Pinnen303

Trådstartare
Hej! Vi har börjat ge vår 11-årige labrador librela då han haft svårt att resa sig och varit väldigt stel. Efter första injektionen märkte vi snabbt väldigt stor skillnad och det höll i sig en månad fram till nästa behandling. Nu efter andra behandlingen ser vi redan efter 3 veckor att effekten börjar avta ganska rejält. Är det någon som har samma upplevelse? Kan man ge librela med kortare intervall än 1 månad? Vi har fått det utskrivet på recept och ger det själva till honom.

Hej! Vi har börjat ge vår 11-årige labrador librela då han haft svårt att resa sig och varit väldigt stel. Efter första injektionen märkte vi snabbt väldigt stor skillnad och det höll i sig en månad fram till nästa behandling. Nu efter andra behandlingen ser vi redan efter 3 veckor att effekten börjar avta ganska rejält. Är det någon som har samma upplevelse? Kan man ge librela med kortare intervall än 1 månad? Vi har fått det utskrivet på recept och ger det själva till honom.
Ja man kan ge var tredje vecka men du behöver diskutera det med din veterinär. Medicinen kommer ju ta slut snabbare så du behöver få fler uttag på receptet än om du ger var fjärde vecka.

Ja man kan ge var tredje vecka men du behöver diskutera det med din veterinär. Medicinen kommer ju ta slut snabbare så du behöver få fler uttag på receptet än om du ger var fjärde vecka.

Min ena katt får Solensia och en bekants katt med. Hon hade fått info om att vissa åyminstone utomlands nu avråder från både Librela och Solensia pga farliga biverkningar. Är det nått du hört om? Gäller tydligen mest unga djur.

Min ena katt får Solensia och en bekants katt med. Hon hade fått info om att vissa åyminstone utomlands nu avråder från både Librela och Solensia pga farliga biverkningar. Är det nått du hört om? Gäller tydligen mest unga djur.
Inte för Solensia bara för Librela.
Alla läkemedel kan ha biverkningar, men de är väldigt få med tanke på hur många hundar som står på Librela världen över.
https://www.avma.org/news/fda-adverse-events-dogs-reported-monoclonal-antibody-drug

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
602
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 172
Senast: NilHe
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 219
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka