Roliga saker som barn säger

Igår på nattning:

Jag: jag är väldigt trött och har mkt pollen allergi så det kliar väldigt i halsen, jag blir lite galen på det men vi kan försöka läsa lite bok innan vi ska sova ☺️

Mini: Men mamma, är du galen i halsen eller i huvudet?

Jag: Jag tror jag är galen i halsen, för det är där det kliar sånn...

Mini: Jag tror du är galen i huvudet, för det är i hjärnan signaler till resten av kroppen kommer ifrån så.....jo du är galen i hjärnan faktiskt

😄😄

Igår på nattning:

Jag: jag är väldigt trött och har mkt pollen allergi så det kliar väldigt i halsen, jag blir lite galen på det men vi kan försöka läsa lite bok innan vi ska sova ☺️

Mini: Men mamma, är du galen i halsen eller i huvudet?

Jag: Jag tror jag är galen i halsen, för det är där det kliar sånn...

Mini: Jag tror du är galen i huvudet, för det är i hjärnan signaler till resten av kroppen kommer ifrån så.....jo du är galen i hjärnan faktiskt

😄😄
Lite som när min lillebror som ung sa att mamma var "sjuk i huvudet" när hon hade huvudvärk en gång 😄

På jobbet igår, förskola.
Blivande 3-åring vid matbordet. Sitter med glaset i händerna och flämtar dramatiskt till !
Jag vänder mig dit och frågar oroligt : Vad är det, vad hände?!
- Jag glömde gapa !

Berättelse från en kollega:

Samma blivande 3-åring gick och småpruttade.
Kollegan: Behöver du gå på toaletten?
Barnet: Nej.
Barnet fortsätter småprutta en stund.
Kollegan: Är det säkert, ska vi inte prova och gå på toaletten, du går ju runt och pruttar.

Barnet: Men ”kollegas namn” det är så kroppen fungerar, vet du inte det!?

Min treåring har börjat säga "det är min grej" mest hela tiden. Och då i betydelsen "det är så här jag gör". Låter så gulligt framför allt eftersom han säger det även i situationer då kanske inte alla skulle göra det :laugh: Igår när han hade kissat på toaletten frågade jag om han kunde torka sig själv. "japp! det är min grej!". Och när vi skulle sova "mamma jag gillar S (storebror). Det är min grej!" :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 976
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 627
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: tomte
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka