra verkar förkasta osett? Eller så tänker ni smartare och jag missar något…

BSF ”borde” väl kanske inte ha lagt en så tidig röst på en kollega, vilket möjligen gör fio åt godare hållet.

Q trodde att hon la en förstaröst på BSF. ”Borde” väl inte ha gjort det på en kollega heller tänker jag, men man vet aldrig. Jag har inte direkt reagerat på henne, men hon har lurat mig förr.

Kvar är Snurrfian, Breaktown och Gabby_Ossi.
Ser en diskussion om ifall Snurr och G_O försöker alibirösta på varandra. Förståelig med tanke på att G_O lägger en väldigt enkel röst. Snurr hugger tillbaka på den vilket i sig är förståeligt (men också smidigt om man inte vill avgöra något där en kollega är iblandad som BSF ju var). Enligt mina beräkningar borde kanske någon av dom vara ulv om inte båda, men jag tycker möjligen Gabby känns mer luden än Snurr eftersom hon först verkar komma med vettiga inlägg och ordentlig genomgång men sen ändå lägger en så enkel röst.

Break har glidit lite under min radar. Lägger en lätt men kanske förståelig röst på mig igår pga mitt lite otydligt formulerade röstinlägg.
När jag kollar på hennes inlägg är de rätt få, men vad som sticker ut för mig är att hon inte direkt kommer med några egna teorier igår utan bara kommenterar andras tankar. Sen lägger hon en lätt röst på mig. Fårulv som ligger lågt och lägger en ” oviktig” röst öppet och en dold på fio för att försöka rädda kollega? Eller bara ulv som glider med och inte vill vara med och avgöra där kollegan BSF är inblandad?

Lite blandade tankar från mig, men sammanfattningsvis är jag mest misstänksam mot Breaktown och minst misstänksam mot LenaH och fio.

Nu ska jag till jobbet. Återkommer ikväll

Alltså, jag skrev ju alla tankar i de tidigare inläggen så tänkte att jag behövde inte utveckla så mycket mer i röstinlägget, var ju inte så långt till DL så ville få iväg inlägget lite i tid eftersom jag blev så sen förra röstningen.

Att jag skrev mer om andra betyder inte att jag tyckte de var mer misstänkta, bara att de hade fler inlägg som jag tyckte kunde påverka längre fram också (jag använder mina egna sammanfattningar för att gå tillbaka och läsa längre fram i leken för att slippa skrolla förbi inlägg som bara typ är upprepningar, OT och missförstånd som redan retts ut).

Och när jag röstade hade ju inte BSF några röster så hon var ju inte "inblandad" i det läget.

I det här sammanhanget reagerar jag mer på att @Idahoe lägger en ganska även enligt sig själv mindre motiverad andraröst på fio som var den spelare som jag argumenterat mot hela dagen när det är just jag och fio kvar att rösta. Det var ju den spelare jag "borde" röstat på om man tittar på var jag hade teoriat.
Är inte helt säker på att jag förstår vad du menar här. Men jag hade väldigt dålig koll på vilka som var kvar att rösta , och kan inte läsa vilka inlägg som kommer samtidigt som jag skriver mitt inlägg, så vem du borde ha röstat på hade jag ingen aning om just då

Åh,jag vill bara sova. Har fått jordens förkylning och feber och orkar inte tänka.

Men fortsätter med gårdagens tänk med möjlig fårulv och ulvar
Q öppnade dörren där för visste inte vem jag skulle välja att rösta på. Är ganska säker på Ida som ulv pga gårdagens röstning. Men om ni vill gå för fårulven så hänger jag med . Kollar in innan DL för att se om ni ändrat er. Ska tom ställa klockan.
fio röstar på breaktown enligt ovan

Jag har insett att det är en himla skillnad på att leka samtidigt som man pluggar på distans och att leka samtidigt som man jobbar heltid… känner att jag gör uselt ifrån mig och hjärnan orkar inte alls med, men men…

Så här skrev jag om Q imorse:
Q trodde att hon la en förstaröst på BSF. ”Borde” väl inte ha gjort det på en kollega heller tänker jag, men man vet aldrig. Jag har inte direkt reagerat på henne, men hon har lurat mig förr.
Relativt neutral alltså.
Sen röstar hon på Break, som jag är fundersam på enligt samma inlägg ovan, men med en motivering jag inte alls förstår.
Jag tror oavsett Idahoes roll att breaktown torde vara fårulven med tanke på gårdagens röstning
Hon väntade till sist med att rösta igår
det är fakta och för mig känns det mest graverande hittills när jag läst om leken
Här måste jag faktiskt hålla med Breaktown (trots att hon är skum i sig :cautious: ):
Men varför skulle specifikt det att jag röstade sist (samtidigt som fio) vara argumentet för att jag var fårulven? Att vänta ut röstningen som fårulv känns ju som att man sumpar möjligheterna med den kraften, just eftersom det blir så uppenbart? Jag tänker om det är något man "borde" göra i det läget hade varit att rösta tidigt och sen sitta och ändra den dolda rösten allt eftersom hur röstningen går.
Liksom, jag hade tänkt precis likadant om jag varit fårulv.
Hur tänkte Q som la det som huvudteori, och med sån emfas dessutom, att det vore självklart att fårulven tänker på det sättet?
Att på det sättet framställa en egen åsikt som fakta gör att Q blir lite skummare i min värld.
Å andra sidan sätter hon igång röstning mot den jag hållit som mest misstänkt hittills, vilket är ett plus i min bok …

Jag blev lite sen hem från hoppträning (än så länge åskådare) och hade glömt plånkan hemma så måste laga mat nu...

Men jag står fast vid mina teorier från igår kväll - jag misstänker att Ida är ulv pga rösten på fio som kändes lite off + att hon sidade med bsf som var ulv.

I det resonemanget får jag då in Breaktown som fårulv med alibiröst på Ida så även om jag känner mig "säkrare" på Ida så får det bli BT eftersom hon redan har två röster.

LenaH röstar på Breaktown

Jag kommer inte orka hålla igång till 22 idag.

Break har glidit lite under min radar. Lägger en lätt men kanske förståelig röst på mig igår pga mitt lite otydligt formulerade röstinlägg.
När jag kollar på hennes inlägg är de rätt få, men vad som sticker ut för mig är att hon inte direkt kommer med några egna teorier igår utan bara kommenterar andras tankar. Sen lägger hon en lätt röst på mig. Fårulv som ligger lågt och lägger en ” oviktig” röst öppet och en dold på fio för att försöka rädda kollega? Eller bara ulv som glider med och inte vill vara med och avgöra där kollegan BSF är inblandad?
Jag tror kanske snarare att hon är ulv som inte vill avgöra för kollegan än att hon är fårulv efter dagens diskussioner om hur den skulle röstat.
Vet inte om jag har rätt, och tråkigt om det blir drev, men det känns vettigare att kolla upp en att lägga en ströröst på någon som jag egentligen inte misstänker särskilt mycket.

idahoe röstar på breaktown

(jättesnällt om någon annan kan fixa med röst listan)

Jag blir ännu mer fundersam på Gabby Ossi, långa sammanställningar om saker som har hänt - men lägger sen en enkel röst på mig för att jag lägger en första röst i dl 1 på en som visade sig god. Samtidigt som hon tidigare skriver att hon har samma tankar som jag redan hade skrivit. Hur går tankarna nu när du vet att BSF är ulv? Sätter du LenaH åt det goda eller onda hållet utifrån rösten i dl 1?

Men bara för att du skriver samma tankar ungefär betyder inte att jag håller dig åt samma sida som mig. Att jag skrivit mer om andra betyder inte att jag tycker de är mer misstänkta som jag skrev tidigare till Idahoe, bara att det fanns fler inlägg som jag bedömde hade substans för framtida analyser. Det är nästan tvärt om ibland, att om det inte finns så mycket att kommentera tänker jag att det kanske är en ulv som mer troligt försöker glida med. Och det ihop med att du röstade på en spelare som onda ofta vill bli av med, som dessutom visade sig vara god, gjorde att du sammantaget blev mest misstänkt för mig.

Jag har insett att det är en himla skillnad på att leka samtidigt som man pluggar på distans och att leka samtidigt som man jobbar heltid… känner att jag gör uselt ifrån mig och hjärnan orkar inte alls med, men men…

Så här skrev jag om Q imorse:

Relativt neutral alltså.
Sen röstar hon på Break, som jag är fundersam på enligt samma inlägg ovan, men med en motivering jag inte alls förstår.

Här måste jag faktiskt hålla med Breaktown (trots att hon är skum i sig :cautious: ):

Liksom, jag hade tänkt precis likadant om jag varit fårulv.
Hur tänkte Q som la det som huvudteori, och med sån emfas dessutom, att det vore självklart att fårulven tänker på det sättet?
Att på det sättet framställa en egen åsikt som fakta gör att Q blir lite skummare i min värld.
Å andra sidan sätter hon igång röstning mot den jag hållit som mest misstänkt hittills, vilket är ett plus i min bok …

Bara detta gör att jag känner ännu mer att vi är rätt ute hur vi tänkte och resonerade igår.

Hade varit mer troligt iof om du lagt tex en röst där tidigare om hon nu ändå var den som var den du misstänkte mest. 😄

Bara detta gör att jag känner ännu mer att vi är rätt ute hur vi tänkte och resonerade igår.

Hade varit mer troligt iof om du lagt tex en röst där tidigare om hon nu ändå var den som var den du misstänkte mest. 😄
Som du såg i inlägget från imorse var hon den jag misstänkte mest där.
Inte den jag misstänkte mest i går kväll alltså, så hade ju varit märkligt att rösta på henne då

jag säger godnatt nu och hoppas blir något klokare tills imorgon bitti om jag lever då. Sorry för sämre aktivitet än ”vanligt”. Varför måste man vara vuxen och jobbar för? :arghh:

Men bara för att du skriver samma tankar ungefär betyder inte att jag håller dig åt samma sida som mig. Att jag skrivit mer om andra betyder inte att jag tycker de är mer misstänkta som jag skrev tidigare till Idahoe, bara att det fanns fler inlägg som jag bedömde hade substans för framtida analyser. Det är nästan tvärt om ibland, att om det inte finns så mycket att kommentera tänker jag att det kanske är en ulv som mer troligt försöker glida med. Och det ihop med att du röstade på en spelare som onda ofta vill bli av med, som dessutom visade sig vara god, gjorde att du sammantaget blev mest misstänkt för mig.
Mer substans? Jag gjorde inlägg där jag försökte resonera om de olika spelarna och så menar du att det finns för lite substans. Jag förstår inte riktigt hur du resonerar men visst vi kan vara två goda som missförstår varandra.

Är inte helt säker på att jag förstår vad du menar här. Men jag hade väldigt dålig koll på vilka som var kvar att rösta , och kan inte läsa vilka inlägg som kommer samtidigt som jag skriver mitt inlägg, så vem du borde ha röstat på hade jag ingen aning om just då

Inläggen där jag och fio diskuterade med varandra var ju ett tag innan röstning om det var det du menade?

Röstlista DL3 kl 22
19.47 qitis röstar på Breaktown
21.12 fio röstar på Breaktown
21.33 LenaH röstar på Breaktown
21.34 Idahoe röstar på Breaktown

Breaktown 4

Ja, jag tänker mig ju att de är två PAR, antingen är det @Gabby_Ossi och @Snurrfian ELLER @Idahoe och @Breaktown och isf är BT fårulv.

Jag hänger inte riktigt med på de här grupperingarna? Jag är med på att antingen @Breaktown, @Idahoe eller @Snurrfian kan vara ulvar men ser inte riktigt kopplingarna och eftersom jag har varit mest misstänksam mot Snurrfian men vet att jag inte är ulv vill jag gärna veta om du har något resonemang bakom eller om det mest är en känsla?

(min häst och stand-in-pilot fick också reservplats på hoppträning i sista minuten så har också varit iväg nu det mesta av kvällen)

Deltagarlista:
1. Harrysen
2. qitis
3. LenaH
4. Gabby_Ossi
5. Blacksmithfarm
6. cirkus
7. Idahoe
8. Breaktown
9. Snurrfian
10. fio
Jag behövde deltagarlistan igen för att se hur många vi är kvar egentligen.
Jag blir lite fundersam på rösterna på Breaktown, kanske speciellt @Idahoe som känns som om hon vill stryka medhårs istället för att lägga en ströröst, men om man tycker att det finns andra misstänkta så borde man väl ändå fundera lite och rösta där man tror istället för att följa strömmen? Men visst man kan vara trött, full förståelse, jag är själv där. Men att inte ens svara på @LenaH där hon egentligen säger att hon misstänker Idahoe mer?

Snurrfian röstar på Idahoe för att hon följer med strömmen och inte verkar vilja fundera på egen hand.

Röstlista DL3 kl 22
19.47 qitis röstar på Breaktown
21.12 fio röstar på Breaktown
21.33 LenaH röstar på Breaktown
21.34 Idahoe röstar på Breaktown
21:53 Snurrfian röstar på Idahoe

Breaktown 4
Idahoe 1

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 577
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar