Roliga saker som barn säger

Igår på nattning:

Jag: jag är väldigt trött och har mkt pollen allergi så det kliar väldigt i halsen, jag blir lite galen på det men vi kan försöka läsa lite bok innan vi ska sova ☺️

Mini: Men mamma, är du galen i halsen eller i huvudet?

Jag: Jag tror jag är galen i halsen, för det är där det kliar sånn...

Mini: Jag tror du är galen i huvudet, för det är i hjärnan signaler till resten av kroppen kommer ifrån så.....jo du är galen i hjärnan faktiskt

😄😄

Igår på nattning:

Jag: jag är väldigt trött och har mkt pollen allergi så det kliar väldigt i halsen, jag blir lite galen på det men vi kan försöka läsa lite bok innan vi ska sova ☺️

Mini: Men mamma, är du galen i halsen eller i huvudet?

Jag: Jag tror jag är galen i halsen, för det är där det kliar sånn...

Mini: Jag tror du är galen i huvudet, för det är i hjärnan signaler till resten av kroppen kommer ifrån så.....jo du är galen i hjärnan faktiskt

😄😄
Lite som när min lillebror som ung sa att mamma var "sjuk i huvudet" när hon hade huvudvärk en gång 😄

På jobbet igår, förskola.
Blivande 3-åring vid matbordet. Sitter med glaset i händerna och flämtar dramatiskt till !
Jag vänder mig dit och frågar oroligt : Vad är det, vad hände?!
- Jag glömde gapa !

Berättelse från en kollega:

Samma blivande 3-åring gick och småpruttade.
Kollegan: Behöver du gå på toaletten?
Barnet: Nej.
Barnet fortsätter småprutta en stund.
Kollegan: Är det säkert, ska vi inte prova och gå på toaletten, du går ju runt och pruttar.

Barnet: Men ”kollegas namn” det är så kroppen fungerar, vet du inte det!?

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 947
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 601
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 250
Senast: tomte
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka