Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen oskyldigt!Det här faller ju egentligen inte in under kategorin roligt, utan mer tecken på vilken bubbla min fyraåring som vuxit upp i ett rätt välbärgat villaområde under pandemin befunnit sig i.
Vi var på ikea (för övrigt första gången i fyraåringens liv) och det är ganska tomt på folk innan stängning. Jag håller fyraåringen i handen och plötsligt stannar hon, fryser till och liksom väser fram ”Mamma. Jag. Ser. Sommarrrrskuuuuggan”. Hon är jätterädd för Sommarskuggan och vågar inte kolla på Sommarlov.
En bit framför oss går en kvinna i Niqab
Det var ju verkligen helt oskyldigt från hennes sida. I hennes värld pratade hon ju inte ens om hur en annan människa såg ut. Men det ledde iaf till en lång diskussion om att man har olika sätt att klä sig i olika länder och nu bor alla människor i alla länder, om religion, och om att Sommarskuggan inte finns på riktigt Och en tankeställare för föräldrarna om att barnen behöver se mer av ”världen”.
En lite liknande: stor släkt middag och en kusin till mig som är i tonåren (känslig ålder) är överviktig och har långt hår (är en kille).Verkligen oskyldigt!
Påminner om en story mamma berättat om när jag var typ 3-4 år. Vi gick i ett köpcentrum och mötte två mörka personer, vilket då inte var så vanligt. Jag ryckte mamma i handen och viskade "mamma, dom var smutsiga i ansiktet!". Mamma som rest mycket runt hela världen hade nog inte ens lagt märke till de vi mötte men fick väl ha en liknande diskussion med mig som du hade..
Men åh stackars tonåringenEn lite liknande: stor släkt middag och en kusin till mig som är i tonåren (känslig ålder) är överviktig och har långt hår (är en kille).
Mitt under middagen säger mitt kusinbarn på tre år, högt och tydligt så alla hör: ”MAMMA VEM ÄR DEN TJOCKA FLICKAN?????”
Ni får kolla på de tidigare säsongerna när de avslöjar vem sommarskuggan är. Då ser man ju att det är en busig skådis i dräktenDet här faller ju egentligen inte in under kategorin roligt, utan mer tecken på vilken bubbla min fyraåring som vuxit upp i ett rätt välbärgat villaområde under pandemin befunnit sig i.
Vi var på ikea (för övrigt första gången i fyraåringens liv) och det är ganska tomt på folk innan stängning. Jag håller fyraåringen i handen och plötsligt stannar hon, fryser till och liksom väser fram ”Mamma. Jag. Ser. Sommarrrrskuuuuggan”. Hon är jätterädd för Sommarskuggan och vågar inte kolla på Sommarlov.
En bit framför oss går en kvinna i Niqab
Det var ju verkligen helt oskyldigt från hennes sida. I hennes värld pratade hon ju inte ens om hur en annan människa såg ut. Men det ledde iaf till en lång diskussion om att man har olika sätt att klä sig i olika länder och nu bor alla människor i alla länder, om religion, och om att Sommarskuggan inte finns på riktigt Och en tankeställare för föräldrarna om att barnen behöver se mer av ”världen”.
Verkligen oskyldigt!
Påminner om en story mamma berättat om när jag var typ 3-4 år. Vi gick i ett köpcentrum och mötte två mörka personer, vilket då inte var så vanligt. Jag ryckte mamma i handen och viskade "mamma, dom var smutsiga i ansiktet!". Mamma som rest mycket runt hela världen hade nog inte ens lagt märke till de vi mötte men fick väl ha en liknande diskussion med mig som du hade..
Ja jag tyckte så synd om honom, och svårt att släta över barnets uttalande också!!!Men åh stackars tonåringen
Men åh inte lättJag gjorde något liknande i samma ålder. Kunde läsa vid 3-3,5 och läste ALLT som stod överallt, gärna högt. Stannade innanför dörrarna i ett köpcentrum för att mamma skulle ta på mössa och sånt innan vi gick ut och då hade någon klottrat på en pelare "xxxxx-skallar åk hem" vilket jag läste HÖGT och TYDLIGT. Folk fattar väl att ett så litet barn inte förstår sådant, men det var tydligen en och annan som hajade till så smått och mamma fick skämmas.