Bra och billigt Mobilabonnemang?

Jag tog 6 GB först och det gjorde jag aldrig av med. Sen fick jag uppgraderat abonnemanget med 3 GB till utan kostnad när de hade nått jubileum.
Jag surfar typ som du.
Tack för svar! Tror du det räcker med 3 GB surf? Det är det minsta abonnemanget dom har vad jag har förstått?
 
En fråga till, hur mycket GB surf måste man ha på mobilen? Använder mobilt bredband hemma och annars så surfar jag på nätet, betalar räkningar, kollar Facebook o Instagram typ. Ingen musik eller youtube. Vad använder ni för GB?
Jag har tidigare klarat mig på 5 gig, nu har jag 10 och använder inte upp allt så mellanskillnaden sparas.
 
Jag har tidigare klarat mig på 5 gig, nu har jag 10 och använder inte upp allt så mellanskillnaden sparas.
Tack för svar! Ok, jag ser nog att jag behöver mer än 3 GB tror jag. Finns 8 GB ser jag på fello. Lite dyrare men ändå stor skillnad mot vad jag betalar på Telias mobilabonnemang.
 
Jag är väldigt nöjd, märker skillnad på mobiltäckning när jag använder jobb mobilen. Ibland får jag använda min egen då jobb mobilen har annat nät.
 
Jag skaffade mitt abonnemang när de hade kampanjen att man fick dubbel surf när man tecknade så jag har abonnemanget 3 gb/mån för 105 kr/mån men med 6 gb surf. I surfpottten på 25 gb där oanvänd surf hamnar har jag ca 20 gb för tillfället, har haft fello i ca 1 år.
Får e-faktura till banken då jag inte gillar autogiro.
 
Tack alla för era svar! Tror det blir Fello i inom snar framtid med autogiro på kontokort. Tror det blir 3 GB surf också! Annars får jag höja abonnemanget längre fram om det inte funkar. Tack för tipset!
 
Tack alla för era svar! Tror det blir Fello i inom snar framtid med autogiro på kontokort. Tror det blir 3 GB surf också! Annars får jag höja abonnemanget längre fram om det inte funkar. Tack för tipset!
Jag har också Fello och är nöjd. Betalar 95kr/månad och har 2 GB/månad men det är ett gammalt abonnemang så nya kunder kan nog inte teckna det.
Betalar på e-faktura.
Behöver du mer surf kan du köpa extra surf när du behöver eller byta tillfälligt till ett dyrare abonnemang med mer surf som då sparas om du inte använder den.
Man kan ha max 25 GB sparat.
Ibland får man lite extra surf gratis.
 
Vad lite alla har i surf! Jag har 200gb 😅 Fast jag har iofs inget wifi utan bara mobilsurf. Betalar just nu 249kr hos Hallon, men det kostar 359kr egentligen
 
+1 på Fello, svårslaget prisvärt imho.

Sen på gott och ont så är det inte bara så att Fello använder Telias nät, utan Telia äger Fello sedan 2019 (och Halebop sedan 2001). Telia som premiumbrand, Halebop mittemellan, och Fello som lågprisalternativ. Men jag uppfattar Fello som fortfarande hyfsat autonoma, ur kundperspektiv.

Även jag har skyfflat pengar till Telia i decennier (förändringsobenägen och ibland överdrivet lojal kund) men är mycket nöjd med Fello sedan 3-4 år. Ville bara vänta in att de fick VoIP (wifisamtal), annars skulle jag bytt ännu tidigare.
 
Jag har fast pris (fria sms, samtal, surf) hos Tele2. Eftersom det ingick ett extra datakort när jag tecknade abonnemanget - ja, jag har haft det i en massa år och de har justerat villkoren ett par gånger sen dess - så har jag ett datakort som jag använder till datorn. Jag har alltså inget separat abonnemang för internet, utan använder mobilens abonnemang till allt.


För ett gäng år sen hade jag mobilt bredband från Telia. Det funkade verkligen skitdåligt där jag bor (nu bor jag i huset bredvid det jag bodde i då). Så för mig går Telias nät bort.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp