Försäkring- Dunstan,Folksam

lillan222

Trådstartare
Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan?
Har tagit över en häst som jag behöver teckna en försäkring på och funderat på Folksam men företaget Dunstan dök upp när jag titta runt.

Hästen har även ingen försäkring just nu. Tar gärna tips och råd vad jag ska tänka på.

Tack i förhand.

Ingen kunderfarenhet av Dunstan, dock är de ruskigt sneaky när folk pratar om dem på sociala medier. Någon/några går alltid in och lovordar dem när det frågas om dem, sen om man utforskar vem dessa personer är så har de ombud/sponsorliknande förhållande till Dunstan. Sådan dold marknadsföring tycker jag är väldigt osmakligt.

Ingen kunderfarenhet av Dunstan, dock är de ruskigt sneaky när folk pratar om dem på sociala medier. Någon/några går alltid in och lovordar dem när det frågas om dem, sen om man utforskar vem dessa personer är så har de ombud/sponsorliknande förhållande till Dunstan. Sådan dold marknadsföring tycker jag är väldigt osmakligt.
Ja det låter lite skrämmande😬

Då blir det nog folksam ändå, där har jag iallafall hört gott så är nog ett säkrare val.

Tack!

Puttar upp den här tråden då jag förhoppningsvis ska teckna försäkring på ny häst (4 år, ej försäkrad av uppfödaren).

Inte heller haft strul med Folksam trots skadedrabbad häst som inte varit försäkrad sen föl. Enda trista är att premien höjts mycket på senare år, (tusen spänn mellan 2023 och 2024 om jag minns rätt) trots att vi inte varit skadade på väldigt länge nu.

Har ingen erfarenhet av Dunstan men håller med @EZMK , ser att några minsann inte alls har problem att få ut ersättning etc men de har i de allra flesta fall någon form av nära samarbete med bolaget. Vi har folksam, har aldrig varit problem med dem när vi behövt ta ut pengar. Senast igår då unghästen fått en rejäl spark.

Min häst som genomgick CT och därefter en korsbandsoperation under hösten är försäkrad i Dunstan. Jag har inga andra kopplingar till dem än att vara kund. De har varit väldigt enkla att ha att göra med, snabba svar på om de ersätter eller inte och smidig direktreglering, och pengarna för medicin på kontot några dagar efter att jag skickat in kvitton. Jag valde att även försäkra min nya häst där. Det är en import och jag hade ett bra resonemang med dem för att få ett bra försäkringsskydd vid kastration i annat land och sedan resa hem.

Jag har haft båda och behövt använda bägge och det har varit helt problemfritt med bägge. Däremot tycker jag Dunstan är otroligt trevliga och lösningsorienterade när jag köpte två äldre oförsäkrade hästar som jag ville försäkra (18 och 23 år) mot akuta ärenden som kolik, sårskador mm. Här fick jag kalla handen från övriga försäkringsbolag 🤷

Med tanke på att dom typ "dömde" ut en häst här på buke med att ge reservationer på ryggen vart veterinär som behandlat inte anser att den har kissing spines så tycker jag dom är helt vedervärdiga. Det betyder ju att den hästen inte kan försäkras någonstans öht. Beroende på ägaren är detta typ en dödsdom för en sån häst. Blir så upprörd varje gång jag tänker på det fallet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 065
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 885
Senast: Johanna1988
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka