Roliga saker som barn säger

Denna behöver lite bakgrundsfakta:
Är så nöjd över mina naglar, som växt sig längre än på länge. Har filat, polerat å lackat lagom till påskledigt så jag kunde vara fin på tassarna.

Nu till saken,

Ligger i solen, i hängmattan med mini och myser. Plötsligt, tar mini tag i min hand, stirrar och säger med en väldigt undrande röst,

- " Men mamma,! Varför har du klor"

😆🙈

Sonen hade nyss en lång utläggning om vem utav oss föräldrar som ser äldst ut. Enligt honom så förstör mitt gråa hår för mig, men det som förstör för hans pappa är att han är "handsome"? 🤔

Sonen: Jag tycker det! Alltså kolla här pappa, om tjejer kollar noga på dig så kommer dom bli kära och vilja gå på dejt!

Känns sådär att han försöker uppvigla sin far till otrohet? 😂

4-åringen bad mig (tjatade intensivt) att sätta på en låt med coca cola.
Tänkte det var någon ny låt och började leta på spotify.
Efter en stund ropar 5-åringen lite irriterat från annat rum: men herregud, han vill ha Carola mamma!

Femåringen hade givetvis rätt, men fortfarande ytterst oklart vem som spelat carola för dom, då vi nog aldrig lyssnat på henne här hemma😅

4-åringen bad mig (tjatade intensivt) att sätta på en låt med coca cola.
Tänkte det var någon ny låt och började leta på spotify.
Efter en stund ropar 5-åringen lite irriterat från annat rum: men herregud, han vill ha Carola mamma!

Femåringen hade givetvis rätt, men fortfarande ytterst oklart vem som spelat carola för dom, då vi nog aldrig lyssnat på henne här hemma😅
Jag hade nog satt på denna :D

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 974
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 624
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 264
Senast: tomte
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka